Ideja za izlet: Štefanja gora

Štefanja gora je priljubljen vrh že od nekdaj.

Na vrhu se nahaja cerkvica Svetega Štefana. Razlogi za veliko obiskanost te znane in priljubljene gore nad Adergasom so danes verjetno drugačni kot nekoč, a rezultat, to je – dobro počutje – je isti.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Družinski zlet na Štefanjo goro je primeren za otroke, stare 3 do 4 leta. Orientacija je lahka, pot pa široka, dobro nadelana in označena.

Ob spustu lahko občudujete čudovit razgled na Savsko ravan.

Višina in čas

Višina: 748 m.
Višina izhodišča: 429 m.
Višinska razlika: 319 m.
Časi: Izhodišče v Adergasu–Štefanja gora–mimo Šterne: 60 minut. Krožen povratek mimo klopic: 45 minut.

Kako do izhodišča?

Peljete se po gorenjski avtocesti, ki jo zapustite na izvozu za Vodice in Cerklje na Gorenjskem. V Vodicah na semaforiziranem križišču zavijete proti Cerkljam na Gorenjskem. V Spodnjem Brniku v krožišču ponovno nadaljujete proti Cerkljam. Tu se peljete skozi naselje in nato proti gradu Strmol in Adergasu. V naselju Trata zavijete desno proti Adergasu, do katerega vas loči manj kot kilometer vožnje.

Vzpon

S parkirišča pred veliko cerkvijo v Adergasu greste naprej po cesti ob levem samostanskem obzidju. Na koncu prvega ovinka vas kažipot usmeri desno na gozdno pešpot. Označena pot pripelje do gozdne ceste, kjer nadaljujete desno. Na razpotju s kužnim znamenjem zavijete na levo pot, ki vas pelje mimo Šterne.

Pot je široka, dobro nadelana in označena z markacijami. Ko pridete na sleme Štefanje gore, se držite desno. Hitro pridete do široke travnate planote, preko katere se spustite do domačije Pr Mežnarju. Od tu se v dobri minuti povzpnete na vrh Štefanje gore.

Spust

Do kmetije Pr mežnarju se vračate po isti poti. Nato nadaljujete naravnost po asfaltni cesti. Držite se je vse do obsežnih travnikov, kjer zavijete desno na kolovoz. Sledite mu naravnost vse do roba gozda, kjer vas kažipot usmeri proti Adergasu.

Hodite po dobro nadelani in označeni gozdni pešpoti. Ko greste mimo klopic se odprejo široki razgledi na Savsko ravan. Nižje se pot razširi in hitro pripelje do razpotja s kužnim znamenjem. Od tu se na izhodišče vrnete po isti poti.

Opis poti, fotografije in posnetek: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.