Motoristke za motoristke
S katerimi težavami se spopadajo motoristke in kaj svetujejo svojim kolegicam?

Kot dolgoletni voznik motorjev se nisem spraševal ali kaj posebej navduševal, če je ženska vozila motor. Potem pa sem v svoji novinarski karieri nemalokrat srečal žensko, ki bi rada vozila motor, pa v trgovini ni našla takšnega, ki bi ji bil hkrati všeč in bi bil po merah primeren. Dalo mi je slutiti, da je motorizem pač dokaj zaprt moški klub.

Dejstvo je, da so motocikli, oblačila in oprema narejeni in prilagojeni motoristom. A motoristke se srečujejo s specifičnimi težavami, na katere motoristi niti pomislili ne bi. Zato ob spopadanju z njimi najbolj cenijo nasvet kolegic motoristk. Povprašal sem nekaj znank motoristk in odgovore strnil v naslednje nasvete.

 

Pretežki in previsoki motorji

Večina motorjev je za žensko pretežkih in previsokih. Zato pazljivo izbirajo med motorji, na katere lažje zlezejo in jih lažje obvladajo, obračajo, peljejo vzvratno, parkirajo in se s parkirišča brez dodatnih manevrov odpeljejo. Vse manjše premike tudi vnaprej dobro preračunajo. Maja, bančnica pravi: »Kadar se vozim sama, pač ne grem na zahtevne terene. Upam zaviti na makadam, vendar na takega, kjer pot poznam, teren pa ni preveč zahteven. Vedno tudi pazim, kako parkiram, da se lahko zapeljem ven.«

 

»Motoristke ne padamo v ovinkih, me ne padamo zaradi prehitre vožnje. Padamo na parkiriščih in doma pred hišo. Večina žensk motocikla ne more postaviti na glavno stojalo. Preprosto smo prešibke in premajhne,« pojasnjuje Katarina, socialna pedagoginja in urednica. A dostavlja, da to niti ni prevelik problem, saj ni mimoidočega moškega, ki ne bi želel pomagati pobrati motor.

 

K temu, da motor ni pretežek in preokoren nekaj prispeva tudi previdno izbrana dodatna oprema.

 

Ena izmed osnovnih karakteristik motorja mora biti ta, da lahko motoristka z obema nogama doseže tla. Katarina zato svetuje, naj bo začetniški motor dovolj nizek, da z njim, ko je ugasnjen,  motoristka zlahka manevrira naprej in nazaj. »Zgodilo se mi je, da sem zapeljala na vrh kolesnic, ki jih je naredil avtobus. Tik pred semaforjem sem zabingljala z nogami. Zmanjkalo mi je tal pod nogami in na mestu sem se prevrnila kot v kakšnem filmu. To obupno načenja samozavest in vzbuja strah – kaj pa če bo spet situacija, ko se bom prevrnila?«

 

Ana, inštruktorica varne vožnje še dodaja, naj bo motocikel okreten in lahko obvladljiv in obvezno naj ima vsaj kakšen novodobni tehnološki dodatek, kot recimo ABS.

 

Drža na motorju naj ne izhaja iz občutka. Kakšen je pravilen položaj na motorju in kako si lahko prilagodite nastavitve?

 

Tisto vprašanje, kaj obleči

Da imajo motoristke težave, kaj in kako se obleči za na motor, ni povezano le s tem, da bi tudi na motorju rade izgledale lepo in ženstveno. Razlogi so veliko bolj banalni. Na primer, kako iti na stranišče. Medtem ko motoristi enostavno odpnejo zadrgo, mora motoristka sleči kombinezon. Zato marsikatera pred vožnjo raje ne pije, med njo pa malo potrpi. A to ni najbolje ne za zdravje, ne za zbranost na motorju.

 

Ženskih oblačil se ne dobi prav veliko, a je danes bolje kot pred nekaj leti. Najkvalitetnejših modelov rokavic, oblačil in škornjev mnogokrat ni v ženski izvedbi ali v manjših številkah. Pri izbiri motocikla, pa seveda oblačil in opreme je sicer na prvem mestu varnost in uporabnost, vendar tudi stilna usklajenost za motoristke igra veliko vlogo.

 

Če bo motoristka oblekla kombinezon svojega partnerja, ji bo ta prevelik, skozi odprtine pa bo pihalo. Motoristke večinoma tudi sicer bolj zebe kot motoriste. Težava je še v tem, da so motoristična oblačila groba, zato lahko marsikje obdrgnejo kožo. Gibanje ter fina motorika sta zaradi okornosti okrnjena.

