Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Motorna pnevmatika: Med miti in resnico

      Motorna pnevmatika: Med miti in resnico

      Na poti

      Motorna pnevmatika: Med miti in resnico

      APRIL 2015 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 09. 11. 2018 ob 11:15:40

      Kaj pa pomeni »v redu«? Če so pnevmatike stare štiri leta in imajo še dovolj profila – niso v redu. Guma se tudi stara. In če motocikel večino časa stoji, se ta točkovna obremenitev lahko preslika tudi v zgradbo pnevmatike. Ne rečemo, da bo postala jajčasta, lahko pa.

      Prikličite si v spomin, kakšna je oblika nove pnevmatike na zadnjem kolesu. Tekalna površina je lepo in enakomerno eliptično napeta.

      Spremembam v vedenju izrabljene pnevmatike se voznik privaja.

      Po kakšnih tri tisoč turistično prevoženih kilometrih se na srednji tretjini že pozna obrabljenost. Po šest tisoč kilometrih pa eliptičnost popolnoma izgine. Sredinski pas tekalne površine kaže izrabljenost in čeprav je na zunanjih tretjinah globina profila (ali dezena) še povsem v skladu z minimalnimi zahtevami prometne zakonodaje, se motorist sooča s tveganjem. Takšna pnevmatika spremeni vedenje motocikla, ko iz vožnje naravnost preidete v nagib. Ker pa se motorist tem počasnim spremembam v vedenju izrabljene pnevmatike postopoma privaja, jih ne čuti. Jih pa v vsej brutalnosti začuti, ko odpelje prve metre na novih pnevmatikah. Niso redki, ki »brez vzroka« padejo v prvem počasnem zavoju za gumarsko delavnico.

      Počasnim spremembam pnevmatike se motorist postopoma privaja, zato nepravilnosti niti ne čuti. Tveganje s tem samo povečuje.

      Ni vseeno, za katero znamko in model pnevmatik se odločiš.

      Ni odveč opozoriti tudi, da se pnevmatike različnih proizvajalcev dokaj različno vedejo, zato ni vseeno za katero znamko in model pnevmatik se odločiš. Čeprav geometrijske mere pnevmatike neke dimenzije določajo gumarski tehnični standardi, so med različnimi znamkami odstopanja v merah (recimo širina) pomembno velika. Predvsem pa so razlike v vedenju pnevmatik. Ena znamka ima lahko zelo živčno odzivanje, druga znamka pokaže nemirnost na mokrem vozišču, tretja znamka slabo sporoča, kje ima pnevmatika mejo. Ni treba biti vrhunski voznik, da to začutiš. Dovolj je, da ima motorist priložnost peljati enak motocikel z enakimi nastavitvami na pnevmatikah različnih znamk.

      Pnevmatike izbirajte glede na svoje izkušnje in način vožnje.

      In še to. Gostilniški pogovor lahko grdo zavede, če sogovornika nimata enakih zahtev, nimata primerljivega sloga vožnje in ne govorita istega jezika. Saj rumena barva ni samo rumena. Pozna pomlad je skrajni čas, da nataknete na kolesa nove pnevmatike v predpisanih merah, predpisanega hitrostnega indeksa in predpisanega indeksa obremenitve, nosilnosti. Seveda, različnih znamk in različnih modelov nikoli ne parimo med seboj. Zato je pomembno, da ne poslušate drugih, izbirajte glede na svoje izkušnje in glede na svoj način vožnje.

      Mitja Gustinčič

      Mitja Gustinčič

      Motoristični novinar z več kot 40-letnim stažem, soavtor Vodičev za moto izlete in avtor Magisterija vožnje motocikla ter Akademije – Izboljšajte vožnjo motocikla.

      Ključne besede:

      motorno kolo, varna vožnja, zavarovanje motornih koles

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}