Zastopnik pojasnjuje: Najpomembnejše o zavarovanju AO
Pojasnjujemo ključne pojme zavarovanja avtomobilske odgovornosti.

Kljub temu, da zavarovanje avtomobilske odgovornosti ni nič novega in ga mora skleniti prav vsak lastnik registriranega vozila, smo ugotovili, da se mnogim voznikom pogosto porajajo nekatera  vprašanja. Zbrali smo jih, Anton Soklič, vodja skupine zastopnikov, pa je nanje odgovoril. 

Naj najprej razložim pomen zavarovanja avtomobilske odgovornosti, ki velja za področje Evrope − v geografskem in ne političnem smislu (torej tudi v Srbiji, Makedoniji ipd). Gre za zavarovanje, ki je vezano na vozilo in ne na lastnika. Krije škodo, ki jo voznik vozila povzroči drugim udeležencem prometne nesreče. Zavarovalnica takrat pokrije materialno škodo na vozilu in nematerialno škodo (telesne poškodbe, smrt), ki je bila povzročena tretji osebi. Ob tem pa se seveda pojavljajo še določena vprašanja. Najbolj pogosta so:

 

1. Ali so zavarovani tudi potniki v avtomobilu, ki je povzročil prometno nesrečo?

Kot smo  pojasnili, zavarovanje krije škodo, ki jo povzročite tretjim osebam. Tako bo zavarovalnica poskrbela za telesne poškodbe voznika in potnikov vozila, ki ni povzročilo nesreče. Poskrbela pa bo tudi za potnike v vozilu, ki je povzročilo nesrečo, vendar ne za voznika - povzročitelja.

 

2. Kako je z zavarovanjem telesnih poškodb voznika?

Stranke me pogosto sprašujejo, kako je z zavarovanjem telesnih poškodb pri vozniku, ki je povzročil nesrečo. Zavarovanje avtomobilske odgovornosti njegovih poškodb ne krije, zato vedno priporočam, da vozniki sklenete doplačilo, zavarovanje AO+.

 

AO+ krije škodo za telesne poškodbe voznika, če je ta povzročitelj nesreče in je v nesreči poškodovan. Lahko mu rečemo tudi kasko za telesne poškodbe voznika.

 

Če pojasnim na primeru: imate sklenjeno obvezno  avtomobilsko zavarovanje, AO+ in kasko. Zaleteli ste se in povzročili nesrečo. Ker ste sami sebi povzročili škodo, boste avto popravili iz kaska, ker pa ste tudi sami sebe poškodovali, imate za svoje telesne poškodbe AO+.

 

3. Ali res potrebujem zeleno karto?

Zelena karta ni zavarovalna polica, temveč je zaradi poenotene oblike v vseh državah sistema zelene karte pomemben dokument. Z njim kot voznik v primeru policijske kontrole ali prometne nesreče dokažete, da imate sklenjeno zavarovanje avtomobilske odgovornosti. Če v tujini povzročite prometno nesrečo in zelene karte nimate, zavarovalnica sicer vseeno krije škodo. Možno je le, da se bo na kraju dogodka podaljšal postopek dokazovanja, da imate sklenjeno zavarovanje.

 

Zeleno karto morate sicer še vedno predložiti ob vstopu v nekatere evropske države, med katerimi so BiH, Črna Gora, Albanija, Turčija, Rusija in druge. Priporočamo pa, da jo imate pri sebi tudi v drugih državah sistema zelene karte.

 

4. Kako je z mladimi vozniki in doplačilom?

Načeloma morate za mladega voznika, ki ima vozniški izpit manj kot 3 leta, ne glede na njegovo starost, pri zavarovanju avtomobilske odgovornosti plačati 30 % doplačilo zaradi povečane nevarnosti. Toda tovrstno doplačilo ni obvezno.

 

Če recimo vaš otrok naredi izpit in vozi vaše vozilo brez doplačila za mladega voznika, ni v prekršku. Toda ob nesreči, ki bi jo povzročil, bi zavarovalnica oškodovancu škodo povrnila v celoti, vi kot lastnik vozila pa bi del škode morali vrniti nazaj zavarovalnici. Na primer, če bi škoda znašala 1000 evrov, bi zavarovalnica od vas zahtevala vračilo v deležu, ki ustreza 30 odstotnemu doplačilu premije, torej 230,80 evrov (100 x (1 - 100/130) = 23,08 % ). Zato priporočam, da to doplačilo sklenete.

 

Z uporabo mobilne aplikacije DRAJV in opravljeno Delavnico Triglav mladi vam doplačila za mladega voznika ni potrebno plačati. 

 

5. Kaj pomenijo premijski razredi? 

S sistemom bonus-malus zavarovalnice določamo sorazmerni delež zavarovalne premije oziroma za koliko odstotkov je premija nižja ali višja od izhodiščne.

 

Z bonusom pridobite določen odstotek popusta na ceno zavarovalne police, z malusom pa določen odstotek povišanja zavarovalne premije.

 

Bonus in malus sta določena v 20-ih premijskih razredih. Ko sklenete zavarovanje, začnete s 14. razredom, ki pomeni  0 % bonusa.

 

Vsako leto, če ste brez škode, pridobite en premijski razred, ki znaša 5 %. Če povzročite prometno nesrečo, pa izgubite tri razrede po 5 %, torej skupaj 15 %.

 

Najvišji bonus, ki ga lahko pridobite, je v 4. premijskem razredu in znaša 50 %. Najvišji malus pa je v 20. razredu in pomeni 200 % povišanje cene zavarovanja avtomobilske odgovornosti.

 

Pri nakupu dodatnega avtomobila v družini velja pri nas posebnost. Novi zavarovanec ne začne s 14. premijskim razredom, temveč z 12. oziroma 11. razredom. Odvisno koliko časa že ima vozniški izpit: mladi vozniki se uvrstijo v 12. razred (10 % bonus), drugi vozniki pa se uvrstijo v 11. razred (15 % bonus).

 

Dobro je vedeti tudi, da je bonus med zavarovalnicami prenosljiv. Tako ob sklepanju zavarovanja izpolnite obrazec o škodnem dogajanju, ki ga vaša nova zavarovalnica preverja pri prejšnji zavarovalnici. Če v preteklem letu niste imeli škode, se bonus v enakem odstotku prenese oziroma ustrezno zniža.

 

 

Vam bo ta nasvet prišel prav, ko boste naslednjič za volanom? Potem ne smete zamuditi ostalih.

 

Ljubitelji varne vožnje, vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o avtomobilističnih vsebinah.

 

avtomobilsko zavarovanje, sklepanje zavarovanj, drajv, avto, mladi voznik, varna vožnja
Preberite tudi