Najem motorja v tujini

Kaj je dobro vedeti o najemu motorja ali skuterja v tuji deželi

Če načrtujete motorističen podvig na drugi celini, skoraj ne bo šlo brez najema motorja. Izposoja motorja ali skuterja pa je dobra rešitev tudi na počitnicah v Sredozemlju ali Aziji, saj je z motorjem lažje premostiti krajše razdalje ali se podati v mestno gnečo. Na kaj morate biti ob tem pozorni in kako zadostno poskrbeti za varnost v deželah, kjer so varnostni standardi drugačni?

»Nizozemec sem! Pri meni plačaš toliko, kot piše. Ni drobnega tiska.« Takole je pogovor tekel v izposojevalnici motorjev v Marbelli, v južni Španiji. Bil je marec, toplo je sijalo in ker sem bil v vidni razdalji od britanske kolonije Gibraltar, sem si silno želel, da bi se tja vihravo odpeljal ob obali.

 

Možak je imel zunaj v vrsto poravnane motorje. Bili so čisti, brez prask in povitih delov, očitno vzdrževani. Za enovaljno yamaho 660 je bila cena 50 evrov na dan z zavarovanjem in asistenco vred, kar se mi je za sedem tisoč evrov vreden motocikel zdelo povsem solidno. Pa se nisem odločil. Upiralo se mi je na glavo povezniti njihovo čelado, svoje pa nisem imel s seboj. Pa tudi rokavic ne. Saj razumete? Kaj pa veš, kje vse se je praskal tisti pred teboj. Tu sem kot moški nepremakljiv: čelade, rokavic in zobne ščetke si ne izposojam. Pika. 

 

Brez opreme nikar

Dopust, ležernost in lahkomiselnost hodijo z roko v roki. Obrabljeno se sliši, da nesreča ne počiva. Vendar res ne. Zoprnija pride iznenada, ko je niti približno ne pričakuješ.

 

Čelada: da ali ne, to naj sploh ne bo vprašanje, ne glede na lokalne predpise. Čelada naj bo vedno na glavi!

 

Morda res ni nujno, da ima voznik drobnega skuterja na glavi motoristično čelado. Če v nekem okolju čelada ni obvezna, imejte na glavi vsaj skejtersko ali takšno za na rolerje, torej lupino s stiroporno oblogo. Kolesarske čelade so z varnostnega stališča dokaj zgrešene oblike.

 

Ker je v ozračju vedno tudi kakšen prah, je zaščita oči obvezna. So dovolj sončna očala? Lahko. Naj bodo plastična.

 

Gola koža in skuter ali motor? Tu tveganje za življenje s hrastami in cedečimi se odrgninami prevzame vsak sam. Zagotovo ni treba, da ima turist s seboj svojo motoristično opremo, torej vse tiste ščitnike in podložene rokave ter hlačnice, močne čevlje. Kadar je zelo toplo, je motoristično oblačilo lahko moteče. Tudi kavbojke, dolgi rokavi in zavezane teniske obvarujejo pred odrgninami zaradi nedolžnega padca.

 

Japonke in natikači pa niso za na motor, tudi za na bicikel ne. Tukaj ni treba izgubljati besed. Ne pozabite še na zaščito pred sončnimi opeklinami.

 

Lokalni predpisi in zavarovanja

Tisti, ki najema, mora biti ustrezno star. Imeti mora vozniško dovoljenje in kreditno kartico z dovolj globokim limitom. Oboje na isto ime.

 

Praviloma je v EU za podpis pogodbe o najemu skuterja ali motorja zahtevana starost 18 let in dodaten pogoj: legalna starost za vožnjo. Za skuter s 50 ccm običajno zahtevajo starost vsaj 16 let, pogodbo podpiše polnoletna oseba. Za manjše motorje zahtevajo vozniško dovoljenje A2, ki ga voznik pridobi z osemnajstimi leti.

