Ideja za izlet: Dolina Voje

Podajte se v osrčje Triglavskega narodnega parka.

Dolina Voje je ledeniška dolina v osrčju Triglavskega narodnega parka. Po njej se lahko podate tudi z najmanjšimi otroki, le do slapu Mostnice jim boste morali pomagati z nošenjem.

Zanimivosti

Dolina Voje se začenja pri naselju Stara Fužina in končuje v zatrepu pod visokimi in strmimi pobočji Tosca in pokljuških planin. Toscu v protiutež so mehki in svetli senožetni travniki, ki so tekom časa prekrili debelo talno moreno Mostniškega ledenika, ki je izoblikoval dolino. Senožeti so posute s številnimi in v dolino naravno vpetimi pastirskimi stani.

Del poti hodite ob gorskem potoku Mostnici, ki vaš izlet zaključi ob 20 metrov visokem slapu, ki pada v globok tolmun.

Nižje v dolini potok dolbe znamenito sotesko imenovano Korita Mostnice, ki se konča pri Hudičevem mostu nedaleč stran od Stare Fužine – ideja za prihodnji izlet, ki pa je nekoliko bolj zahteven.

Zahtevnost in oprema

Gre za sprehod, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo.

Po dolini Voje vas vodi makadamska pot, ki jo zlahka opravite tudi z vozičkom za otroke.

Pot je primerna tudi za najmlajše, stare do 2 leti, ki so komaj shodili. Zaradi dolžine poti jim po potrebi pomagate z nošenjem. Prav tako jim po potrebi pomagate z nošenjem na kratkem vzponu do Slapa Mostnice.

Višina in čas

Višina: 773 m.

Višina izhodišča: 690 m.

Višinska razlika: 83 m.

Časi: Sprehod od Planinske koče na Vojah-Slap Mostnice: 45 minut.

Kako do izhodišča

Z gorenjske avtoceste zavijete proti Lescam. Skozi Bled se vozite proti Bohinjski Bistrici. V Ribčevem lazu pri Bohinjskem jezeru zavijete desno proti Stari Fužini. Tu v križišču pri kapelici zavijete ostro levo na vzpenjajočo cesto proti Planini Blato.

Cesta vas pripelje do mesta, kjer plačate vstopnino. Zapeljete se naprej in sledite oznakam za Voje. Parkirate ob Planinski koči na Vojah.

Vzpon

S hojo pričnete po makadamski cesti, po kateri ste se pripeljali. Držite se je vse do okrepčevalnice Slap vrh planine. Na poti se na dveh večjih razpotjih držite desno. Pri okrepčevalnici vas smerokaz usmeri naravnost na kolovozno pot. Vodi vas mimo pastirskega stana v gozd. Po dobri minuti nekoliko strmejše poti pridete pred Slap Mostnice.

Sestop

Nekaj metrov pred dekorativnim kozolčkom okrepčevalnice Slap zavijete desno na gozdno pešpot. Hitro pridete do brvi, po kateri prečkate potok Mostnico. Za njo se pot obrne levo in vas v dobrih dveh minutah pripelje do urejene makadamske ceste, kjer nadaljujete levo. Ceste se držite vse do enega od prvotnih razpotij. Od tu se na izhodišče vrnete po isti poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

Bi radi več predlogov za izlete? Tukaj lahko najdete predloge tako zahtevnih kot manj zahtevnih, družinskih ali bolj adrenalinskih opisov poti, in to z vseh koncev Slovenije. S sogovorniki iz Planinske zveze Slovenije in Gorske reševalne zveze Slovenije pa smo pripravili tudi upoštevanja vredne nasvete za varno pot v gore.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje