Ideja za izlet: Kum iz vasi Mali Kum

Na Zasavski Triglav.

Kum planinci šaljivo imenujemo tudi Zasavski Triglav, a to pravzaprav ni šala, temveč kar resna trditev. Vrh je viden daleč naokoli in na njem se zdijo preostali posavski tisočaki kar precej nižji od tistih sto ali dvesto metrov, kolikor jim manjka do Kuma.

Zanimivosti

Pot na Kum vodi mimo dveh kapelic, ki ohranjata spomin na mesti, kjer so deklico Nežo in pastirja Jošta zajeli in usmrtili kruti napadalci. Na vrhu Kuma je danes cerkev sv. Neže, RTV oddajnik ter Planinski dom na Kumu s prenovljenim igriščem v okviru pobude Očistimo gore.

Kum je z 1220 metri najvišji vrh Posavskega hribovja in odličen razglednik.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujte običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 4 do 5 let, saj se pot občasno nekoliko strmeje vzpenja. Z veliko motivacije bodo velik del poti zmogli tudi mlajši, ki pa jim po potrebi pomagamo z nošenjem.

Višina in čas

Višina: 1220 m

Višina izhodišča: 813 m

Višinska razlika: 407 m

Časi: Vas Mali Kum - Kum 1 ura.

Kako do izhodišča?

Peljete se po regionalni cesti Litija–Trbovlje. Po razcepu za Zagorje, bodite pozorni na manjše križišče, kjer zavijete desno proti Podkumu. Do Podkuma se kar nekaj časa vzpenjate, nato pa v naselju nadaljujete levo. Zapeljete se do nekaj kilometrov oddaljene vasice Mali Kum, kjer se občasno zelo razgledna, pa tudi ozka cesta konča. Parkirate na ustreznem mestu v vasi.

Vzpon

Po cesti greste naprej skozi vas. Pri zadnjih hišah asfaltirana cesta preide v kamnit kolovoz, ki se dokaj strmo vzpenja v gozd. Sledite mu vse do prvega razpotja, kjer vas pohodniška tabla usmeri levo. Široka in dobro nadelana pešpot vodi mimo kapele svete Neže. Za kapelico se pričnete kar strmo vzpenjati.

Višje se pot za nekaj minut položi. Lepo markirani poti sledite vse do razpotja, kjer se nahaja več pohodniških smerokazov in kapelica, posvečena svetemu Joštu. Tu zavijete levo. Te sprva povsem položne poti se držite vse do vrha Kuma.

Sestop

Sestopite po isti poti.

Opis poti: V naravi.

Fotografije so nastale ob odprtju prenovljenega otroškega igrišča pri Planinskem domu na Kumu.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.