 

Dobro pa je, da se pozanimate o specifikah. V Španiji je vožnja skuterja s 125 kubičnim motorjem dovoljena z vozniškim dovoljenjem kategorije B, če ga ima voznik že vsaj 3 leta. V Grčiji zahtevajo tudi za skuter s 50 ccm vozniško dovoljenje kategorije B.

 

Kdor posoja vozilo, želi imeti garancijo, da bodo plačani tudi stroški prometnih prekrškov ali poškodb na motociklu.  Prve bo pokril voznik, druge praviloma zavarovanje.

 

Po Sredozemlju je najem skuterja ali motorja mala malica. Prav je vedeti, da so skuterji veliko bolj obrabljeni, saj je najem poceni. Velikokrat so bili v rokah neizkušenih turistov in zato je večje tveganje, da je skuter poškodovan ali slabo vzdrževan.

 

Več resnosti se opazi pri ponudbi motociklov. A je treba tudi tu biti pozoren. Motor pač ne stoji pokonci sam od sebe. Zato preverite, kako je z zavarovanjem motocikla, ki ga želite najeti.

 

Pri najemu motocikla bodite tudi pozorni, koliko prevoženih kilometrov vključuje cena dnevnega najema. Običajno je to 250 km na dan. V Grčiji bi bila pri 3-dnevnem najemu BMW F 700 GS cena na dan z vsemi zavarovanji 110 evrov. R 1200 GS pa bi bil 160 evrov na dan. V Španiji bi bilo to 20 evrov ceneje.

 

Izposoja motorja v Evropi

V Sredozemlju ali po Evropi vožnja z motorjem ne predstavlja večjega tveganja kot doma. Seveda je res, da je promet v Grčiji ali na Siciliji bolj kaotičen, ni pa to nič bolj grozljivo od vožnje v manj poznanem slovenskem mestu takrat, ko vsi končajo s službo. Ali pa poleti pri nas na Obali. Nujno se je treba pripraviti na lokalne prometne nenavadnosti. Vožnja po levi strani ceste ni zahtevna, vendar je zares nujna popolna zbranost. Človek skoraj obvezno naredi napako, ko se na cesto vrne po krajšem postanku.

 

Če pa načrtujete klasično motoristično potovanje po Grčiji ali Siciliji, si prej preberite nekaj nasvetov.

 

Najem motorja v ZDA

Za izlet z motorjem je atraktivna tudi Florida. Načeloma je že prav toplo in tudi dogaja se veliko. Marca recimo dirke v Daytoni.

 

V ZDA je seveda najbolj priljubljena znamka Harley-Davidson. A pazite! Na oni strani luže je še posebej pomembno, da se jasno dogovorite glede obsega zavarovanja. In pozor: davek prištejejo na koncu! Za 139 dolarjev ponujajo Sportsterja 883, ki pa je komaj omembe vreden Harley. Realno pa cena zanj naraste na 233 dolarjev.

 

Za 169 dolarjev na dan obljubljajo Harley-Davidsona Electra Glide. Brez zavarovanj, zgolj s taksami, bi bila cena 190 dolarjev. Z nujnimi zavarovanji, kot je odgovornost proti tretji osebi in zavarovanje pred krajo, plus davek, pa cena na dan realno naraste na 267 dolarjev. Najem čelade je samo 10 dolarjev na dan.

 

V ZDA imajo na cestah red, ker imajo odličen nadzor. Vsakogar, ki je preveč predrzen, bo opazil in ustavil policist. Če je sogovornik prijazen, bo policist prijazen, a še vedno zelo uraden. Če bo dobil vtis, da je voznik storil napako nehote ali ker je iz drugačnega okolja, bo izrekel opozorilo. In dvakrat stavim, da bo to vneseno v računalniški sistem. Če pride do ponovnega srečanja s predstavnikom zakona, bo sledila učinkovita terapija.

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

motorno kolo, aktivno življenje, zavarovanje motornih koles, zavarovanje avtomobilske asistence
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.