Vse bo v redu +
Saj ni res, pa je
NOVEMBER 2025 | čas branja:
Zadnja sprememba: 26. 11. 2025 ob 15:47:01
Nekateri dnevi v zavarovalništvu se začnejo povsem običajno. Pridejo pa tudi trenutki, ko se ustavimo, se spogledamo in rečemo: “Tega pa še nismo doživeli.” Povprašali smo sodelavce v našem asistenčnem centru in službi za odkrivanje prevar, kateri primeri so jim ostali v spominu. Delimo resnične zgodbe iz zavarovalniške prakse, ki bi se zlahka znašle v scenariju napetega filma, vse od goljufij, ki so nepoštena in kazniva dejanja, ter iskanja bližnjic do srečnih koncev.
Cenilci pri zavarovalnicah ne ocenjujejo škode zato, da bi komplicirali. Njihovo delo je da zagotovijo strokovno, natančno in realno oceno nastalih poškodb ter posledično, da lahko postopek poteka pravično in v skladu s pogoji zavarovanja.

Kvadratna toča
Tako je tudi naš cenilec prišel ocenit škodo po toči, a kmalu opazil, da imajo luknje na strehi nenavadno obliko. Ob podrobnejšem pregledu je na strehi našel kladivo, prekrito z barvo, enako kot kritina.
Ker kvadratna toča pač ne obstaja, je zadevo prijavil službi za preprečevanje prevar. Končni rezultat? Stranka je umaknila svoj zahtevek, dogodek pa je postal jasen opomin: “triki” v zavarovalništvu redko prinesejo kaj drugega kot neprijetnosti.
Anonimna prijava razkrije prevaro
Včasih se prevara razkrije po zaslugi nekoga drugega. Tokrat je hišo res poškodovala toča, a se je lastnik ustrašil, da škoda ne bo dovolj velika za izplačilo. Pod ponjavo, s katero je bila poškodovana streha zaščitena, je zato “dopolnil” nastalo škodo. A nekdo ga je pri tem posnel, posnetek pa poslal naši službi za preprečevanje prevar.
Ker načelo prepovedi obogatitve določa, da lahko zavarovanec prejme le toliko, kolikor znaša dejanska škoda, je ob soočenju z dokazi priznal dejanje in umaknil zahtevek.
Zavarovalniške goljufije se ne izplačajo, ker imajo številne negativne posledice, tako za posameznika kot zavarovalni sistem. Vsak poskus se lahko konča z zavrnjenim izplačilom, izterjavo neupravičeno prejetih zavarovalnin in celo s prijavo organom pregona. Zavarovalnica se lahko v določenih primerih odloči tudi za prekinitev sodelovanja in onemogoči sklenitev novih zavarovalnih polic.
Poleg tega pa goljufije dolgoročno prinašajo višje zavarovalne premije za vse, saj zavarovalnicam povzročajo visoke stroške. Zato je pomembno, da se sumi goljufij tudi prijavljajo – s tem lahko vsak prispeva k poštenemu zavarovalniškemu okolju.
Boleča lekcija, da zdravje ni sredstvo za goljufijo
Morda najbolj boleč primer, dobesedno, pa je, ko je služba za preprečevanje prevar obravnavala prijavo oseb, ki so si zaradi želje po zavarovalnini povzročale poškodbe z udarci in sokom invazivne rastline orjaški dežen. Ta v stiku s sončno svetlobo povzroča mehurje, podobne opeklinam.

Včasih domišlja in želja po hitrem zaslužku seže daleč, a nobena zavarovalnina ne bi smela biti pomembnejša od zdravja. Če vas kdo skuša pritegniti v tvegana dejanja, pogosto so to prirejene prometne nesreče, nikoli ne ogrožajte svojega zdravja, sum zavarovalniške goljufije pa prijavite.
Takšni poskusi se lahko končajo tudi s pravimi poškodbami, ki si jih nihče ne želi, predvsem pa kazenskimi postopki, ne pa z dobičkom.
