Ideja za izlet: Škabrijel

Po poteh Soške fronte.

Ko hodimo po pobočjih Škabrijela, si zelo težko predstavljamo, da je tu potekala ena najbolj krvavih bitk na Soški fronti. Nekoč gola in od bojev razrita pobočja so danes povsem poraščena z gozdom. Na vrhu je visok razgledni stolp, od koder se odpre izvrsten pogled na obe Gorici, Sabotin, Sveto goro, Trnovski gozd ...

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare okoli 3 leta. Vzpon je zložen, le proti vrhu je krajši del, kjer se nekoliko hitreje vzpenjate. Tu otrokom po potrebi pomagamo z nošenjem.

Za povratek si lahko izberete isto pot, lahko pa sestopite po krožni poti mimo razglednega stolpa.

H2 Višina in čas

Višina: 646 m.
Višina izhodišča: 323 m.
Višinska razlika: 323 m.

Časi: Izhodišče pod gostiščem Kekec – Škabrijel: 45 minut.

Kako do izhodišča?

Peljete se po vipavski hitri cesti proti Novi Gorici. Zapustite jo na izvozu Vogrsko in nadaljujete proti Ozeljanu. Nato sledite oznakam za Novo Gorico in Tolmin. Za tablo, ki označuje začetek Nove Gorice, se peljete najprej od prvega semaforja in čez približno 50 metrov - na desni strani ceste je oznaka za gostišče Kekec - zavijete desno. Peljete se skozi naselje Kromberk in sledite oznakam za gostišče Kekec. Parkirate na travnati ravnici pod gostiščem.

Vzpon

S parkirišča pod gostiščem Kekec greste naprej po asfaltni cesti. Držite se je vse do njenega konca, kjer se nahajata klopca in pipa s pitno vodo. Tu zavijete levo. Hodite po gozdni makadamski cesti in že po nekaj minutah pridete do naslednjega razpotja, kjer vas tabla usmeri desno proti Škabrijelu.

Kmalu za piramidastim spomenikom madžarskim vojakom zavijete s sedaj že zožene gozdne ceste levo na gozdno pešpot. Pot je dobro označena. Proti koncu je vzpon nekoliko strmejši, a se pot kmalu položi. Od tu nimate več daleč do vrha Škabrijela.

Spust

Na izhodišče se lahko vrnete po isti poti. Lahko pa napravite krožni povratek mimo razglednega stolpa proti Prevalu. Hodite po ozki shojeni stezici. Zmerno se spuščate po položnem gozdu ob robu strmejših zahodnih pobočij pod Škabrijelom.

Neoznačena pot (maj, 2015) se občasno povsem položi in vas vodi mimo vojaških jarkov - ostankov prve svetovne vojne. Težav z orientacijo ni, saj vse do prve učne table ne naletite na razpotja. Pri učni tabli lahko zavijete desno in se v nekaj minutah sprehodite do spomenika italijanskim vojakom.

Nato se vrnete in nadaljujete naprej po vaši stezici. Kmalu za učno tablo se pričnete dokaj strmo spuščati. Pot vas pripelje do gozdnega kolovoza in klopce, kjer s hojo nadaljujete levo. Med zložnim vzponom kolovoz počasi preide v široko in dobro nadelano pešpot. Držite se je še naprej in v približno 20 minutah pridemo do razpotja, kjer je bila prvotno levo smer za Sveto goro in desno navzgor za Škabrijel. Od tu se na izhodišče vrnete po prvotni poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.