Na motorju tudi v hladnem
S pravo obutvijo, rokavicami in oblačili lahko podaljšate motoristično sezono.

Še tako lahko vlečemo ročno zavoro, ure se ne da ustaviti. Temperature so se spustile v območje mraza. To pa niti ni tako slabo. V motoristični obleki ni več vroče in z nekaj malega premišljenega oblačenja bo na izletih še vedno prijetno. A pazite: zjutraj ter na večer ima asfalt slabši oprijem in mraz boste najprej začutili z nosom, potem pa še v prstih rok in nog.

Najprej pospravimo s strahom, koliko gume sploh držijo v mrazu? Držijo! Le ne bodite divji z ročico plina in zavorami. Motorne gume brez težav najdejo oprijem tudi pri temperaturah globoko pod ničlo. Zato poznojesenskih 8 ali 10 stopinj Celzija sploh še ni meja, ko bi bilo treba motor poriniti na prezimovanje. Še globoko v jesen se da uživati na izletih. Zrak se zbistri in razgledi se odprejo. Malo bolj je treba paziti le na uro, ker se dan krajša. S temo pa zazebe, začne se rositi čelada in tudi vidi se bolj slabo. A z nekaj ukrepi se da izboljšati vidljivost tudi v temi. Kljub vsemu ne hitite domov na vrat na nos, da ne naletite na srno. Ali na pijanca.

 

Ne mislite le na to, da boste vi bolje videli. Poskrbite tudi, da boste v jesenskem mraku ali temi tudi sami bolj vidni.

 

Odsevne in signalne barve so v mraku in pri slabši vidljivosti veliko bolj opazne, zato naj vam ne bo težko čez najbolj priljubljeno črno jakno obleči vsaj signalnega brezrokavnika. S signalno obarvano čelado pa motorist itak postane cestni svetilnik, saj čelada štrli nad strehe avtomobilov in je zato motorist odlično opazen.

 

Kaj lahko naredite za roke in noge?

Treba se je zavedati, da premrle roke in od mraza otrple noge niso nek prispevek k varni vožnji. Zato zatlačite v stranski žep jopiča dodatne tanke nogavice, ki jih boste na večer obuli pod običajne nogavice. Dvoje tanjših nogavic se da obuti tudi v bolj tesne škornje. Če pa so škornji pretesni, bo problem, ker to ovira prekrvavitev in povečuje občutljivost na hlad. Razmislite, kaj obujete, da ne boste med vožnjo preklinjali. Že pri kupovanju obutve je prav pomisliti na to in izbrati za vsaj pol številke večji škorenj.

 

Z denarjem se ne razmetava. Zato ne kupujte najcenejših čevljev iz umetnega usnja in tanke gume ter plastike. Takšni niso dobri niti za v vročino, ker v njih crkuješ. Za v mraz pa sploh niso. Pri obutvi za hladnejše razmere je bistveno, da ima klasičen, torej večslojni podplat, ker se hlad v telo dviga iz stopalk. Stopala so kot hladilnik. Bolj učinkovito so izolirana od stika s kovino motorja, bolj bo prijetno. Če z denarjem ne gre, zamenjajte vsaj notranji vložek. Če za debelejšega ni prostora in zato tvegate, da bo zmanjkalo prostora za nohte, dajte pod vložek (steljko) dve, tri plasti »vložka«, ki ga izrežete iz časopisa. Deluje.

 

Ko zazebe v noge, se ohlaja tudi kri in spet tvegamo prehlad. Če ste občutljivi na mraz okoli ledvic, pomaga dodatna spodnja majica, ledvični pas ali tanjši brezrokavnik. Spet velja, da se je treba oblačiti s premislekom, da zaradi prevelike količine ali zaradi predebelih oblačil ne postanete v sedežu motorja okorni. Oblačenje v slojih je razen v poletni vročini najboljša odločitev, v hladnejši sezoni pa več slojev tanjših oblačil tudi najbolj učinkovito zadržuje toploto.

 

Tudi tesne rokavice ovirajo prekrvavitev in zato še prej zazebe v telo. Tu ni druge pomoči kot nakup. Za  hladne dni je treba imeti toplejše rokavice. Ni treba, da so ekstremno podložene. Takšne so primerne le za  globok mraz, pa še nerodne so. Nekaj srednje debelega bo dovolj dobro. Prav je, da so vodotesne. Naj ne bodo preveč kompliciranega kroja, ker je drugo rokavico težje navleči kot prvo. Pomembno! Pazite, da je notranja plast rokavice prišita tudi na prstih, sicer jo boste z vlažnimi rokami izvlekli in potem bo nastala velika sitnost.

 

Ne dihajte mrzlega zraka

 

Vdihavanje mrzlega zraka ni prijetno in pelje v prehlad. Pomaga, če preko nosu navlečete ruto, cevast ovratnik (Buff) ali podkapo. Zdaj seveda tvegate, da se zaradi toplega izdihanega zraka začne rositi in megliti vizir čelade. Odlična rešitev je dodatni vizir – vložek pinlock. Boljše tehnične rešitve preprosto ni. Razni premazi proti meglenju učinkujejo le toliko časa, dokler je vizir suh.

 

Vas vožnja v mrazu ne pritegne in ste se že odločili za prezimovanje motorja? Ne pozabite kar takoj poskrbeti za akumulator in preveriti pnevmatik.

 

Za doplačilo pa: električno ogrevane ročke in električni brezrokavnik

Doplačilo za tovarniško zasnovane ogrevane ročke ni tolikšno, da ga ne bi zmogli. Najbolj preprosto jih je doplačati ob nakupu motocikla, kot pa jih vgraditi kasneje. Če motocikel uporabljate za izlete, na možnost ogrevanja ročic pomislite že pred finalnim izborom motocikla. Če tega ne omogoča … no, dvakrat pomislite.

 

V našem okolju motoristi le redko sežejo po električno ogrevanem brezrokavniku. To je nenavadno, saj nakup ni zahteven, dobrobit pa je neizmerljivo velika. Kadar je v trup toplo, se da voziti tudi v globokem mrazu.

 

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

 

Želite naslednjo takšno zgodbo prejeti v vaš poštni nabiralnik? Prijavite se na naše e-novice posebej za motoriste:

 

motorno kolo, jesen, zima, varna vožnja
Preberite tudi