Ideja za izlet: Špik

Gorski lepotec zbudi radovednost pri vsakem.

Ko se peljete skozi Martuljek, se cesta ravno pri prečkanju Save Dolinke obrne proti Špiku. V nizu gorskih vrhov ne morete spregledati navpične stene, ki se proti vrhu zašili v skoraj pravilno izklesano piramido. To je prizor, ki bo tudi pri tistih, ki so jim gore tuje, zbudil radovednost ali morda celo željo po razgledih, ki jih obeta nedostopni gorski lepotec.

Zanimivosti

Severna stena Špika je s svojim navpičjem namenjena le izurjenim alpinistom. Običajni planinci greste na goro naokoli, po njeni južni strani. Tu na Špik vodita dve markirani poti. Lepša, ki mimo Koče v Krnici vodi preko razgledne Lipnice, in strma, skoraj direktna, po Kačjem grabnu. Poti se združita ob vznožju vršne stene in sta idealni za krožno turo.

Za spust po Kačjem grabnu si morate prihraniti nekaj moči. Pot je strma in ne popušča vse do struge Velike Pišnice, ko se končno položi. Nekateri pravijo, da tu mimo "kač" z gore kar padeš. Kot kamen. In potem morate dati nogam svoj čas, da se navadijo nazaj na ravno podlago, tako kot se mora glava na vrhu gore navaditi na višino in lepoto povsod naokoli.

Zahtevnost in oprema

Pot na Špik je označena kot zelo zahtevna označena planinska pot. Za vzpon potrebujete običajno pohodniško opremo in čelado. Pozimi pa tudi  dereze in cepin, a le za dobro izurjene planinci.

Višina, izhodišče in čas

Višina: 2472 m.
Najnižji del poti: 1004 m.
Višinska razlika: 1468 m.

Časi: Skupaj: 4 ure 45 minut. Ruski križ - Koča v Krnici: 45 minut, Koča v Krnici – Špik: 4 ure.

Kako do izhodišča

Zapeljete se do Kranjske Gore, kjer z vožnjo nadaljujete proti prelazu Vršič. Pred tretjo serpentino ste pozorni na velik Ruski križ na škarpi desno nad cesto. Parkirate ob levi strani ceste na manjšem parkirišču. Če je parkirišče zasedeno, se lahko zapeljete naprej ali nazaj in parkirate na ustreznem mestu ob cesti.

Vzpon

Pri križu, kjer ste parkirali, greste levo navzdol po makadamski cesti. Prečkate most in nadaljujete naravnost do križišča gozdnih cest, kjer se nahaja z leseno streho pokrita pipa z vodo. Tu greste desno. Preden vas pot pripelje do potoka na zadnjem desnem ovinku, zavijete levo na pešpot, ki vas pripelje do brvi, kjer prečkate potok. Nato greste preko pašnika z leseno kočo in naprej po makadamski cesti.

Pot vodi mimo pastirske koče in spominskega parka, posvečenega ponesrečenim planincem. Zatem se pot obrne desno in kratko vodi ob hudourniški strugi, a že po nekaj 10 metrih hoje vas markacije usmerijo v gozd na široko in dobro nadelano pešpot. Višje greste ob hudourniški  strugi, nato pa naprej v gozd. Pot se prične nekoliko hitreje vzpenjati, a je hoja še vedno udobna. Držite se je vse do Koče v Krnici.

Pri koči greste mimo vodovodne pipe in table, kjer piše Pot na Špik. Pešpot vas vodi v gozd, kjer v nadaljevanju prečkate več hudourniških strug. Hodite deloma skozi ruševje in gosto podrastje. Ko je zadnje prečenje hudourniške struge za vami, se levo povzpnete v strmo pobočje nad strugo, kjer ponovno nadaljujete s hojo skozi ruševje. Višje prečite široko melišče. V nadaljevanju se pot vzpenja dokaj strmo, se začasno položi in zopet strmo vzpenja.

V tem predelu hodite pod visoko steno Gamsove špice in greste mimo zgornjega predela Tarmanove žlefe, ki se strmo spušča proti Krnici. Višje greste v desnem ovinku preko razglednega pomola, za katerim se teren, sedaj na severni strani Gamsove špice, kmalu odpre. Vzpenjate se po široki grapi, deloma posuti z meliščem. Pot se hitro obrne desno in vodi po robu nad grapo. Vzpon, ki je ves čas precej strm vas kmalu pripelje nad grapo na golo pobočje pod Lipnico. Višje pridete na neizrazito sedelce, kjer nadaljujete levo. Strm in gruščnat teren vas kmalu pripelje do zelo zahtevnega predela, varovanega z jeklenicami. Sledi kratek, navpičen vzpon ter nato nekaj korakov po ozkem in izpostavljenem grebenu. Za njim se po nezahtevnem terenu hitro vzpnete na Lipnico.

Pot na Špik vas preko Lipnice vodi le nekaj metrov stran od njenega vrha. Sledi kratek spust proti grebenu med Lipnico in vršnimi pobočji Špika in njegovo prečenje. Pot je deloma varovana z jeklenicami, ves čas pa si morate pomagati z rokami - plezati. Na koncu grebena pod vršno steno Špika je razpotje, kjer se vam z leve priključi pot, ki vodi po Kačjem grabnu. Tu se boste krožno vrnili na izhodišče. Od razpotja naprej se vzpenjate po zelo strmem vršnem predelu Špika. Velik del poti je gruščnati, zato se morate paziti proženja kamenja in morebitnega zdrsa. Ta predel poti vam bo vzel približno 20 minut plezanja po razčlenjenem skalovju.

Sestop

Do razpotja, kjer se vam je pod vršno strmino Špika priključila pot iz Kačjega grabna, se vrnete po isti poti. Tu zavijete desno proti Kačjemu grabnu. Spuščate se preko obsežnega melišča, pomešanega s skalami, zato se morate paziti zdrsa. Spustite se v grapo, kjer je nanos grušča na melišču debelejši, zato je korak hitrejši in bolj varen.

Nižje, v spodnjem predelu melišča morate biti ponovno bolj pozorni na korak. Ko je melišče za vami, se še vedno dokaj strmo spuščate skozi macesnov gozd. Strmina skoraj povsem do dna doline ne popušča, v mokrem in vlažnem pa se morate paziti zdrsa. Nekaj bolj strmih in skalnatih predelov je varovanih, kar vam nekoliko olajša spust.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.