Ideja za izlet: Špičasti vrh

Na Špičastem vrhu se nahaja razgledni stolp z razgledom na Trnovski gozd.

Če iščete idejo za nedeljski izlet, predlagamo Špičasti vrh. Z razglednega stolpa na njegovem vrhu najprej opazite težko prehodna in odmaknjena prostranstva visokega Trnovskega gozda. Če se sonce nenadoma skrije za oblake, nepregledna preproga dreves nič kaj prijazno potemni in šele odsev sonca v Jadranskem morju daleč na zahodu pomiri bujno domišljijo.

Če gledate na Špičasti vrh iz Zadloškega polja, ga zlahka spregledate. Je neizrazit, poraščen z gozdom in naključni obiskovalec, željan hoje, bi zlahka izbral katerega od sosednjih vrhov. A pot nanj je prijetna in povsem primerna tudi za družinski izlet, le povratku po isti poti se je zaradi strmine bolje izogniti. Izhodišče naše poti je iz vasi Zadlog.

Z razglednega stolpa na vrhu se razprostira razgled po širnem Trnovskem gozdu proti Primorju.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujemo običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke, stare od 3 do 4 leta.

Višina in čas

Višina: 1128 m.

Višina izhodišča: 721 m.

Višinska razlika: 407 m.

Časi: Izhodišče-Špičasti vrh: 1 ura in 30 minut.

Kako do izhodišča?

S primorske avtoceste zavijete proti Logatcu, kjer nadaljujete proti Idriji in Črnemu vrhu. V Godoviču nasproti pošte zavijete proti Ajdovščini, Colu in Črnemu vrhu. V Črnem vrhu na prvem odcepu nadaljujete desno proti Zadlogu. Ko pridete do zaselka z nekaj hišami, imenovanega Na sredi, zavijete levo proti Špičastemu vrhu. Nanj vas opozarjajo oznake. Parkirate čez približno 50 metrov ob nedokončanem nogometnem igrišču.

Vzpon

S hojo nadaljujete po cesti, po kateri ste se pripeljali. Oznake vas pripeljejo do travnika. Prečkate ga po slabo vidnem kolovozu vse do nekaj 100 metrov oddaljenega gozdnega roba. Nadaljujete naprej v gozd sedaj po dobro ohranjeni gozdni cesti. Sledite ji vse do naslednje širše gozdne ceste, kjer nadaljujete levo. Pripelje vas do širokega travnatega prelaza, kjer je križišče več poti.

Nadaljujete desno po slabše vidnem kolovozu, ki vas hitro pripelje v gozd na ožjo gozdno cesto. Sledite ji vse do Špičastega vrha, kjer se nahaja razgledni stolp in nekaj klopic.

Spust

Ozka stezica vas vodi pod stolpom. Za njim se pričnete spuščati po strmem gozdnatem pobočju. Stezica je slabo nadelana in označena z redkimi in močno obledelimi markacijami (junij, 2015). Ko strmina po približno 10 minutah hoje popusti, vas pot pripelje na slab gozdni kolovoz, kjer zavijete levo.

Že po nekaj metrih zavijete z njega desno navzdol na gozdno stezo. Pripelje vas do naslednjega gozdnega kolovoza, kjer zavijete desno in že čez nekaj metrov levo strmo navzdol v gozd. Pot pripelje do naslednjega kolovoza, kjer nadaljujete levo. Držite se ga vse do naslednjega širšega kolovoza. Nadaljujete desno vse do razpotja s prvotno potjo. Tu zavijete levo navzdol in se na izhodišče vrnete po prvotni poti.

Opis poti, fotografije in posnetek: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.