Izlet z motorjem: Gremo v Dolomite

Kraji, ki jih pozimi zasedejo smučarji, so poleti priljubljeni cilj motoristov.

Najbrž ni motorista, ki ne bi sanjal o izletu v slikovite Dolomite. Timmelsjoch ali Passo Rombo, ki leži na italijansko-avstrijski meji, sicer pa pod Innsbruckom, je le dobrih 300 metrov nižji od Triglava. In ta sploh ni najlepši. Stelvio je bolj legendaren. Vendar kaj, ko se vsega v enem dnevu ne da užiti.

Dolomiti so atrakcija. Od petka do nedelje je tam preveč motoristov, da bi bil izlet prijeten, ker so mnogi prehitri in preglasni. Sredi tedna je bolj prijazno. Ker je ta del Italije šele po 1. svetovni vojni pripadel Italiji, boste ves čas imeli občutek, kot da vozite po Avstriji.

 

Iz Cortine ali od Gardskega jezera 

Za izlet po prelazih sta še posebej zanimivi dve izhodišči: Gardsko jezero, kjer ste si lahko pred tem privoščili namakanje nog. Ta varianta je dobra, če imate malo časa, na primer en sam dan, saj se lahko v bližino prelazov pripeljete kar po avtocesti.

 

Drugo izhodišče pa je olimpijsko mesto Cortina d'Ampezzo, svetovno znano letovišče in smučarsko središče, ki leži v osrčju Dolomitov. Iz Kranjske gore do Cortine je približno 200 km dolinske ceste, ki sicer niti ni pretirano zanimiva. Na tej razdalji je 70 km avtoceste, in sicer od Trbiža do Tolmezza, ki jo velja izkoristiti.

 

Bodite pozorni na odcep za Lago Misurina. To jezero se namreč nahaja le 11 kilometrov pred Cortino d'Ampezzo in čeprav boste morali nekoliko zaviti s poti proti Cortini, ga za nobeno ceno ne spreglejte. Tam vas bo namreč pričakal prvi zares dolomitski razgled na pogorje ter gorsko jezero in nekaj hotelov ob njem. Šele zdaj boste dobili vtis o izjemno slikovitem gorovju, ki je bilo nekoč koralni greben.

 

Velika dolomitska cesta

Iz Cortine se odpravite naprej po tako imenovani Veliki dolomitski cesti z imenom La Grande Strada delle Dolomiti. Zgradili so jo Avstrijci leta 1909, s tem pa se je povečal pretok skozi Dolomite, ki so jih pred tem obiskovali zgolj aristokrati. Glavna znamenitost te ceste sta dva prelaza in sicer Falzarego (2105 m) in Pordoi (2239 m). Ker je ta cesta izjemno obljudena, večina motoristov ne nadaljuje poti proti prelazu Pordoi, pač pa se prav na vrhu Falzarega usmeri na manj prometno, a prav nič manj slikovito cesto, v smeri najprej proti prelazu Valparola (2192 m) in nato proti krajema La Villa in Corvara čez prelaz Gardena  (2121 m).

 

Dolomiti in južna Tirolska so območje, kjer boste na obcestnih tablah srečevali napise krajev celo v treh jezikih. V italijanskem, nemškem in v ladinskem. Primer imen za isti kraj: La Villa – Stern – Ialla. Ti trijezični napisi so med seboj torej zelo različni in nikakor ni nujno, da boste vse tri našli tudi na vašem zemljevidu. Če na nemški avtokarti iščete Passo di Gardena, ga ne boste našli, ker bo namesto njega pisalo Grödner Joch.

 

Timmelsjoch, sanjski prelaz

 

Nadaljujemo pot po Val Gardeni proti avtocesti A22. Dolina z okolico slovi po odličnih smučiščih. Proga Marmolada, ki je s 3343 metri tudi najvišji vrh Dolomitov, je na primer dolga kar 22 km!

 

V dolini Gardene je tudi mestece Ortisei oziroma St. Ulrich, ki vam bo danes zbudilo pozornost zlasti zaradi številnih lesenih figur, ki jih prodajajo v obcestnih trgovinah. Od tod pa zaradi dokaj nezanimive okolice čimprej na avtocesto A22 in sicer približno 40 km proti severu, vse do alpskega mesteca Vipiteno oziroma Sterzing. To je tudi glavno mesto južne Tirolske, za katerega pravijo, da ima eno najlepših nakupovalnih ulic v Evropi. Oglejte si fasade hiš! Mesto je doživelo svoj razcvet v srednjem veku z izkopavanjem srebra. Leta 1486 je tam delalo kar 1000 rudarjev.

 

Sterzing je idealno izhodišče za dva izjemno visoka prelaza. In za cesto, ki vas bo vedno znova vabila nazaj. Obvezno natočite gorivo! In se pripravite na vrhunec te poti. Zanj je težko najti presežne besede. Kajti vse, kar ste na tem izletu videli doslej, je mačji kašelj v primerjavi s cesto, ki pelje na Passo Giovo (Jaufenpass) in nato naprej proti italijansko-avstrijski meji  in čez njo v Sölden. To je 130 kilometrov vrhunskega užitka! Pogled v dolino vedno znova pokaže na vijuge, ki se nizajo v zavozlanih nadstropjih v takšno globino, da je motorist le še komaj vidna pikica.

 

Ko prispete v večji zaselek San Leonardo (St. Leonhard), ki leži med Jaufenpassom in Timmelsjochom, se podvig šele začne. Mestece leži na nadmorski višini 689 metrov in zdaj se začnete vzpenjati na 2509 metrov, kolikor je visok Timmelsjoch oziroma Passo Rombo. Zaprtih ovinkov ni, cesta je dokaj široka. Serpentinam in ovinkom ni konca.

Tik pod vrhom je tunel. Seveda vas na to opozori že tabla v dolini. Z vrha prelaza do Innsbrucka je »le« 108 kilometrov!

 

Izhodišča za pot:

Kranjska gora - Cortina d'Ampezzo

(200 km, od tega 70 po avtocesti, 3h10)

Gremo čez mejni prehod Rateče do Trbiža (Tarvisio), tam na avtocesto A23 za Tolmezzo, čez prelaz Passo della Mauria (1295 m) v Auronzo di Cadore, čez prelaz Passo Tre Croci (1809 m)  v Cortino d'Ampezza. Je odlično izhodišče za raziskovanje po Dolomitih in naprej za južno Tirolsko.  

 

Lago di Garda (Riva) - Merano

(131 km, od tega 107 po avtocesti, 1h30)

Če dopustujete ob Gardskem jezeru, imate priložnost, da v enem samem dnevu prevozite najlepše prelaze južne Tirolske, kot sta na primer Timmelsjoch in bližnji Jaufenpass.

 

Hrana

Na vrhu prelazov je praviloma vedno koča. Neverjetno, toda praviloma se v teh kočah mnogo bolje je kot v večjih mestih v dolini.

 

Želite naslednjo takšno zgodbo prejeti v vaš poštni nabiralnik? Prijavite se na naše e-novice posebej za motoriste:

 

aktivno življenje, prosti čas, potovanja, motorno kolo, poletje
Preberite tudi