Ko dopust ne gre po načrtu

Kaj morate vedeti, če želite uveljaviti škodo iz turističnega zavarovanja.

Zakaj je tako pomembno, katero turistično zavarovanje za potovanje boste izbrali? Zato, da se boste hitro in enostavno rešili iz zagate, če zbolite, izgubite prtljago, ali pa vam ukradejo osebne dokumente in plačilne kartice. Pojasnjujemo ključne postopke in korake, kje in kako se lotiti uveljavljanja turističnega zavarovanja.

Ne cena, temveč kritja

Ko se odločate o primernem turističnem zavarovanju, ne razmišljajte le o cenovno najbolj ugodni možnosti. Raje se vprašajte, zakaj sklepate to zavarovanje in kakšnim nevarnostim boste na potovanju izpostavljeni.

 

Izbirate lahko namreč med tremi paketi zavarovanj, ki omogočajo kritja po vaši meri in so časovno prilagojeni času trajanja potovanja oz. potovanj.

 

Zavarovanje      Višina zavarovalnega kritja v EUR
Paket A Paket B Paket C
Zdravstveno zavarovanje na potovanjih v tujini z asistenco
 

 
      
  • stroški potrebne zdravniške oskrbe do 25.000 do 50.000 do 100.000
          – od tega za stroške prevoza do 5.000 do 15.000 do 20.000
Zavarovanje bolnišničnega dne v tujini 50 na dan, 50 na dan, 100 na dan,

 
skupaj največ do 1.000 skupaj največ do 1.000 skupaj največ do 2.000
Zavarovanje za primer nezgodne smrti / / 10.000
Zavarovanje povrnitve stroškov za pravno pomoč v tujini / / do 3.500
Zavarovanje odgovornosti do 25.000 do 50.000 do 100.000
Zavarovanje prtljage in osebnih stvari, razen za: / do 500 do 1.000
  • denar, vrednostne papirje, dragocenosti ipd. / do 150 do 150
          – če pa so v zaklenjenem hranišču / do 300 do 300
  • prtljago in osebne stvari proti nevarnosti tatvine / do 250 do 500
Zavarovanje prekinitve potovanja ali poznejše vrnitve z njega / / do 2.500
Zavarovanje zlorabe plačilnih in kreditnih kartic do 150 do 150 do 150
Zavarovanje stroškov izdelave novih dokumentov do 50 do 50 do 100
Zavarovanje stroškov zaradi zamude oz. odpovedi letalskega leta / / do 200

 

Kritja turističnega zavarovanja smo predstavili zato, da veste, v katerih primerih vam je na voljo pomoč zavarovalnice. Zdaj pa poglejmo črne scenarije, predvidimo nesreče, kraje, zamude in druge nevšečnosti, da boste vedeli, kako uveljaviti turistično zavarovanje, če se vam zgodijo.

 

Na potovanju zbolite

Na voljo sta dve možnosti:

 

  • Pokličete Triglav zdravstveno asistenco na tel. št. +386 59 09 18 81, kjer so vam na voljo 24 ur na dan. Sodelavci v klicnem centru bodo organizirali zdravljenje, zavarovanje pa bo v okviru zavarovalne vsote pokrilo stroške zdravljena v bolnišnici ter stroške prevoza do bolnišnice ali v domovino. Vam v tem primeru ni potrebno storiti ničesar več. Razen obiskati zdravnika, ki vam ga priporočijo.

 

Zdravstveno asistenco lahko pokličete tudi neposredno iz mobilne aplikacije Triglav Asistenca.

 

  • Stroške zdravljenja in drugih storitev poravnate sami, če zaradi okoliščin asistenčne pomoči ne morete uporabiti. Potem lahko povračilo stroškov uveljavljate po povratku v domovino na naši najbližji enoti.

 

Če izberete drugo možnost, je postopek uveljavljanja povračila naslednji: zavarovalnici predložite celotno zdravstveno dokumentacijo in originalne račune, ki jih zahtevajte ob plačilu storitev.

 

Izpolniti morate naslednji obrazec in ga priložiti ob prijavi škode v poslovalnici ali pa prek spleta. Enak obrazec izpolnjujete tudi za uveljavljanje bolnišničnega dne v tujini.

 

Ključno je, da izpolnite vse rubrike. Če tega ne naredite, lahko reševanje škode traja dalj časa, saj se mora zavarovalnica ponovno obrniti na vas, da bi pridobila manjkajoče podatke.

 

Ključne informacije v obrazcu so čas trajanja potovanja (od - do), skupni znesek stroškov zdravniške oskrbe ter podatek o tem, ali so bili računi že plačani ali ne.

 

Podatek ali so bili računi plačani ali ne, je pomemben zato, da zavarovalnica ve, kam oziroma komu naj izplača zavarovalnino.

 

Nezgodna smrt

Žal se na potovanjih lahko zgodijo tudi nezgode s smrtnim izidom. Ob najhujšem je treba o dogodku obvestiti asistenco, kot smo zapisali v zgornji točki. Zakaj? Zato, ker bo asistenca poskrbela za prevoz posmrtnih ostankov domov, obenem pa pridobila tudi kakšno pomembno dokumentacijo.

 

V nadaljevanju je prijava enaka: treba je izpolniti obrazec Prijava nezgode in ga oddati v poslovalnici oziroma preko spletne prijave. Del prijave morata biti fotokopija izpiska iz matične knjige umrlih ter medicinska dokumentacija, iz katere je razviden vzrok smrti.

