Priprava avta na zimo: Kaj morate preveriti?

Bistvene so pnevmatike, a zimske razmere so zahteven preizkus za celotno vozilo.

Površina stika pnevmatike in ceste je velika kot povprečna moška dlan. Ta površina nam omogoča, da pospešujemo, zaviramo in zavijamo. V zimskih razmerah, ko je cestišče hladno, mokro ali celo zasneženo, je vse to oteženo, zato je pomembno, da imamo dobre pnevmatike. A pozabiti ne smemo niti na akumulator, da nas avto ob jutranjem odhodu na delo ne bo pustil na cedilu, luči za boljšo vidljivost in tekočine, ki jim moramo dodati sredstvo proti zmrzovanju.

Meja za zimske pnevmatike je 7 stopinj

Sedem stopinj je vrednost, ki jo proizvajalci pnevmatik v zadnjih letih najpogosteje navajajo kot mejo, pri kateri se začnejo lastnosti letnih in zimskih pnevmatik močno razlikovati.

 

Medtem ko poletna obuvala po koncu poletja praviloma kar hitro pospravimo v omaro, pri pnevmatikah z zamenjavo najpogosteje počakamo vsaj do prvega resnega sneženja. A to ni dobro, saj letne pnevmatike pri nižjih temperaturah in v zimskih razmerah postanejo trše, močno se jim zmanjša oprijem, slabše čistijo tekalno površino in še bi lahko naštevali.

 

Res je, da so pnevmatike v zadnjih letih postale zelo zanesljive in nam zato vlivajo zaupanje tudi takrat, ko razmere na cesti niso dobre. Vendar pa ne smemo pozabiti, da je površina stika pnevmatike s cesto velika za eno povprečno moško dlan. Štiri »dlani« so torej vse, kar nam omogoča pospeševanje, zaviranje in zavijanje. Zato je zelo pomembno, kako dobro se tekalna površina pnevmatike »prime« hladnega, mokrega ali celo zasneženega asfalta.

 

Zimske pnevmatike imajo tako poleg opazno globljega profila in lamel za izpodrivanje snega tudi drugačno gumeno zmes, namenjeno nizkim temperaturam. Pnevmatika je mehkejša in s tem bolj udobna in varna.

 

Pri montaži že uporabljanih pnevmatik na avto nataknite 4 enake pnevmatike z najmanj 3 milimetra profila.

 

Pozorni bodite na starost pnevmatik, saj z leti gumena zmes izgublja svoje lastnosti. Redno velja preverjati tudi tlak v pnevmatikah. Ustreza naj navodilom izdelovalca, v grobem pa velja, da naj bo za 0,2 bara višji od tlaka v letnih pnevmatikah. Višji tlak namreč izboljša vozne lastnosti in zmanjša kotalni upor. Tako se zimske pnevmatike kljub višjim blokom na tekalni površini pri večjih hitrostih in obremenitvah ne bodo pretirano segrevale.

 

Za lažji vžig

A če zjutraj ne moremo zagnati avtomobila, nam zimske pnevmatike ne pomagajo kaj dosti. Pred zimskimi ohladitvami zato preglejte tudi mehaniko avtomobila – nekaj lahko postorite sami doma, priporočamo pa tudi obisk v avtomehanični delavnici.

 

Avtomobilom z dizelskim motorjem iz sistema za dovod goriva spustite vlago, zamenjajte filter za gorivo in po potrebi zamenjajte motorno olje za takšnega z večjo viskoznostjo. Slednje velja tudi za bencinske motorje, saj takšno olje olajša hladen zagon pri nizkih temperaturah.

 

Največ nevšečnosti pozimi voznikom običajno povzroči akumulator – njegova učinkovitost pada premo sorazmerno s temperaturo. Akumulator ima pri 0 °C le 80 % svoje nazivne zmogljivosti, pri -20 °C pa le še 50 %.

 

Pri zaganjanju hladnega motorja tako najprej izklopite vse električne porabnike. Če kljub temu akumulatorju (ali svojemu avtu) ne zaupate povsem, velja v prtljažnik položiti zaganjalne kable, ki pridejo najpogosteje prav ravno pozimi.

 

Ali je akumulator že utrujen, preverite tako, da v temi in pri ugasnjenem motorju za nekaj minut prižgete dolge luči in nato zaženete motor. Če bodo luči pri prižganem motorju svetile opazno svetleje, je akumulator v slabem stanju in ga bo treba zamenjati.



Luči in tekočine

Pozimi so za varno vožnjo zelo pomembne tudi brezhibne luči, saj so dnevi kratki, pa tudi vidljivost je v meglenih, deževnih ali sneženih dneh dosti slabša. Ko preverjate delovanje luči, preverite še stanje nadomestnih oziroma rezervnih žarnic in jih po potrebi dopolnite.

 

Preverite še hladilno tekočino v hladilniku avta, ki mora imeti dodano sredstvo proti zmrzovanju. To bi naj hladilno tekočino pred zmrzovanjem varovalo vsaj do temperature -25 °C. Preverite delovanje in stanje naprave za pranje vetrobranskega stekla, zadnjega stekla in brizgalnih šob. V posodo za pralno tekočino natočite zimsko pralno sredstvo, temeljito pa preglejte tudi metlice brisalnikov.

 

Kaj pa neobvezna zimska oprema?

Med obvezno zimsko opremo zakon res šteje le zimske pnevmatike ali snežne verige v prtljažniku, a preudaren voznik bo poskrbel tudi za drugo pozimi priporočljivo opremo. V avtu velja imeti primerno strgalo za zaledenela stekla, po možnosti tudi metlico za sneg, prav pa pridejo tudi pršila za odmrzovanje stekel in ključavnic. Ne pozabite na toplo odejo in par rokavic za primer, če vas doleti večja nevšečnost in ostanete na cesti. Poleg dodatne plastenke tekočine za čiščenje stekel (nerazredčene oziroma z dodanim sredstvom proti zmrzovanju) je priporočljivo imeti še kakšno plastenko motornega olja, še zlasti če se odpravljate na daljšo pot.


avto, varna vožnja, zima
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim avtomobilom, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.