Namig za konec tedna: Kolesarite po Istri

Kolesarske trase s predlogi za uživanje v naravi, znamenitostih in kulinariki.

Istra s svojo razgibanostjo navduši tudi najbolj zahtevne. Poiskali smo najbolj zanimive istrske poti, ki jih je lepo raziskovati s kolesom in o izbranih krajih zbrali še nekaj zanimivih informacij. Vi pa jih ob naslednji možni priložnosti lahko raziščete. Zanimive kolesarske trase v okolici vam bodo omogočile, da uživate v naravi, zgodovinskih znamenitostih in v kulinariki.

Po deželi Refoška

Za začetek poti se odpravite proti Primorski, na parkirišče na železniški postaji Koper. Od tam pot s kolesom nadaljujete po kolesarski stezi pod avtocesto proti kraju Prade. Na vrhu Škocjanskega hriba se spustite naravnost do glavne ceste. Sledite smerni tabli Bonini. Skozi vasico Bonine peljete mimo hiš in do glavne ceste pod cerkvijo sv. Antona. Pot vas bo v nadaljevanju vodila skozi vas Kavaliči, kjer jo lahko tudi skrajšate in se usmerite naravnost do Marezig, ki ležijo 280 metrov nad morjem in od koder se odpira čudovit razgled na Koprski zaliv. V kolikor si svoje poti ne želite skrajšati, pot iz vasi Kavaliči nadaljujete v smeri Loparja. Med vožnjo se lahko ustavite in občudujete etnološko zbirko »Hiša od Bardinca«. Potem pa kolesarite dalje skozi vas Popetre, se spustite do kraja Trsek, ki se nahaja na strmem bregu nad zgornjim tokom reke Dragonje. Od tam se pot vije do vasi Boršt in naprej proti Marezigam, ki je osrčje Dežele refoška. Od tu je pot nazaj do parkirišča v Kopru lažja in vodi tudi skozi vas Vanganel.

Vseeno je, če na kolo sedete zaradi športnih užitkov ali vam kolo predstavlja prevozno sredstvo za vsakodnevne poti, poskrbite tudi za zavarovanje sebe in kolesa.

Dolžina poti: 40 km

Najvišja točka izleta: 403 metrov nadmorske višine

Kdor išče, ta najde

Začetek poti je v Svetem Petru, ki leži v zaledju Portoroža, na parkirišču pri kulturnem domu. Nadaljujete v smeri Puč. Poti vas nato vodi skozi vas Grinjan, ki leži na severozahodnih obronkih Šavrinskega gričevja, mimo naselja Kampel do kraja Vanganel.

Leta 1964 so nad Vanganelom zajezili Bavški potok in tako je nastalo akumulacijsko jezero, Vanganelsko jezero. Okrog njega je speljana rekreacijska pot za srce in ožilje, ki je primerna za vse, ki se zaradi zdravja ne smejo preveč naprezati ali za zahtevnejše podvige še niso dovolj pripravljeni. Od tam se usmerite proti kraju Babiči, ki se nahaja na ozkem pomolu nad Vanganelskim jezerom. Kolesarite skozi vas Pomjan do Koštabone in si privoščite postanek z ogledom slapu Supot. Pot nadaljujte po dolini Dragonje, kjer lahko uživate v pogledih na oljčne nasade in vinograde. Naslednji kratek postanek lahko naredite pri Kodarinovem mlinu (pod Koštabono) ali pri Mazurinovem mlinu (pod Trsekom), dveh redkih mlinih, ki sta še ohranjena. Pot zaključite v izhodiščni točki v Svetem Petru.

Če do sedaj niste bili posebej kolesarsko aktivni, preden zaženete pedale, bo prišlo prav naslednjih 5 nasvetov.

Dolžina poti: 37 km

Najvišja točka izleta: 386 metrov nadmorske višine

Steza Momjanskega muškata

Tretja kolesarska pot vas bo vodila iz mesteca Buje, ki se nahaja v severno-zahodnem delu hrvaške Istre, le nekaj kilometrov od slovenske meje. Na pot s kolesom se odpravite s parkirišča v bližini nogometnega igrišča, po asfaltni cesti do Bibala. Nadaljujete po makadamski cesti, ki vas vodi skozi vasice Krug in Smilović do slikovite vasi Momjan.

Zaradi številnih proizvajalcev kakovostnega vina (Kozlović, Kabola, Sinković in Prelac), predvsem vrhunskega muškata, je pokrajina poznana tudi pod imenom Cesarstvo muškata. Ob dnevu odprtih vinskih kleti, ki poteka zadnjo nedeljo v maju, le obiščite kakšno. Ne bo vam žal.

Prvi počitek pri kolesarjenju lahko naredite pri momjanskem dvorcu (kaštelu), pomembnemu delu zgodovine severne Istre. Iz Momjana se mimo kaštela spustite v dolino, kjer zavijete desno proti Škrajevcu in nadaljujete prek Brda in Kučibrega do Dugog Brda. Od tam se spustite do Vrnjaka in Marušiča. Iz Marušiča ob robu gozda pridete do Sv. Florjana, nato Tribana,  izlet pa zaključite v vaši izhodiščni točki, mestecu Buje.

Ob kolesarjenju skozi Momjan boste prepoznali cerkev in 22-metrski zvonik sv. Martina iz 15. stoletja.

Dolžina poti: 32 km

Najvišja točka izleta: 445 metrov nadmorske višine

Srednjeveška mesteca in vinske ceste Momjanštine

Tudi zadnjo kolesarsko pot začnete v mestu Buje. Kolesarite skozi Grožnjan, ki se ponaša s številnimi umetniškimi galerijami in ateljeji, zaradi katerih je kraj dobil naziv mesto umetnikov. Izberite cesto, ki vodi proti Umagu. Potem zavijete desno na stransko pot v smeri Kaldanija. V naselju Volpija zavijete levo in sledite znakom do vasi Kremenje. Tam na križišču zavijete levo in sledite znakom za vasico Momjan, ki vas bo skupaj z okolico razvajala s čudovitim pogledom na vinograde in oljčne nasade.

Najbolj zanimivi odseki te poti se nahajajo v bližini Momjana, kjer vas bo pot vodila mimo nekaterih najboljših vinskih kleti. Obiščete lahko klet Kabola in poskusite znan momjanski muškat. Iz Momjana nadaljujete proti vasici Marušići, potem pa zavijete na cesto v smeri Grožnjana. Iz Grožnjana se vračate po isti cesti nazaj do mesta Stanica, kjer zavijete levo navzgor in nadaljujete do Krasice do izhodišča v Bujah.

V Momjanu ob prazniku zaščitnika kraja sv. Martina, v začetku novembra, organizirajo kolesarski Momjanski MTB maraton.

Dolžina poti: 38,8 km

Najvišja točka izleta: 322 metrov nadmorske višine

Viri:

http://www.coloursofistria.com/ (PDF)

Ne zamudite nasvetov naših strokovnjakov, ki vas bodo razgibali in poskrbeli za bolj aktiven in zdrav vsakdan. Vpišite svoj e-naslov in se nam pridružite. Tri, štiri, zdaj!

aktivno življenje, prosti čas, kolesarjenje, dopust, zavarovanje mikro mobilnosti