Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Vzdrževanje rabljenih vozil: Domači mojstri

      Vzdrževanje rabljenih vozil: Domači mojstri

      Na poti

      Vzdrževanje rabljenih vozil: Domači mojstri

      APRIL 2015 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 25. 02. 2020 ob 09:20:58

      Kaj če želite še dodatno prihraniti in ste tudi vešči osnovnih opravil, imate morda ustrezno orodje ali pa zgolj poznate nekoga, ki je tega vešč? Na kaj je treba paziti pri takšnem vzdrževanju, da bo avto še vedno primerno vzdrževan in varen in katere slabe strani ima takšna odločitev?

      Sam svoj mojster

      Navkljub splošnemu prepričanju, da so sodobni avtomobili izjemno zahtevni za servisiranje, saj vsebujejo veliko elektronskih enot, je osnovne servisne posege (menjava filtrov in olja) pri večini možno opraviti doma, večinoma tudi brez posebnega orodja ali diagnostične opreme. Pri tem je seveda potrebno imeti nekaj znanja in izkušenj ter ustrezen prostor in osnovno orodje. Predvsem pa se je potrebno zavedati, da je potrebno pri vsakem servisu preveriti tudi delovanje vseh sistemov v avtomobilu, stanje zavornih ploščic in diskov, stanje zavorne in hladilne tekočine, podvozja, itd. saj lahko tako pravočasno preprečimo morebitne drage okvare. Marsikateri domači mojster namreč to običajno izpusti.

      Mojstri ''pod kozolcem''…

      Veliko rabljenih (sploh starejših) avtomobilov servisirajo mojstri ''pod kozolcem''. To so lahko mehaniki, ki delajo čez dan na servisu ali pa so zgolj vešči teh opravil. Večini je skupno to, da za svojo storitev ne izdajo računa in posledično stranka ne more uveljavljati garancijskih zahtevkov. Odkar so se pojavile servisne mreže večinoma tudi cenovno niso najugodnejši.  Osnovni servisi jim gredo običajno dobro od rok, zadeva pa se  zaplete (ne pri vseh, obstajajo tudi takšni, ki so se prav 'specializirali' za odpravljanje enega ali več tipov težav), ko morajo reševati okvare. Menjavanje različnih delov do odprave napake je za stranko precej draga rešitev, zato je v takih primerih običajno bolj smiselno obiskati ustrezen servis, ki bo s pravo opremo in izkušnjami takoj diagnosticiral napako in jo tudi odpravil.


      V obeh primerih zgoraj navedenega servisiranja se je potrebno zavedati sledečega:

      • tehnična ustreznost vozila in s tem tudi varnost uporabnikov vozila je odvisna od kakovosti opravljenega dela in nadomestnih delov (slednje bomo podrobneje obdelali v prihodnjem članku). V kolikor svojemu znanju ali znanju mojstra ''pod kozolcem'' ne zaupate popolnoma, je bolje, da zadevo prepustite nekomu, ki se s tem profesionalno ukvarja in zagotovi tudi ustrezno garancijo: znani so namreč primeri blokiranih zavor zaradi napačne vgradnje zavornih ploščic, itd.
      • ob prodaji bo rabljen avtomobil brez servisne dokumentacije vreden manj. Zato vestno spravljajte vse račune za nadomestne dele in servisne storitve ter vodite seznam opravljenih storitev, ob katerem naj bo naveden tudi datum in prevoženo število kilometrov. Vprašajte se, ali bi verjeli prodajalcu, ki trdi, da je bil avtomobil redno vzdrževan, hkrati pa ne bi imel računov za storitev ali nadomestne dele?

      V kolikor imate željo in znanje, da avtomobil servisirate sami, poskrbite, da boste to storili s kakovostnimi nadomestnimi deli, hkrati pa hranite vse račune za le te. Ne pozabite temeljito preveriti celotnega avtomobila, če se morda kje nakazujejo morebitne napake.


      V primeru, da ga servisirate ''pod kozolcem'', se zavedajte, da s tem podpirate delo na črno (saj taki mojstri ne izdajajo računov), poleg tega na opravljeno delo ne dobite nobene garancije in če pride do težav, ki bi jih povzročil prav mojster, boste to vsaj brez računa le stežka dokazali. Morda boste s takim načinom servisiranja prihranili nekaj evrov, verjetno pa bo že samo izguba vrednosti avtomobila ob prodaji višja od morebitnega prihranka.

      Igor Matko

      Igor Matko

      Lastnik podjetja, ki se ukvarja s storitvami, povezanimi z avtomobili, in svetovanjem kupcem novih ali rabljenih vozil.

      Ključne besede:

      avto, rabljen avto

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}