Vse bo v redu +
Izbor uredništva: Ali tudi vi delate te 3 vozniške napake?
čas branja:
Zadnja sprememba: 02. 11. 2020 ob 11:17:49
Potem, ko smo septembra zaključili z akcijo Ponovno na izpitno vožnjo 2.0, smo z učitelji vožnje, ki so sedli na sovozniški sedež in ocenjevali »izpite«, analizirali rezultate. Vas zanima, katere so bile najpogostejše vozniške napake? Berite naprej in preverite, ali jih delate tudi sami.
Tri najpogostejše vozniške napake
Učitelji vožnje so prav vse voznike pohvalili za previdno in strpno vožnjo, predvsem pa za pogum, da so se prijavili na izziv. Veliko število prijav na lanskoletno in letošnjo akcijo Ponovno na izpitno vožnjo namreč govori o tem, da dolgoletne voznike zanima, v kakšni vozniški formi so, predvsem pa želijo preveriti, kje so tiste točke, kjer:
- so se cestnoprometni predpisi spremenili, sami pa znanja niso osvežili,
- delajo napake, pa sami ne vedo, da grešijo.
Kaj pa rezultati? Povzeli smo jih v članku, spodaj pa izpostavljamo 3 najpogostejše napake.
Skupno bi izpit, če bi šlo zares, opravilo le slaba četrtina voznikov, kar je dokaz, kako pomembno je, da kot vozniki osvežujete vozniško znanje.
Znak USTAVI
Izkazalo se je, da mnogi vozniki ne vedo natančno, kako in kje se je treba ustaviti ob znaku USTAVI (stop znak). Po cestnoprometnih predpisih se je treba ustaviti pred talno črto (mnogokrat je namreč za njo prehod za pešce ali kolesarska steza) ter ponovno na točki vidljivosti. Kako je prav, lahko preverite v spodnji animaciji.
Neupoštevanje mrtvega kota
Zaradi rutinske vožnje mnogi vozniki ne preverijo mrtvega kota. Stranska ogledala in ogledalo na vetrobranskem steklu niso dovolj, da bi voznik imel 360-stopinjski pregled nad dogajanjem okrog svojega vozila. Zato je treba v nekaterih prometnih situacijah pogledati čez levo ali desno ramo.
Nepravilna vožnja v rondoju
Vožnja skozi rondo zahteva poznavanje CPP, previdnost in hkrati dinamično vožnjo. Pri vožnji skozi rondo so učitelji vožnje pri udeležencih akcije zaznali več napačnih ravnanj, predvsem pri prehajanju med pasovi, zapuščanju rondoja in uporabi smernikov. Ena izmed najpogostejših napak pa je bila zapuščanje rondoja iz notranjega pasu, kar v primeru enopasovnega izvoza ni dovoljeno.
Deset do dveh ali petnajst do treh?
Na vprašanje, kakšna je pravilna drža volana, bi napačno odgovorili predvsem dolgoletni vozniki. O tem, kako je prav in zakaj, so se pogovorili tudi Atmosferci Jure Gregorčič, Ciril Komotar in Saša Kapetanovič z učiteljem vožnje pri AMZS Manuelom Pungertnikom. Da boste vedeli tudi vi, si oglejte video in preverite v članku.