Kaj upoštevati ob nakupu mestnega kolesa?

10 nasvetov za pravo izbiro in varno vožnjo z mestnim kolesom.

Rabljeno ali novo mestno kolo? Električno kolo? S prestavami ali brez? Kam s košaro? Za nasvete, kako izbrati pravo kolo za prevoz po mestu, smo prosili Andreja Blažino iz kolesarskega butika Pici Bici. Za varno vožnjo v mestnem prometu smo zbrali 9 njegovih nasvetov in dodali še svojega.

1. Izogibajte se poceni novih koles

Mestno kolo je kot obleka, podaljšek vaše osebnosti. Izberite takšnega, ki vam je v prvi vrsti všeč.

 

Predlagam, da se izogibate poceni novih koles. Izkušnje kažejo, da takšna kolesa razpadejo po dveh zimah.

 

Če vam denarnica ne omogoča kakovostnega novega kolesa, se raje odločite za rabljeno kolo.

 

2. Prestave so lahko bolj breme kot korist

Manj kot ima kolo premikajočih se delov, lažje ga je vzdrževati. V mestih, v katerih je veliko ravnih površin, kot je recimo Ljubljana, so prestave prej breme kot korist. Drugače pa je v hribovitih mestih.

 

Pri nakupu mestnega kolesa bi se osebno odločil za enoprestavnika v ravninskih mestih in kolo z notranjimi prestavami, če bi živel v hriboviti pokrajini.

 

Kolo s klasičnimi prestavami zahteva več servisiranja in čiščenja.

 

Če verižnike in verigo dvakrat na leto namažete, ne da bi vse prej očistili, niste naredili nič. Umazanija se sprime z odvečno mastjo in se spremeni v gosto zmes, podobno plastelinu. Izkoristek je manjši, drobni delci umazanije pa začnejo delovati kot brusni papir in tako uničujejo pogon kolesa.

 

3. Sedež 10 do 15 cm višje od okvirja

Kolo prave velikosti boste dobili le, če prodajalec koles izmeri vašo višino in vam kolo nastavi.

 

Velja pravilo: da lahko brez težav stojite na tleh s kolesom med nogami in se ne dotikate zgornje cevi. Sedež naj bi bil 1015 cm višje od okvirja.

 

Ko se z mestnim kolesom vozite in pogledate sprednje kolo, naj bi krmilo pokrilo točko, kjer je to kolo vpeto v vilice.

 

4. Trend električnih mestnih koles

Trendi na področju mestnih koles gredo v zadnjih letih predvsem v smeri električnih koles, vendar so ta še vedno precej draga, saj stanejo 1.500 evrov in več.

 

Drug trend pa je spremenjen pogon, kjer je jermen zamenjal klasično verigo. Takšna kolesa imajo samo eno prestavo ali pesto z notranjimi prestavami. Jermena za razliko od verige ni treba mazati. S tem se izognemo umazanim hlačnicam, hkrati pa je tudi obraba zobnikov zmanjšana.

 

5. Za mesto mestno in ne gorsko kolo

Gorsko kolo (z vzmeteno vilico ali pa brez vzmetenja) je športno kolo, tako kot specialke in nekatera treking kolesa. Športna kolesa pa od kolesarja zahtevajo nizko in aerodinamično držo, kar ni nekaj, kar bi si želeli, ko se vozite po mestu. Zaradi preglednosti, pa tudi zaradi udobja.

 

Pri mestnem kolesu si želite pokončno in udobno držo.

 

Zato svetujem, da za vožnjo po mestu kupite prilagojeno mestno kolo.

 

6. Obvezna kolesarska oprema je dobra ključavnica

Obvezno: dobre zavore, luči, dovolj zraka v pnevmatikah, dobra ključavnica tipa U-lock, ki je iz trde kovine in se je ne da preščipniti s kleščami.

 

Kolo vedno priklepajte na nekaj nepremičnega. V bloku lahko prosite hišnika za dovoljenje, da v tla zmontirate "sidro", na katerega priklenete kolo.

 

Srednje obvezno: košara in blatniki.

 

Na kolesu ne potrebujete in je lahko tudi nevarno prevažati vrečke, dežnik in prijatelja na krmilu.

 

7. Košara spredaj

Na mestno kolo košaro namestite spredaj. Tako imate vedno pregled nad stvarmi, ki jih prevažate.

 

Košara sicer ne zaščiti tovora pred dežjem. Če vozite nekaj, kar mora ostati suho, recimo računalnik, predlagamo zadnji prtljažnik in vodoodporno torbo.

 

8. Otroški sedež zadaj 

Otroški sedež sodi za kolesarja. Če bi padli, je bolje, da otrok pade na vas kot vi na otroka.

 

9. Mestno kolo redno vzdržujte

Nujno je, da zračnice polnite na 2 do 3 tedne, po vsakemu dežju pa namažite verigo.

 

Kolo peljite na servis jeseni in spomladi. Jesenski servis je namenjen predvsem pregledu kolesa in pripravi na zimo.

 

Ko se sneg stopi, je na vrsti spomladanski servis, da kolo pripravite na novo sezono. Na servisu naj ga očistijo in zamenjajo dele, ki jih je požrla zimska sol (žice, zavorne gumice, veriga ...).

 

10. Svoj bicikel zavarujte

V mestnem prometu lahko s kolesom hitro povzročite škodo. Zavarovanje odgovornosti, ki ga lahko ugodneje sklenete v sklopu Avtomobilnega zavarovanja, krije škodo, ki jo kot lastnik in uporabnik kolesa povzročite tretjim osebam ali njihovim stvarem in ste zanjo odgovorni po zakonu.

 

Zavarovanje poleg odgovornosti vključuje tudi razširjeno asistenco za tujino (Hrvaška, Avstrija in Italija), nezgodno zavarovanje ter zavarovanje prtljage uporabnikov mikro prevoznih sredstev, zavarovanje rehabilitacije po nesreči v prometu, zavarovanje prtljage ter zavarovanje malih živali med prevozom  in velja za vso družino.

 

Če pa bi radi zavarovali svoje kolo tudi za primer kraje ali za škodo na kolesu, bo za vas bolj primerno zavarovanje mikro mobilnosti, v sklopu katerega je tudi zavarovanje koles, e-koles in e-skirojev ter ostalih mikro prevoznih sredstev.

prosti čas, aktivno življenje, kolesarjenje, preventiva, zavarovanje koles in kolesarjev, zavarovanje mikro mobilnosti
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.