Dom
Kako pravilno prijaviti škodo zaradi požara doma?
AVGUST 2024 | čas branja:
Zadnja sprememba: 28. 09. 2024 ob 08:56:00
Obrazec. Zadnja stvar, s katero se želite ukvarjati, ko imate škodo doma. Želite si, da bi se ta mora čim prej končala. Ne pa, da morate primer podrobno opisovati, iskati davčno številko in preverjati veljavnost zavarovalne police. Toda brez tega vam zavarovalnica ne more povrniti nastalih stroškov. Lahko pa vam postopek olajšamo. Poglejte, kako s prijavo v i.triglav račun skrajšajte izpolnjevanje obrazca in kako enostavna je prijava škode po spletu.
Kaj potrebujem za spletno prijavo škode doma?
Ključni podatki so tisti, brez katerih zavarovalnica sploh ne more začeti reševati škodnega zahtevka. To so predvsem podatki o zavarovancu oz. oškodovancih, kraj in čas nastanka škodnega dogodka ter vzroku škodnega dogodka.
Za prijavo škode, nastale doma, boste potrebovali:
- podatke o zavarovalni polici (ti se v obrazcu predizpolnijo, če se pred izpolnjevanjem obrazca prijavite v svoj i.triglav profil)
- podrobnosti o škodnem dogodku,
- popis in fotografije nastale škode.
Če teh podatkov ne boste v celoti navedli, vas bo zavarovalnica pozvala k dopolnitvi prijave škodnega primera. Če boste izpustili katerega od drugih (manj) pomembnih podatkov, pa bo zavarovalnica manjkajoče podatke pridobila med reševanjem primera.
Ustvarite svoj i.triglav profil za hitrejše izpolnjevanje prijav vseh vrst škod in uporabo drugih funkcionalnosti.
V kolikšnem času moram prijaviti škodo?
Škodni primer prijavite čimprej, najkasneje v 3 dneh, ko ugotovite nastanek škode. V primeru izrednih dogodkov upoštevamo tudi kasnejše prijave.
Opis škodnega dogodka
Pri škodnem dogodku je lahko prva težava podatek, kdaj se je ta zgodil. Pogosto stranka ne napiše datuma škodnega primera, ker ga iz določenega razloga ne pozna. Lahko da se je škoda zgodila v času dopusta (neurje, vlom ipd.), stranka pa to ugotovi šele, ko se vrne domov, in ne more točno vedeti, kdaj točno je to bilo.
Če ne veste točno, kdaj se je škodni dogodek zgodil, napišite datum, ko ste ugotovili, da je do škodnega dogodka prišlo.
Nato vpišete lokacijo škodnega dogodka in naložite fotografijo objekta (na fotografiji samostojnega objekta mora biti vidna hišna številka, pri objektu z več enotami pa ID številka stanovanja/enote znotraj objekta).
Pri opisu dogodka v nekaj stavkih napišite ključne ugotovitve, kaj se je zgodilo in naložite fotografije poškodovanih stvari ter morebitno dodatno dokumentacijo, ki pomaga pri reševanju primera, na primer opis del, račun delnih popravil, materiala ipd.
Pomembno je, da primer prijavite policiji, če je škoda nastala zaradi požara, eksplozije ali zlonamernega objestnega dejanja.
V Skupnih določilih splošnih pogojev je navedeno, v katerih vseh primerih je stranka dolžna škodni dogodek prijaviti policiji. Če stranka tega ne stori, zavarovalnica lahko odkloni izplačilo zavarovalnine.
Ocena zneska škode
Ne ustrašite se vprašanja, pri katerem morate oceniti strošek nastale škode. Tu gre samo za oceno, ki cenilni službi omogoča, da izbere najprimernejši način reševanja škodnega primera, na primer, kateri cenilec bo reševal vaš škodni primer, ali je treba opraviti ogled ali ne itd. Škode v višini nekaj 100 EUR se namreč rešuje popolnoma drugače od tistih, ki znašajo 100.000 EUR ali več.
Vaša začetna ocena višine škode nikakor ne vpliva na višino izplačila
Ne glede na to, če se v procesu reševanja škodnega primera izkaže, da je bila prvotna ocena stranke prenizka ali previsoka, zavarovalnica izplača zavarovalnino na podlagi dejansko ugotovljene škode in ne na podlagi prvotne ocene stranke.
Kaj naj naredim s poškodovanimi stvarmi?
Poškodovanih ali uničenih stvari ne zavrzite, hranite jih do ogleda oziroma dokler s strani zavarovalnice ne dobite drugačnih navodil.
Kaj, če vse poškodovane ali uničene stvari niso moje?
Odvisno od tega, kakšna škoda je nastala, vas v obrazcu lahko povprašamo tudi, kdo je lastnik poškodovanih ali uničenih stvari.
Recimo, da v požaru zgori vaš službeni prenosni računalnik. V tem primeru je oškodovanec podjetje, ki je lastnik računalnika, in ne vi osebno. Zato vi takšne škode ne morete uveljavljati pri svoji zavarovalnici. Lahko pa takšno škodo uveljavlja podjetje, ki je lastnik računalnika, po svoji zavarovalni polici (če jo seveda ima).
Do podobnih zapletov pogosto prihaja tudi v najemniških stanovanjih, kjer je stanovanje lastnina najemodajalca, premičnine pa so lastnina najemnika. Škodo morata v tem primeru prijaviti oba, vsak iz svoje zavarovalne police.
