Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Nakup rabljenega avta: Nepravilna izbira avtomobila

      Nakup rabljenega avta: Nepravilna izbira avtomobila

      Na poti

      Nakup rabljenega avta: Nepravilna izbira avtomobila

      APRIL 2015 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 09. 11. 2018 ob 11:10:09

      Pri nakupu rabljenega vozila je treba izhajati iz kupčevih zahtev in potreb, ki naj bi jim 'novi' avtomobil čim bolj ustrezal. Avtomobilska industrija se je v zadnjem desetletju na te trende odzvala in tako ustvarila veliko novih razredov avtomobilov, ki ustrezajo potrebam različnih kupcev.

      Tako lahko starejši par danes, namesto klasičnega manjšega avtomobila, izbere majhnega mestnega terenca s pogonom zgolj na prednja kolesa. Ta mu bo zagotovil višje sedenje z boljšo preglednostjo in udoben vstop v avtomobil. In to ob dejstvu, da je lahko takšen avtomobil zaradi sodobnih in majhnih motorjev tudi stroškovno ugoden (o stroških podrobneje v drugem delu članka).

      Družine se običajno odločajo za prostornejše karavane, enoprostorce ali večje terence (SUV-e). Pri slednjih se že postavi vprašanje o smiselnosti takšnega nakupa, če ne potrebujete terenskih zmogljivosti. Stroški uporabe so namreč običajno višji (gume so dražje, poraba je večja zaradi večje teže in pogona na vsa štiri kolesa, registracija in zavarovanje sta dražja zaradi običajno močnejših motorjev itd.), medtem ko je udobje med vožnjo praviloma manjše kot v osebnih vozilih ali enoprostorcih.



      Pri družinah so v zadnjem času vse bolj priljubljene tudi potniške različice lahkih dostavnikov, ki na račun udobja, nekaj slabše tehnike, kakovosti materialov in nekoliko večje porabe ponujajo nižjo nakupno ceno in ogromno prostora. Tudi pri njih pa morate biti pozorni na nekatere posebnosti. Tako imajo nekatera vozila homologirane zgolj gume za tovorna vozila (oznaka T), kar poleg višjih stroškov za komplet gum potegne za seboj tudi bistveno manjšo izbiro gum, ki so na voljo.

      Šele ko imamo ustrezen tip vozila izbran, naredimo pregled trga rabljenih vozil glede na svoje finančne zmožnosti, vključno z upoštevanjem celotnih dolgoročnih stroškov uporabe avtomobila.

      Celotni dolgoročni stroški z avtomobilom

      Veliko kupcev se ob nakupu rabljenega avtomobila osredotoči zgolj na nakupno ceno, čeprav dolgoročno večino stroškov pri uporabi rabljenega vozila predstavljajo stroški goriva, registracije, zavarovanja in vzdrževanja. Rabljen avtomobil je namreč že izgubil precej svoje vrednosti in nadaljnja izguba te je dokaj majhna. Ravno nasprotno se stroški uporabe avtomobila s starostjo običajno povečajo zaradi višjih stroškov vzdrževanja (npr. okvare ali morebitni večji servisni posegi, kot so menjava jermenov, izpušnega sistema, blažilnikov itd.). Stroški uporabe avtomobila pa se praviloma bistveno razlikujejo med posameznimi tipi avtomobilov z enako nakupno ceno. Vsekakor je na prvi pogled bistveno privlačnejši nakup nekoliko starejšega, večjega in močnejšega avtomobila z več opreme kot nakup novejšega, manjšega osebnega vozila z manjšim motorjem, ki se prodaja za enako ceno kot prvi. Vendar ob upoštevanju stroškov uporabe precej privlačnosti prvega zbledi.

      Starejši, večji in močnejši avtomobil z več opreme ob upoštevanju dolgoročnih stroškov uporabe izgubi svoje prednosti.

      Za lažjo predstavo podajam namerno potenciran primer: za 6.500 EUR lahko kupimo luksuzno limuzino premijskega razreda, letnik 2003, s prevoženimi okoli 200.000 kilometri in zmogljivim motorjem z vsaj 200 kilovati in štirikolesnim pogonom ali avto nižjega razreda, letnik 2011, z okoli 50.000 prevoženimi kilometri in sodobnim bencinskim motorjem z okoli 60 kilovati (v realnost zapisanih podatkov se v tem članku ne bom spuščal). Prvi ponuja bistveno boljšo opremo, varnost, udobje v vožnji in zmogljivosti. Vendar spodnja tabela pokaže ogromno razliko v stroških uporabe in poda odgovor na vprašanje, zakaj je prvi avtomobil (cena novega je bila več kot 100.000 EUR) zdaj tako poceni. Prikaz stroškov pri tem sploh ne vključuje morebitnih izrednih stroškov (ti so bolj verjetni pri starejšem avtomobilu z več prevoženimi kilometri) ali stroškov večjih servisnih posegov, ki so pri večjih in dražjih (sploh premijskih) avtomobilih običajno občutno višji. Hkrati so zanemarjeni tudi stroški gum, ki dodatno nagnejo tehtnico pri stroških uporabe na stran drugega avtomobila.


      Letni strošek

      Luksuzna limuzina

      Avto spodnjega razreda

      Letna dajatev za ceste

      565

      62

      AO in AO+ zavarovanje ZT (PR 14)

      1.007

      365,67

      Gorivo (15.000 km letno)

      2.590

      1.240

      Osnovni servis (olje, filtri)

      600

      130

      Skupaj:

      4.779,22

      1.803,90


      Odločitev za večji avtomobil je seveda lahko popolnoma sprejemljiva, če se zavedate, da to pomeni na daljši rok višje stroške uporabe vozila, ki jih boste sposobni financirati.



      Velikokrat se žal zgodi, da kupci še nekako zberejo denar za nakup večjega avtomobila, spregledajo pa stroške uporabe. Ker stroškov goriva, registracije in zavarovanja ne morejo bistveno zmanjšati, običajno varčujejo pri vzdrževanju avtomobila, kar privede v začarani krog okvar in dodatnih stroškov ter dodatne izgube vrednosti ob prodaji zaradi neustreznega vzdrževanja vozila.
       

      Povzetek

      Pred nakupom rabljenega avtomobila je treba najprej temeljito premisliti, kateri tip avtomobila najbolj ustreza vašim zahtevam in potrebam. Na podlagi tega se na trgu poiščejo primerni avtomobili z upoštevanjem nakupne cene in dolgoročnih stroškov uporabe avtomobila. Nikakor pa ne izberite avtomobila zgolj na osnovi razpoložljivega zneska, čeprav na prvi pogled za nakupno ceno ponuja največ.

      Igor Matko

      Igor Matko

      Lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil.

      Ključne besede:

      rabljen avto

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}