 

Tina, negovalka, razloži: »Ob robati in s trdimi ščitniki napolnjeni opremi je vse težje, ovira me. Živčki popuščajo, ker si v gibanju omejen. Zato je lahkotna oprema zakon. V njej lahko izgledamo ženske in ne možače. V udobnih moto čevljih se je lažje sprehoditi po mestu ali do slapa Savice, tudi v moto jeansu in jakni z mehkimi ščitniki. In preproste rokavice, ki te zaščitijo, hkrati pa dajo dober oprijem krmilu. Vozim previdno in počasi. Zato imam rada lažjo opremo.«

 

Pri motoristični obleki je treba nekaj skrbnosti in nekaj iznajdljivosti. Osnovno načelo pa je oblačenje v plasteh.

 

Tudi s čelado je nekaj dela. Če so lasje daljši, morajo biti dobro spravljeni pod čelado ali jopič. V primeru, da motoristke prepustijo lase vetru, se ti več ne bodo dali razčesati. Zato dolgolase motoristke načrtujejo obisk tistih bencinskih črpalk, kjer jim ne bo treba sneti čelade, saj si bodo zaradi las morale sleči tudi jopič.

 

In prtljaga? Motoristka potrebuje nekaj več prtljage kot motorist. Zato imajo po večini kovček, kamor spravijo dežni kombinezon, nekaj oblačil, ključavnico za čelado, kozmetično torbico in prigrizek.

 

Zakaj ne na tečaj varne vožnje?

Ines, zdravnica, ki tudi dirka, meni, da ženske vozijo zmerno in ne divjajo. Zato sklepajo, da tečaja varne vožnje ne potrebujejo. Bojijo se tudi, da bodo na tečaju izključno v moški družbi. Ker motoristi v povprečju majhne manevre (osmica, ustavljanje v sili) bolje obvladajo, motoristke ne želijo, da jim motocikel pade po tleh.

 

Katarina opozori na prezrt razlog za obisk tečaja: »Prepričane smo, da se nam zaradi naše napake ne bo zgodila nesreča, ker vemo, koliko bolj zadržano vozimo od moških. Ne vemo pa, da moramo na tečaj zaradi agresivnosti drugih.«

 

Tina pristavlja, da so na tečaju prikazani res dobri primeri iz prakse. Naučiš se fint, ki ti kasneje olajšajo vožnjo in parkiranje. Ali kot zaključi Ines, študentka rudarstva: »Ker nikoli nisi tako pameten, da se ne bi mogel naučiti kaj novega.«

 

Vozijo ženske drugače?

Ženske vozijo motor zaradi enakih razlogov kot moški. Ker jim je všeč, ker v tem uživajo. Mnoge so bile najprej sopotnice, a ker jim pasivna vloga ni ustrezala, so se odločile vzeti krmilo v svoje roke in narediti izpit za motor.

 

Jasna, računovodkinja pripoveduje: »Po najini prvi prevoženi avanturi sem bila nad samo potjo navdušena, vendar pod pogojem, da se nikoli več ne peljem »tako daleč«, na tako trdi in strašansko neudobni deski, ki so ji nekateri celo rekli sedež za sopotnice. Poleg tega nisem imela nobene kontrole nad vožnjo in sem lahko samo postrani opazovala okolico.«

 

Ženske na motorju so v prednosti, ker so bolj gibčne, se lažje gibljejo na motorju, meni Lara, študentka medicine in članica ekipe, ki prenaša dirke MotoGP. »Pa zdi se mi, da smo na splošno malce bolj previdne, pazljive … Posledično bolje predvidevamo.« Ana je mnenja, da so tudi bolj pozorne do drugih udeležencev v prometu. Sama nikoli ne prihrumi mimo kolone vozil. Velikokrat tudi preveri, ali je v avtu otrok ali dojenček.

 

Ines, študentka rudarstva: »Po mojem mnenju vozniške reakcije niso povezane s tem, ali je za krmilom moški ali ženska. Reakcija je odvisna od sposobnosti in usposobljenosti voznika. Ko se naučiš tehnike, je potrebna manjša moč.«

 

Za zaključek pa vprašanje, ali so se kdaj srečale s predsodki. Izkušnje, ki jih navajajo, so tako pozitivne kot negativne. Mnogi motoristi radi priskočijo na pomoč kolegicam motoristkam, če so v težavah, še posebej pobrat motor ali popravit kakšno malenkost. So pa tudi fantje, ki iz želje po dokazovanju ob srečanju z motoristko še bolj navijejo gas in ogrožajo sebe in okolico. Pa tudi taki, ki s svojimi kolegicami motoristkami iz istega kluba ne govorijo …

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

motorno kolo, varna vožnja, aktivno življenje
Preberite tudi