Nasveti za nakup rabljenega motorja

Četudi ni najnovejši, naj bo motocikel vsaj redno vzdrževan.

Vas zanima nakup rabljenega motorja? Potem morate vedeti, da boste za zanesljiv rabljen motor morali odšteti kar nekaj denarja. Celo motorji proizvajalcev, ki so bili na slabem glasu (recimo Benelli, Moto Morini ali Hyosung), držijo ceno. Starost motocikla priznane znamke sploh ni argument, ki bi znižal ceno tako, kot se to zgodi pri avtomobilih. Torej, kako kupovati?

Naj za ilustracijo, na kakšen teren se podajate, uporabim nedavni primer. Dvajset let star in lep audi A6 s pocinkano karoserijo, povsem brez rje, z 1,8-litrskim motorjem s 300 tisoč prevoženimi kilometri in avtomatskim menjalnikom, na novih gumah, dokazljivo redno vzdrževan in s tehničnim pregledom brez pripomb, se je prodajal za 1200 evrov. Za takšen denar sploh ne dobite zanesljivega rabljenega motocikla. Morda slab skuter. Vas še nisem odvrnil? Potem pa poglejmo, kako se nakupa lotiti.

 

Nakup rabljenega motorja – kje začeti?

Kupovanje po oglasih je običajna praksa. Tveganje seveda vedno obstaja. Perfekcionisti znajo popraviti raztreščen motocikel tako, da je celo na drugi pogled videti »kot nov«. Tak nakup je tvegan, ker tudi kratka testna vožnja ne bi pokazala skritih napak. Čeprav, bodimo odkriti, testna vožnja motocikla je tudi tveganje. Kaj pa, če se potencialni kupec prevrne?

 

Zato bi tule izpostavili najbolj varno pot. Motor se kupuje od prijatelja ali soseda, pač od človeka za katerega se ve, kako je gospodaril z njim. Nakup znotraj pooblaščene servisne (ne pa prodajne) mreže je tudi zelo zanesljiv. Če je mehanik motor redno dobival na servisiranje, ga tudi pozna v detajle in najlažje da garancijo ali vsaj zanesljivo besedo. Tam je varno kupiti tudi motocikel, ki je bil poškodovan in ga je serviser sam popravil.

 

Bistvena je sledljivost, zgodovina.

 

V Sloveniji je tudi precej uvoza rabljenih motociklov iz tujine, vendar je to precej nepregledno področje, zato izberite izključno zanesljivega trgovca. Kot avtor in urednik si dovolim napisati, kje v gozdu rastejo jurčki. Zato na tem mestu lahko priporočim, Moto Hit iz Krškega, ki je na dobrem glasu. Zanj vemo, da zagotovi popravilo reklamacij v legalni servisni mreži.

 

Kako zanesljiv je podatek o številu prevoženih kilometrov?

Stalen dvom se pojavlja okoli realnega števila prevoženih kilometrov. V Sloveniji je s sledljivostjo problem, čeprav so vsi podatki na voljo. Kilometri se beležijo na tehničnem pregledu in vsaj še na zavarovalnih policah. Če bi navzkrižno primerjano te številke ustrezale servisni zgodovini motocikla, bi bil novi lastnik lahko (skoraj) miren.

 

50 tisoč kilometrov za motocikel ni veliko. Drugače je s športnimi motocikli. Zanje je predpisano na koliko delovnih ur je potrebno narediti redni servis in / ali zamenjati bistvene komponente motorja (bat, ojnica, veriga odmičnih gredi …), sicer pride do grozljivega strojeloma. Bistveno za varen nakup je, da je bil motocikel servisiran tako, kot predpisuje proizvajalec. In da ni bil nevarno raztreščen. Takšni se ne bi več smeli pojaviti v prometu, pač pa bi morali končati med rabljenimi nadomestnimi deli.

 

Kaj pomeni »redno servisiran« motocikel?

»Obrišem čep od olja in dolijem tekočino za šipe, pa je pol servisa narejeno,« rad provocira znanec, avtomobilski mehanik.

 

Dokler je motocikel nov, je servis usmerjen le v menjavo olja, filtrov in kontrolo spojev. Ko pa se motocikel približa desetemu letu starosti in mu je zato vrednost že precej zdrsnila, postane cena rednega servisa neprebavljivo visoka. Treba je vedeti, da vzame recimo nastavljanje zračnosti ventilov veliko časa, ker je treba odstraniti kup komponent in je običajno cel postopek zelo zamuden. Na vsaki dve ali štiri leta je potrebno zamenjati zavorne cevi. Star motor težko prenese delovne ure po 40 evrov in tovarniške cene nadomestnih delov.

 

Ne glede na to ali je bil motocikel servisiran na uradnem servisu ali pri sposobnem zasebniku, bi v vsakem primeru morali obstajati računi za material in vsaj listki s popisi opravljenega dela. Če teh papirjev ni, dvignite roke od nakupa. Ali močno zbijte ceno. Tu sentimentalnost nima pomena. Če je bil motocikel  predelan ali ima nehomologiran izpušni sistem, bo tudi to resen problem.

 

Koliko vas bodo stala popravila slabo vzdrževanega motocikla?

Če ugledani motocikel ni v najlepšem stanju, pomislite, koliko kaj stane. Če so pnevmatike slabe, to čez palec pogledano stane 250 evrov. Star akumulator bo kmalu omagal, strošek se vrti med 60 do 100 evri. Če je veriga že uboga, je to tudi 200 ali več evrov. Trije litri olja in filter stanejo 50 evrov. Nikoli servisirano vzmetenje pomeni, da je motocikel že nevaren, ker je v hidravličnih elementih namesto olja črna, vodi podobna tekočina. Tesnilni elementi, ki so iz gumene zmesi, so tudi že potrebni zamenjave. Servis prednjih vilic stane najmanj 150 evrov. Že iz teh primerov je očitno, da je pametno kupovati le lepo ohranjen in vzdrževan motocikel s sledljivo zgodovino.

 

Drobna praska na laku ali na ročicah nima pomena.

 

Vsak novi lastnik bi moral motocikel najprej peljati na servisni pregled, kjer bi preverili stanje in odpravili morebitne pomanjkljivosti. Tako lastnik prične novo štetje zgodovine. Le tako se bo mirno in predvsem varno vozil.

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

motorno kolo, varna vožnja, potovanja, prosti čas, zavarovanje motornih koles
Preberite tudi