Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Tehnika vožnje z motorjem: zaviranje v sili

      Tehnika vožnje z motorjem: zaviranje v sili

      Na poti

      Tehnika vožnje z motorjem: zaviranje v sili

      OKTOBER 2015 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 09. 11. 2018 ob 11:09:38

      Ali znam zavirati? Vsak voznik bo odgovoril: Seveda, zaviranje obvladam! A to ni vedno res. Izkušnje s poligona varne vožnje enoznačno kažejo enako porazne rezultate za avtomobiliste in motoriste: vozniki niso sposobni v celoti izkoristiti zavorne sile.

      Na poligonu voznik ve, kaj bo počel. Vozišče je čisto. Hitrost vožnje je razmeroma nizka. Jasno je označeno, kje je treba začeti zavirati. Vse dogajanje je kot na dlani. Z izjemo nekaj treme zaradi prisotnosti inštruktorja ni motečih dejavnikov. V tej situaciji reakcijski čas voznika niti ne igra vloge, ker je vnaprej vse znano.


      Tudi zelo izkušen motorist komajda uspe v prvem, drugem ali celo tretjem poskusu zaviranja s hitrostjo le 70 ali 80 km/h izkoristiti 60 % zavornega učinka motocikla. Kdor se že približa 70 %, je pravzaprav kar dober.

      Kaj se dogaja med zaviranjem z avtom

      Zakaj je tako? Vozniki (avtomobilisti in motoristi) se v vsakdanjem življenju sploh ne zavedamo, kako neprijeten je občutek, ko vozilo  zavira z vso močjo. Prva motnja so predmeti v avtomobilu, ki zletijo s sedežev, in sopotnik, ki zakrili. Tudi voznikovo telo med zaviranjem še nadaljuje pot s hitrostjo vožnje, zato se voznik ne počuti več stabilno in varno, saj ga premakne v sedežu. Če avtomobil ni tehnično brezhiben, bo počepnil na eno stran ali ga bo nekoliko zaneslo iz smeri, ABS-u navkljub.

      Inštrument z meritvijo izraženo kot negativni (zemeljski) pospešek G = 9,81 m/s² (= pojemek)

      Na motociklu je občutek še bolj neprijeten

      Pri ostrem zaviranju z obema zavorama pojemek deluje na telo precej grobo. Občutek imaš, da je glava kar zaplavala, pogled izgubi širino in nekaj ostrine. Ker pojemek povzroči silovit prenos teže na prednje kolo, se vilice močno posedejo. To povzroči strašljiv občutek, da se bo motocikel prevrnil čez kolo. Če motorist med zaviranjem gleda tik pred prednje kolo, je situacijo dodatno poslabšal, saj izgublja občutek stabilnosti. V primeru, da motorist ni v stabilnem položaju in dobro oprt, ga bo tudi premaknilo v sedežu. Če med zaviranjem ni stisnil sklopke, se lahko motor ugasne, kar položaj dodatno zakomplicira, saj bo motocikel pričelo zadaj zanašati iz smeri.


      Meritve učinkovitosti zaviranja pri hitrosti 80 km/h pokažejo, da je povprečna izmerjena vrednost pojemka (g) od 0,75 do 0,85. Temu bi rekli kar srednja žalost, saj zaviramo samo s tremi četrtinami potenciala.


      Šele po več poskusih motorist zares začuti, s kolikšno silo je potrebno stisniti zavorne ročice in kako umiriti telo, da doseže bolj ali manj optimalen pojemek 0,9 g-ja, torej 9,0 m/s². Pri takšnem pojemku pa je pot ustavljanja za vsaj nekaj metrov slabša od optimalne, ki jo zmore motocikel.



       

      Ne prehitro! Za trenutek se ustavite in poskrbite, da ne zamudite novih strokovnih nasvetov samo za motoriste.

       

      Vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o vsebinah iz sveta motociklizma.

       


      Mitja Gustinčič

      Mitja Gustinčič

      Motoristični novinar z več kot 40-letnim stažem, soavtor Vodičev za moto izlete in avtor Magisterija vožnje motocikla ter Akademije – Izboljšajte vožnjo motocikla.

      Ključne besede:

      motorno kolo,varna vožnja, zavarovanje motornih koles

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}