Zadnjih 10 nasvetov pred začetkom Triglav teka
Nasveti, ki vam bodo pomagali, da lažje pridete do cilja.

Najtežji del treningov je za vami. Od začetka teka vas loči le še nekaj dni in ni čisto vseeno, kako jih boste preživeli. Nekaj pomembnih stvari se še splača narediti, da ne bo ves dosedanji trud zaman. Za vse tekače smo strnili 10 pomembnih nasvetov, ki vam bodo pomagali, da prestopite cilj Triglav teka. Shranite si jih tudi za vse bodoče tekaške podvige. Srečno.

Naspite se

Toda ne skrbite preveč, če dan pred samim tekom ne boste mogli dobro spati, ena noč ne bo škodovala vašemu rezultatu. Najbolj pomembno je, da se dobro naspite dve noči pred tekmovanjem. Tako boste še vedno imeli dovolj energije.

 

Sprostite se

Večer pred tekom si vzemite nekaj časa za sproščanje. Zaprite oči in si predstavljate, da tečete po trasi. Razmišljate pozitivno in si za dodaten navdih poglejte kakšen tekaški film ali preberite knjigo o tej tematiki. Klemen Dolenc, tekaški trener pravi, da naj bo zadnji teden pred tekmovanjem namenjen predvsem počitku. Opravite lahkoten tek za ogrevanje, gimnastične vaje, nekaj stopnjevanj hitrosti, na koncu pa naj sledijo lahkoten iztek in raztezne vaje.

 

Ne eksperimentirajte s hrano

Privoščite si hrano, za katero veste, da vam ustreza in se izogibajte preizkušanju novih in nenavadnih jedi.

 

Klemen Dolenc: »Zadnje dni pred tekmovanjem morate poskrbeti za zapolnitev glikogenskih zalog, zato je priporočljivo pojesti več ogljikovih hidratov – testenin, riža, polnozrnatega kruha.

 

Začnite z zajtrkom

Ne tecite s praznim želodcem. Zato na dan teka vstanite dovolj zgodaj in poskrbite za uravnotežen zajtrk, ki vam bo dal dovolj energije za uspešno izpeljavo teka. Vsekakor pa ne jejte preveč pred samim začetkom teka.

 

Udobna tekaška oblačila

Oblecite in obujte stvari, v katerih ste tudi vadili. Dan teka zagotovo ni trenutek, ko obujete čisto nove tekaške copate, saj s tem tvegate nastanek žuljev. Dolenc svetuje, da naj bo tekaška obutev za tekmovanja nekoliko lažja. Ti copati so nekoliko bolj odzivni, vendar naj nudijo malce manj blaženja in stabilnosti. Oblačila izberite glede na vremenske razmere. Pazite tudi, da se ne oblečete preveč, saj lahko to privede do pregretja telesa in posledično do precej slabšega teka.

 

Dovolj tekočine

Pomembno je, da veliko pijete ves teden. Obenem večer pred tekom ni priporočljivo uživanje alkoholnih pijač. Pred samim tekom ne pijte večjih količin vode, saj vam lahko postane slabo ali pa boste tekli s polnim mehurjem.

 

Pripravite se že zvečer

Opremo za tek si pripravite večer pred tekom, saj boste tako poskrbeli, da zjutraj česa ne boste pozabili. Zjutraj se boste tako bolj mirni pravočasno odpravili na dogodek.

 

Začnite počasi in postopoma

Ko pridete na kraj dogodka, poskrbite, da niste stalno na nogah. Poskusite se spočiti in sprostiti. Tako boste pripravljeni na začetek. Tek začnite počasi, kljub temu da boste imeli veliko energije in zanosa, saj se boste sicer prehitro izčrpali.

 

Pijte in jejte preden začutite potrebo

Med tekom morate dovolj piti in tudi jesti. Ne čakajte, da začutite žejo.

 

Vizualizirajte si  traso teka

Tako boste pripravljeni in boste že vnaprej vedeli, kaj lahko pričakujete. Vedeli boste tudi, kako načrtovati tek, da ga boste izpeljali do uspešnega konca.

 

Ne zamudite nasvetov naših strokovnjakov, ki vas bodo razgibali in poskrbeli za bolj aktiven in zdrav vsakdan. Vpišite svoj e-naslov in se nam pridružite. Tri, štiri, zdaj!

 

aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Preberite tudi