 

Če v zavarovalni polici ni določen upravičenec za primer smrti, morate predložiti pravnomočni sklep o dedovanju. Na podlagi tega in splošnih zavarovalnih pogojev, ki so sestavni del zavarovalne police, se določi oseba, ki je upravičena do izplačila zavarovalnine.

 

V tujini ste potrebovali pravno pomoč

V takem primeru vam zavarovanje zagotavlja kritje stroška obrambe za pravne postopke proti vam do višine 3.500 evrov ne glede na izbrani paket.

 

Na zavarovalnico morate nasloviti zahtevek za povrnitev stroškov za pravno pomoč v tujini, lahko po elektronski pošti (info@triglav.si), po pošti ali osebno v poslovalnici.

 

Zahtevku morate priložiti dokazila o nastanku zavarovalnega primera, dokazila o nastalih stroških ter njihovem plačilu in obrazložitev, kakšna pravna pomoč vam je bila nudena. Zavarovalnica vse preuči in, če je zahtevek utemeljen, vam povrne stroške za pravno pomoč v tujini.

 

Zavarovanje odgovornosti

Ni pa nujno, da se na dopustu v tujini kaj zgodi ravno vam. Nehote lahko vi nekomu povzročite škodo. Če na smučanju zaradi trenutka nepazljivosti poškodujete drugega smučarja in ta proti vam vloži odškodninski zahtevek za telesne poškodbe, je to kritje tudi vključeno v turistično zavarovanje. Prav tako je vključeno kritje, če vaš otrok s kolesom na parkirišču opraska parkiran avto.

 

Če zavarovalnica prejme odškodninski zahtevek oškodovanca in vas pozove k prijavi, izpolnite obrazec prijave škodnega primera iz zavarovanja odgovornosti. Če oškodovanec naslovi odškodninski zahtevek neposredno na vas, pa ga morate odstopiti zavarovalnici skupaj z izpolnjeno prijavo škodnega primera iz zavarovanja odgovornosti.

 

Brez obrazca

Za uveljavljanje spodnjih kritij ni posebnega obrazca, postopek za prijavo pa je pri vseh enak: Zavarovalnici pisno prijavite škodni dogodek in ga natančno opišite ter priložite ustrezno dokumentacijo. Zahtevek pošljite na Zavarovalnico Triglav ali po elektronski pošti na naslov: info-triglav@triglav.si.

 

  • Zavarovanje prtljage: Izguba prtljage ni krita, krita je škoda, če se prtljaga poškoduje, uniči ali pa vam jo ukradejo. Dokazati morate, da je bila prtljaga in stvari v njej res vaša last, kakšna je bila vrednost in starost stvari. To najlažje storite z računi nakupa. Obenem pa bo zavarovalnica potrebovala tudi dokazilo, da ste se takrat res nahajali v tujini (npr. letalska karta, račun nastanitve,…). Če je šlo za krajo, morate priložiti policijski zapisnik.
  • Zavarovanje osebnih stvari:  Zavarovanje krije poškodovanje ali uničenje ter krajo osebnih stvari. Dokazila, ki jih potrebujete, so enaka, kot pri zavarovanju prtljage.
  • Zavarovanje stroškov izdelave novih dokumentov: K prijavi priložite račune za izdelavo novih osebnih dokumentov.
  • Zavarovanje prekinitve potovanja ali poznejše vrnitve z njega: Zavarovalnica bo potrebovala zdravniško dokumentacijo, stroške letovanja (kot so neizkoriščen a že plačan del potovanja ali pa dodatne nočitve) in stroški, ki so nastali zaradi spremembe prevoza (nova vozovnica ali pa razlika v ceni).
  • Zavarovanje stroškov zaradi zamude oziroma odpovedi letalskega leta: Zamude in odpovedi letov pogosto krijejo letalske družbe, ki imajo pri tem različne pogoje. V nasprotnem primeru morate za uveljavljanje škode pri zavarovalnici priložiti nove letalske karte in račune nastalih stroškov. Zavarovanje krije stroške nastanitve in nakupa manjših osebnih stvari do 200 EUR, kadar ima letalski let zamudo vsaj 6 ur ali je odpovedan.

 

Zavarovanje zlorabe plačilnih in kreditnih kartic

Če v tujini ugotovite, da ste izgubili plačilno kartico ali pa vam je bila ukradena, najprej uredite njen preklic. Več o tem pojasnjujemo v članku.

 

Potem pa se javite naši asistenci in primer prijavite na obrazcu prijava zavarovalnega primera - zavarovanje zlorabe plačilnih kartic.

 

Tukaj moramo dodati, da zavarovanje ne krije stroška izdelave novih kartic temveč zlorabo izgubljene ali protipravno odvzete kartice, kar pomeni škodo, ki nastane, ko nepridiprav z vašo kartico plačuje blago ali storitve, dviguje na banki ali bančnem avtomatu.

%
Letno turistično zavarovanje vam v Triglav kompletu prinese 1 % dodatnega popusta.

Zanima me več
potovanja, dopust, prosti čas, aktivno življenje, poletje, prijava škode, škodni primer, sklepanje zavarovanj, zavarovanje odgovornosti
Preberite tudi