Ideja za izlet: Soteska Pekel od gostišča Pekel

Priljubljen izlet na robu Ljubljanskega barja, kjer je treba tudi poplezati.

Soteska Pekel se nahaja na obrobju Ljubljanskega barja. V odmaknjena in redko naseljena pobočja Menišije jo je urezal deroči potok Otavščica. V dolino se prebija preko številnih brzic in slapov in vseh je nemogoče prešteti. Označenih je le pet večjih in kar štirje od teh so znamenitost, ki je že sama po sebi vredna ogleda.

Zahtevnost in oprema

Izlet po soteski Pekel poteka po zahtevni označeni poti. Skale na poti, strme stopnice in številne brvi so zaradi vlažne soteske večino leta spolzke. Potrebujete običajno pohodniško opremo. Na poti se srečati tudi s skobami in klini, zato je izlet je primeren za otroke, stare 6 in več.

Višina in čas

Višina: 650 m

Višina izhodišča: 335 m

Višinska razlika: 315 m

Časi: Izhodišče pri gostišču Pekel - vrh soteske: 1 ura 15 minut. Krožen povratek preko Pristave: 1 ura 15 minut.

Kako do izhodišča

Peljete se po primorski avtocesti. Zapustite jo na izvozu za Vrhniko in nadaljujete levo proti centru mesta. Pozorni ste na smerokaz, ki vas na drugem križišču usmeri levo proti Borovnici. V Borovnici na križišču, kjer prednostna cesta zavije levo proti Podpeči (8 km), zapeljete desno v center naselja. Nato ves čas sledite tablam za Pekel, ki vas pripeljejo do gostišča Pekel, kjer parkirate.

Vzpon

Hojo pričnete mimo velike table, ki vas pouči o soteski Pekel. Orientacija je lahka, saj pot ves čas sledi potoku Otavščici. Pešpot vas  pripelje do prvega slapa, za katerim se razcepi. Obe smeri vas pripeljeta do drugega slapa.

Za njim se povzpnete po strmih lesenih stopnicah. Del poti med drugim in tretjim slapom je zavarovan s skobami in klini. Strme stopnice, vdelane v tesno špranjo, so tudi nad tretjim slapom. Drugi del teh stopnic je manj strm, a je nad njimi kratek in izpostavljen predel prav tako varovan s klini in skobami. Tu se nahaja razpotje, kjer pridete desno v desetih minutah do Hudičevega zoba, medtem ko vas naša pot vodi naravnost proti četrtemu slapu. Kmalu prečkate potok in se po gozdnatem pobočju povzpnete do širše pešpoti. Tu nadaljujete desno. Potok ponovno kmalu prečkate, tokrat po kovinski brvi.

Prečite pobočje nad potokom, tik pred četrtim slapom pa greste preko manjše grape, zavarovane z jeklenicami. Pešpot, prav tako zavarovana z jeklenicami, vas vodi tik ob slapu in nato v pobočje nad njim. Greste proti visoki steni nad četrtim slapom. Pri steni z jeklenico zavarovana pot zavije levo. Višje ponovno prečkate potok, ki teče skozi ozko v skalo vrezano strugo, kjer se nahaja tudi nekaj korit.

Pot se okljukasto vzpenja v pobočje nad potokom. Ta predel je slabše nadelan, sledite pa obledelim markacijam. V nekaj naslednjih minutah pridete do razpotja, za katerim se hitro spustite do petega slapa. Nato se vrnete do zadnjega razpotja, kjer nadaljujete desno v smeri Pokojišča. Hitro vzpenjajoča pot vas vodi mimo strmih betonskih stopnic in naprej do ostankov male hidroelektrarne.

Spust

Po kovinski brvi prečkate strugo potoka. Položna pot sprva sledi strugi potoka, nato pa zavije desno in vas pripelje do razpotja, kjer greste levo v smeri gostišča Pekel - lažja pot (1.15 ure). Hodite po gozdni makadamski cesti. V nadaljevanju greste še mimo treh označenih razpotij, kjer sledite oznakam za gostišče Pekel. Za tretjim razpotjem se prične pešpot hitreje spuščati, pripelje pa vas do roba travnika, kjer zavijete levo na kolovoz. Pripelje vas do odmaknjenega zaselka Pristava.

Greste mimo velikega toplarja, za katerim stopite levo na asfaltirano cesto. Pot vas vodi med hišami zaselka, na koncu katerega opazite pri starem propadajočem gospodarskem poslopju (maj, 2018) več planinskih smerokazov. Eden od njih vas usmeri desno na ozek in slab kolovoz. Pot se zmerno spušča, nižje pa ste pozorni na planinski smerokaz, ki vas ponovno usmeri desno na ozko pešpot, po kateri se v nekaj  minutah spustite do izhodišča.

Opis poti in fotografije: V naravi.

Bi radi več predlogov za izlete? Tukaj lahko najdete predloge tako zahtevnih kot manj zahtevnih, družinskih ali bolj adrenalinskih opisov poti, in to z vseh koncev Slovenije. S sogovorniki iz Planinske zveze Slovenije in Gorske reševalne zveze Slovenije pa smo pripravili tudi upoštevanja vredne nasvete za varno pot v gore.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.