Izbor uredništva: Kako se spopasti z razvadami?

Kako boste poskrbeli za svoje podjetje, če ne boste (po)skrbeli zase?

Sami zase prav gotovo veste, katera je vaša najbolj nevarna razvada oziroma katera dobra navada v vašem življenju manjka. Kje in kako začeti? Za vas smo pobrskali po branju in našli tri nasvete, ki vam lahko pomagajo pri spopadu z razvadami.

Opustite kajenje

Morda ste ob dnevu brez cigarete, ki ga obeležujemo vsako leto 31. januarja, pomislili, da je res že čas, da zadihate s polnimi pljuči. Če mislite, da sami ne boste zmogli, brez odlašanja obiščite spletno stran Inštituta za javno zdravje, kjer lahko dobite vse informacije o brezplačni podpori in različnih programih, kamor se lahko vključite. Pri opuščanju kajenja sta pomembna le dva koraka: začetek in vztrajanje.

 

Večkrat vstanite

A kajenje ni najbolj pereča razvada. Zdravniki vse pogosteje opozarjajo, da nič kaj dobrega ne naredi vsakodnevno dolgotrajno sedenje. Raziskave so pokazale, da je dolgotrajno sedenje celo bolj škodljivo od kajenja.

 

Če delate pretežno sede, delo in procese v podjetju organizirajte tako, da nekaj sedenja nadomestite s stanjem ali gibanjem:

 

  • uvedite stoječe sestanke,
  • telefonske klice opravljajte stoje,
  • koše za smeti, tiskalnike, pitnike namestite tako, da boste morali vstati in se sprehoditi do njih,
  • namesto dvigala si privoščite stopnice,
  • uvedite kulturo aktivnih odmorov, naredite nekaj vaj za razbremenitev ali se vsaj pretegnite.

 

Pripravljeni na dobro in slabo

Kaj pa naredite, ko se znajdete na tleh? Pravzaprav je vseeno, ali gre za bolezen, psihično izčrpanost ali le občutek izpraznjenosti in pomanjkanje navdiha – obiskali boste zdravnika, si odpočili ali prebrali nekaj strokovne literature in se spet postavili na noge. 

 

Vprašanje je, kaj naredite pri sebi. Se obremenjujete, zakaj se vam je to zgodilo? Se celo obtožujete, da niste dovolj močni? Aljoša Bagola v decembrskem MM blogu v Marketing magazinu o tem pravi, da pristanek na tleh ni posledica vaše šibkosti, pač pa tega, da ste bili predlogo močni. Aljoša predlaga pet korakov, kako ukrepati, ko se to zgodi. Upamo, da pridejo prav tudi vam.

preventiva, zdravje