Na poti
Žebelj je v gumi! Kaj pa zdaj?
JULIJ 2015 | čas branja:
Zadnja sprememba: 16. 10. 2020 ob 13:53:08
Nima smisla skomigniti z rameni – ker se predrta pnevmatika vsakemu enkrat zgodi. Zato je dobro biti opremljen s kompletom za krpanje. Če imate nerodne roke, se bo že našel kdo dovolj pogumen in ročen, ki bo pokleknil poleg in sodeloval pri krpanju.
Začnimo z dobro novico. Verjetno imate na motociklu kolesa, ki ne potrebujejo zračnic. To je velik dodatek k varnosti! Guma z žebljem ali vijakom bo zrak držala še en dan ali tudi dva. Z nekaj sreče se bo počasi sesedla doma. Ali čez noč na hotelskem parkirišču.
Zdaj pa slaba novica. Če so na kolesih zračnice in vas najde žebelj, se sitnost pokaže že isti trenutek. Pnevmatika izredno hitro izgublja zrak. In če si tisti hip nočete priznati, da je nekaj resnega narobe z motorjem, vas v naslednjem hipu že čaka opletanje. In to še ni zadnje presenečenje. Prazna guma se namreč zgnete in tisti žebelj zračnico nepopravljivo raztrga.
Kot je rekel legendarni Švejk, brez panike! Je kar je. Če ste ostali na kolesih, umirite dihanje in motocikel varno umaknite s ceste. Ni treba takoj izpuliti žeblja iz pnevmatike. Najprej vse skupaj dobro razmislite. Če je pnevmatika predrta na tekalni površini, se da pomagati. Če je predrt bok, pokličite pomoč!
Krpanje gume brez zračnice
Če so na kolesih pnevmatike tipa TUBELESS, torej brez zračnic, potrebujete kot prvo pomoč vsaj pršilo z lepljivo tekočino. Preberite navodila, ker je običajno potrebno pršilo vsaj dobro pretresti. Privijte cevko na ventil. Izpraznite dozo. Izvlecite žebelj iz pnevmatike. Počasi se odpeljite do prve črpalke, ker je treba v pnevmatiko načrpati zrak.
Zelo učinkovita je torbica z orodjem za krpanje pnevmatik brez zračnic. Čisto odkrito pa povemo, da ta torbica vliva predvsem veliko samozaupanja. Brez predhodne vaje doma, lepo na suhem, pa s kakšnim pomočnikom, ne bo šlo gladko. Najprej dobro in umirjeno preberite navodila na kompletu za krpanje. Oglejte si orodje. Oglejte si sestavine kompleta.
Krpamo pnevmatike, ki so predrte skozi vozno površino. In če je predornina majhna. Razpok ali prerezov na boku ne krpamo. Zakrpana pnevmatika ni več varna. Zato vam zanjo ne bo nihče dal kakšne zanesljive garancije.
Recimo, da se je guma že čisto sesedla. Če želimo vanjo vstaviti lepilno injekcijo ali čep, nam pomaga, da je guma še polna zraka. Sicer iglasto orodje s čepom za tesnjenje prej zadane v kolesni obroč. In potem ne gre ne naprej ne nazaj. Poznavalci zato pravijo, da je treba najprej v pnevmatiko napolniti nekaj zraka, da si olajšamo delo.
Zdaj iz vozne površine izpulimo žebelj. Brez obotavljanja (zdaj pač iz pnevmatike uhaja zrak) s povrtalom z odločnimi gibi povečamo luknjo. Povrtalo pustimo v luknji, da jo tesni.
V vstavljalno iglo zataknemo tesnilno injekcijo (gumi trakec ali čep), to namažemo z lepilom. Delajte z rokavicami, da boste imeli boljši oprijem.
Izpulimo povrtalo in zdaj urno, zares z vso močjo (prav je, da pomočnik drži motor, ki naj bo v prestavi!) zarinemo tesnilni čep v luknjo. Ne gre lahko.
Zdaj je treba še uravnati tlak.
Nasvet:
Za vajo svojo prvo gumo zakrpajte doma ali pri vašem vulkanizerju. Saj je vseeno, če boste porabili ene čep za krpanje in bombico plina. Tako boste vsaj razumeli, kako se problem rešuje. In bo za cesto vse skupaj dosti lažje.
V paketu za krpanje gum sicer dobite tri jeklenke s stisnjenim zrakom. Toda tega je premalo, da bi z dvema levima rokama ob prvem poskusu vse naredili prav. Če se na dnu kovčka najde solidna nožna tlačilka ali mali električni kompresor, je to zlata vredna oprema.
Ne prehitro! Za trenutek se ustavite in poskrbite, da ne zamudite novih strokovnih nasvetov samo za motoriste.
Vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o vsebinah iz sveta motociklizma.
Gume z zračnico
Če je zračnico raztrgalo, je to velik projekt. Le redki motoristi so sposobni kar tam ob cesti pnevmatiko odlepiti s kolesnega obroča. Na potovanju je primerno s seboj voziti rezervno zračnico. Prvi avtomobilski gumar bo znal pomagati. Če nimate zračnice in je on tudi nima, najdite vsaj eno od mopeda. Bolje hudo napačna, kot nobena. Za prvo pomoč bo.
Kjerkoli se to zgodi, je predrta guma ena velika sitnost. Če sami ne zmorete popravila, predstavlja problem že varen transport motocikla do gumarja, ki morda zna rešiti težavo. Ali pa tudi ne. V takšni stiski se za najbolj elegantno pokaže »asistenca na cesti«. Dovolj je imeti sklenjeno zavarovanje in polno baterijo v mobilnem telefonu.