Ideja za izlet: Na Golico s Planine pod Golico

Podajte se na Golico – goro narcis.

Golica se nahaja v Zahodnih Karavankah. Najlepše jo je obiskati spomladi, ko se njena pobočja odenejo v belo barvo narcis. Opisan enodnevni izlet je primeren za otroke, stare 5 let in več.

Zanimivosti

Golica se vsako pomlad odene v širok plašč gorskih narcis. Narcisa simbolizira zaljubljenost v lastno podobo in če nas ta lastnost pri ljudeh odbija, nas pri Golici neustavljivo privlači. Slava njene lepote, ki so jo po svetu zanesli Avseniki s svojo znamenito polko Na Golici, je upravičena.

Razgledi so del vsake gore in Golica je tudi z njimi obilno obdarjena. Triglav nam skupaj s sosednjimi vrhovi kaže vzhodno stran. Z Golice se zelo lepo vidi, kako se na nanj vzpen doline Krma, Kot in Vrata. Ostalih vrhov zahodnih Julijcev je preveč, da bi vse naštevali. Greben Zahodnih Karavank je kot na dlani. Na severu nam pogled zapira Kepa, največ pozornosti pa nam s svojo ostro klinasto obliko pritegne Dovška Baba. Tik pred njo je Hruški vrh, ki ga lahko z Golice osvojimo preko sosednjega Kleka in prevala Rožca.

Če se boste na Golico povzpeli mimo Koče na Golici, je pot preko sicer brezpotnega Kleka lahko tudi povratek zelo lepe krožne ture. Proti jugu se širi Savska ravan, ne boste pa spregledali niti Belščice, Stola in sosednje Vrtače. Ne smete pozabiti niti širokega razgleda na Avstrijsko Koroško.

Zahtevnost in oprema

Na Golico vodi lahka označena pot. Izlet je primeren za otroke, stare 5 let ali več. Če je pot na Golico s Planine pod Golico predolga, se lahko nanjo odpravite s prevala Suha. S tem si boste prihranili velik del višinske razlike. Potrebna je običajna pohodna oprema. Pozimi obvezno uporabite dereze in cepin.

Višina in čas

Izhodišče: 980 m.
Višina: 1835 m.
Višinska razlika: 855 m.
Časi: Izhodišče – Golica: 2 ure 10 minut, krožen povratek mimo Kleka in preko Jeseniške planine 2 ure 30 minut.

Kako do izhodišča?

Vozite se po gorenjski avtocesti. Zapustite jo na izvozu Jesenice-vzhod, Lipce, ali pa se zapeljete do izvoza Jesenice-zahod, Hrušica. Ne glede na to, kje ste zapustili avtocesto, z vožnjo nadaljujete proti centru Jesenic in ste pozorni na veliko prometno tablo, ki vas usmeri proti Planini pod Golico. Po hitro vzpenjajoči se cesti se zapeljete v omenjeno vas in se držite glavne ceste. Parkirate na parkirišču desno ob cesti na koncu naselja, še preden se cesta prelevi v makadam. Lahko se zapeljete tudi še naprej do Korelnovega rova.

Vzpon

S hojo pričnete naprej po cesti, ob kateri ste parkirali. Hitro se prelevi v makadamsko, držite pa se je vse do planinske oznake za Golico, ki vas usmeri levo čez potok. Tu se nahaja Korelnov rov ter levo več miz s klopmi.

Markacija vas ponovno vodi preko potoka in naprej v gozd. Že po nekaj metrih hoje gremo mimo visokega slapa. Pot se zmerno vzpenja skozi mešan gozd in višje pripelje do makadamske ceste, kjer nadaljujete levo. Že po morda 50 metrih hoje ste pozorni na markacijo, ki vas ponovno usmeri v gozd.

Zmerno se vzpenjate skozi sedaj pretežno iglast gozd in kmalu ponovno pridete do makadamske ceste. Prečkate jo in stopite na pešpot, ki vas pripelje do spodnje postaje tovorne žičnice Koče na Golici. Tu se nahaja razpotje, levo gre zahtevna zimska pot in desno lahka pot do Koče na Golici. Zavijete na lahko pot in se pričnete vzpenjati po slabem gozdarskem kolovozu. Držite se ga vse do konca, kjer se prelevi v pešpot.

Sprva se vzpenjate skozi gozd, teren pa postaja višje na posameznih mestih vse bolj razgleden. Kmalu pridete do roba gozdne meje. Pot se položi in preči travnato pobočje. Vodi vas mimo razpotja za Belščico, Stol, Marklnovo planino in Pusti rovt. Sledi še kratek vzpon skozi zaplato gozda in že ste pri Koči na Golici.

Greste preko dvorišča koče in mimo tovorne žičnice. Pot se prične vzpenjati v obsežna travnata in zlasti proti zahodnim Julijcem razgledna pobočja. Za tovorno žičnico pridete do razpotja, kjer se držite leve lažje smeri, ki se v pobočje vzpenja manj neposredno kot desna smer. Pešpot se v dolgih okljukih prečno vzpenja v vedno bolj razgledna travnata pobočja, pripelje pa vas na manj izrazito sedlo vrh grebena med Golico in Krvavko. Tu nadaljujete levo. Večinoma zložno vzpenjajoče poti se držite vse do vrha Golice, ki ni več daleč.

Sestop

Na izhodišče se vrnete po isti poti.

Planinske izlete pripravlja Matej Poljanec, urednik spletne strani vnaravi.si.

Fotografije: Katarina P. Horvat in Matej Poljanec

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.