Avto na plin: Da, a ne za vsako ceno
Več se vozite, bolj se splača in hitreje se naložba povrne.

Avtoplin (utekočinjen naftni plin ali LPG) je poleg bencina in dizla tretje pogonsko gorivo na osnovi fosilov. Ker je cenejši od omenjenih dveh goriv, mnogo voznikov razmišlja o predelavi svojega vozila na plinski pogon. Preverite, na katera vprašanja morate odgovoriti, preden se odločite za ta korak.

1. Kakšen motor ima vaš avto, kakšna je poraba in koliko se vozite?

Po izračunih se predelava avtomobilov z dizelskim motorjem ne splača. Prav tako ni smiselna predelava avtomobila z bencinskim motorjem, ki porabi malo goriva, to je med 5 in 7 litri. Predelava se splača, če vaše vozilo porabi povprečno več kot 8 litrov bencina na 100 kilometrov in ob tem, da prevozite vsaj 15 000 kilometrov letno.

 

2. Premislite o začetnem strošku.

Če grobo povzamemo najpogostejše vrste predelave za najbolj prodajane avtomobile, vas bo delo stalo med  1.200 in 1.700 evrov. Strošek je odvisen od oblike in konstrukcije vozila kot tudi od velikosti  posode za avtoplin, zato se za konkreten izračun obrnite na ponudnika predelave. Cenovno pa se predelave ne razlikujejo bistveno, ko primerjamo kakovostne in certificirane predelovalce. Raziskave trga kažejo, da vsak resen ponudnik predelave ponuja tudi možnost financiranja tega posega, kar zmanjša začetno obremenitev vašega proračuna. Prav tako velja, da kakovostni ponudniki ponujajo garancijo in redno vzdrževanje sistema.

 

3. Kakšni so posegi v avtomobil?

Predelava je za strokovnjake rutinsko delo, ki ne posega preveč v konstrukcijo avtomobila. Najpogosteje vam bodo posodo za plin s prostornino od 45 do 120 litrov vgradili v prtljažni prostor in ga s tem nekoliko zmanjšali, ali pa v  prostor za rezervno kolo. Če konstrukcija avtomobila dopušča, lahko posodo namestijo tudi pod avtomobil ali v keson pri poltovornjakih. Vgradijo tudi dodatno elektroniko za avtomatsko in neobčutljivo spreminjanje dovoda bencina ali plina.

 

4. Pozanimajte se, kako je z garancijo in servisiranjem vozila.

Treba pa je opozoriti, da s predelavo lahko izgubite garancijo za vaše vozilo. Slovenski zastopniki avtomobilskih znamk namreč nimajo enotne politike do naknadne predelave, ampak se ta po posameznih znamkah vozil močno razlikuje – od popolne odobritve do popolne izgube garancije. Vedno pogosteje pa zastopniki ponujajo lastno predelavo ali celo avtomobile, ki imajo že tovarniško vgrajene sisteme za pogon na plin. Če kupite takšno vozilo, garancija seveda velja. Po končanem garancijskem obdobju pa je stvar bolj ohlapna. Ob okvari motorja ne računajte na uveljavljanje prostovoljne izredne garancije (kulance) – edini, na katerega se boste lahko obrnili, je ponudnik predelave na plin, ki je opravil poseg.

 

5. Kje točiti plin? 

Petrol kot največji ponudnik avtoplina ima že močno razvejano mrežo bencinskih servisov po vsej Sloveniji, kjer lahko točite plin. Tudi OMV ponuja podobne avtoplinske servise, sicer z za zdaj precej manjšim številom, a zelo dobro pokriva Obalo. Po podatkih spletne strani www.mylpg.eu  je v Evropi že 27 232 črpalk, ki ponujajo avtoplin, pri nas pa so trenutno registrirane 104 črpalke.

 

6. Ni vseeno, kje parkirate.

Preverite, ali je v vaši garaži dovoljeno parkirati vozilo na plinski pogon. Tudi mnoge garažne hiše ne dovoljujejo parkiranja vozil na plinski pogon.

 

7. Kaj pa pasti predelave? 

Dejan Hočevar iz podjetja Sigas, ki je pri nas pionir na tem področju, opozarja: »Ob povečanju števila predelav se je na žalost pojavilo tudi veliko število različnih serviserjev iz Slovenije in tudi Hrvaške, Bosne in Srbije. Ponujajo  storitev in izdelke dvomljive kakovosti. Za vgradnjo niso ustrezno kvalificirani, so pa prepoznali priložnost za hiter zaslužek.« Hočevar tudi dodaja, da bodo predelave na plin zares smiselne, ko bo država začela delno subvencionirati predelave vozil.

 

8. In varnostni vidik?

Pravilno vgrajen sistem za avtoplin ustreza vsem varnostnim standardom in je varnejši od bencinskih sistemov. Pri nemškem ADAC-u so vozila z vgrajenim plinom preizkusili tudi pri trku in dokazali, da je avto s homologiranimi in pravilno vgrajenimi komponentami za vožnjo na plin popolnoma varen.

 

9. Kakšno je stališče zavarovalnic?

Predelava vozila na plin ne vpliva na višino zavarovalne premije zavarovanja avtomobilske odgovornosti in kaska. Kot pri vseh posegih v vozilo pa je z vidika zavarovalnega kritja pomembno, da je vgrajena homologirana oprema, ki ne vpliva na vozne lastnosti vozila.

 

Vam bo ta nasvet prišel prav, ko boste naslednjič za volanom? Potem ne smete zamuditi ostalih. Ljubitelji varne vožnje, vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o avtomobilističnih vsebinah.

 

avto, varna vožnja
Preberite tudi