Zavarovano po drugi polici
Zakaj mora zavarovalnica vedeti, če je poškodovana stvar zavarovana še pri kateri drugi zavarovalnici? Če vam je v celoti pogorela hiša, ki je bila iz zavarovana pri dveh zavarovalnicah, to ne pomeni, da vam bo vsaka zavarovalnica izplačala zavarovalnino za celotno hišo in boste tako prejeli zavarovalnino kar za dve hiši.
V zavarovalniško zakonodajo (tako v Sloveniji kot povsod drugod po svetu) je namreč vgrajena »varovalka«, ki ji v zavarovalniškem žargonu pravimo »prepoved obogatitve« in pravi, da zavarovanec v nobenem primeru ne more dobiti višje zavarovalnine, kot je znašala njegova dejanska škoda.
V takšnem primeru se zavarovalnici medsebojno dogovorita, katera izmed njiju bo prevzela reševanje škodnega primera z vami. Vi boste torej vse v zvezi s tem škodnim primerom urejali le z eno zavarovalnico. Zavarovalnici pa se medsebojno dogovorita, kako si bosta na koncu razdelili strošek zavarovanega primera.
Če zavarovalnici zamolčite obstoj dvojnega zavarovanja, se to obravnava kot kaznivo dejanje zavarovalniške goljufije.
Vinkulirana zavarovalna polica
Če je zavarovalna polica vinkulirana, ima pravico, da prejme zavarovalnino vinkulant in ne zavarovanec.
Če ste npr. kupili hišo z bančnim kreditom in hiša v celoti pogori, bo banka kot vinkulant običajno zahtevala, da se najprej poplača ves neodplačan kredit, preostalo zavarovalnino pa dobite vi kot zavarovanec.
Torej, če je polica vinkulirana, se zavarovalnica obrne na vinkulanta. Če ta izda odstopno izjavo, zavarovalnica lahko izplača zavarovalnino zavarovancu, sicer jo izplača vinkulantu.
Kako želite, popraviti nastalo škodo
Na koncu spletnega obrazca imate več možnosti, kako želite, da zavarovalnica zaključi škodni primer.
- S pogodbenim izvajalcem Zavarovalnice Triglav / Storitev Prijavi – odpravi
Zavarovalnica Triglav izvede proces sanacije škode v celoti s preverjenimi pogodbenimi izvajalci. Celoten proces reševanja škode spremlja naša strokovna služba, ki podaja informacije, izbere primernega izvajalca glede na obseg in vrsto škode.
Prednosti Prijavi – odpravi
- Brez zamudnega iskanja izvajalcev.
- Zavarovalnica sodeluje s preverjenimi in kakovostnimi pogodbenimi partnerji.
- Hitra izvedba popravil zaradi širokega nabora pogodbenih partnerjev.
- Zavarovalnica poskrbi za plačilo izvedbe.
Možnost, da pogodbeni izvajalec opravi tudi morebitna dodatna dela, ki niso predmet zavarovalnega zahtevka. Strošek teh del pokrijete sami, a po ceni, ki je dogovorjena z zavarovalnico in je praviloma nižja od tržnih cen.
- Škodo bom popravil sam
Višino škode, ki je krita s sklenjenim zavarovanjem, oceni strokovni delavec Zavarovalnice Triglav. Znesek zavarovalnine se nakaže na TRR zavarovanca.
- Izvajalca bom poiskal sam
Višino škode, ki je krita s sklenjenim zavarovanjem, oceni strokovni delavec zavarovalnice na osnovi prejetega računa izvajalca. Znesek zavarovalnine se nakaže na TRR zavarovanca.
Kaj, ko oddate prijavo?
Začne se postopek reševanja primera. Zavarovalnica bo najprej vaš škodni primer vnesla v svoj informacijski sistem, preverila vaše zavarovalne police in določila osebo (cenilca), ki bo v imenu zavarovalnice reševala vaš škodni primer. Navadno se bo tako v nekaj dneh zavarovalnica (cenilec) obrnila na vas in vam dala nadaljnje napotke oziroma se bo z vami dogovorila, kako se bo škodni primer reševal.
Ob spremembi statusa reševanja vašega zahtevka boste obveščani preko e-naslova ali SMS sporočila (glede na podatek, ki ste ga na prijavi določili kot kontakt za obveščanje). Statuse reševanja zahtevka lahko preprosto spremljate tudi preko portala i.triglav.
Ključno je, da škodo čim prej prijavite in ohranite dokazila o obstoju in višini škodnega primera (poškodovani predmeti, fotografije, računi ipd.).
Koliko časa bom čakal na izplačilo škode?
Prizadevamo si, da vsak zahtevek čim prej obravnavamo. Reševanje vašega zahtevka bo hitrejše, če nam boste zagotovili potrebna dokazila, da lahko določimo temelj za izplačilo in naredimo obračun višine zavarovalnine.
Če imate več vprašanj ob prijavi škode (ali je to sploh zavarovano, krito, kako prijaviti, itd.), priporočamo, da se obrnete na svojega zastopnika oziroma tisto osebo, ki je v imenu zavarovalnice z vami sklenila zavarovalno polico ali pokličete na brezplačno telefonsko številko 080 555 555.