Zavarovalništvo se začne pri zaupanju. Če so prejšnje zgodbe pokazale, kaj se zgodi, ko poštenost odpove, sledi nekaj takih s srečnim koncem. Ko nas pokličete, ker resnično potrebujete pomoč, ponudimo podporo, odzivnost in zanesljivost.
Ko pomoč pripluje s čolnom
Za našo ekipo to ni bil vsakdanji primer, a pridemo, kakor koli je treba.
Ena bolj filmskih intervencij se je zgodila med reševanjem popotnikov, ki so med raziskovanjem obale z avtodomom zapeljali predaleč. Avtodom se je “zataknil” na “kozji stezici” in ni bilo druge rešitve, kot poklicati na pomoč. A asistenca tokrat po popotnike ni prišla z avtovleko, pač pa s čolnom. Seveda je bilo potrebno "rešiti" tudi avtodom. Kjer dostop z avtom ni mogoč, zavarovalnica pogosto za pomoč zaprosi gasilce oziroma se poveže z lokalnimi izvajalci.
Kaj se lahko naučite iz njihove zgodbe? Navigacija je sicer odličen pomočnik, a med vožnjo se velja zanesti tudi na zdravo pamet. Opazujte svojo okolico, a pri zavarovanju vseeno ne pozabite na asistenco.
Nočna mora vsakega starša
To ni prizor iz grozljivke, ampak resničnost, ki se lahko zgodi vsakemu staršu. Naš asistenčni center je poklicala mamica, ki je avtomobilske ključe ponesreči zaklenila v avto, v vozilu pa je ostal tudi majhen otrok. Panika. Asistenčni center je organiziral pomoč, izvajalec je takoj stopil v stik z mamico in ji povedal, da je na poti, vozilo pa je bilo brez poškodb odklenjeno v okoli 10 do 15 minut.
Ključi v morju
Z avtomobilskimi ključi se izgleda rado zatakne in tako smo prejeli tudi klic, da so ključi izginili v morju med vožnjo s trajektom. Kaj pa zdaj?
Namesto ene vožnje s trajektom, je stranka sicer naredila dve, a ob izkrcanju jo je pričakalo nadomestno vozilo, da so se počitnice lahko nadaljevale, ter vlečno vozilo, ki je poskrbelo za prevoz zaklenjenega avta nazaj domov.
Avto v Blejskem jezeru
Nekaj let nazaj se je v Blejsko jezero zapeljalo vozilo brez voznika. Voznik je pozabil potegniti ročno zavoro, prižgan avto je na parkirišču zapustil. Tako se je vozilo preko ceste, pločnika ter obale odpeljalo in končalo v jezeru. Med drsenjem je vozilo zapeljalo tudi čez kopalko, ki se je sončila na obali. K sreči se zgodba ni končala tragično in ni bilo hujših poškodb. Avto pa so morali izvleči gasilci in potapljači.
Konec dober, vse dobro
Na poti z dopusta sta naši stranki zaslišali mijavkanje. Sprva sta mislila, da se jima dozdeva. Po štirih urah vožnje, ko sta prispela domov, je mijavkanje vztrajalo. Ker mačke nista našla, sta poklicala asistenco in pod blatnikom so odkrili prestrašenega muca, živega in zdravega, ki je dobil tudi nov dom.
Trenutek nepazljivosti lahko povzroči veliko škodo. A če imate urejeno asistenco, se še tako nenavadna situacija lahko konča hitro in brez večjih zapletov.
Kaj storiti, če se znajdete v nenavadni situaciji ali se zgodi škoda?
- Pokličite asistenčno službo ali naročilo opravite v aplikacijah DRAJV, i.triglav, Viber oziroma WhatsApp.
- Ravnajte kot dober gospodar. Če pride do škode ali nezgode, čim prej naredite vse, kar lahko, da preprečite dodatno škodo.
- Ne spreminjajte okoliščin škode ali dokazov.
- Sledite navodilom zavarovalnice oziroma službe za pomoč na cesti.