Ideja za izlet: Vrtača z Ljubelja

Vrtača v Karavankah je manj slavna sestra Stola in Begunjščice.

Vrtača je drugi najvišji vrh Karavank. 2181 metrov visoka gora je neposredna soseda Stola in Begunjščice. Za planinski izlet predlagamo pot na Vrtačo z Ljubelja.

Razgled

Z Vrtače se odpre razgled proti grebenu Zahodnih Karavank vse do Kepe. Lepo se vidi tudi greben Košute ter gore in hribi južno od nje. Razgled se odpre tudi na del Savske ravni, Kamniško-Savinjske Alpe, na avstrijsko Koroško in Visoke ter Nizke Ture.

Zahtevnost in oprema

Na Vrtačo z Ljubelja vodi zahtevna označena pot. Potrebujete običajno pohodniško opremo in čelado. Pozimi obvezno tudi cepin in dereze.

Za vzpon so primerni vsi letni časi, vendar je pozimi v snegu tura primerna zgolj za zelo izkušene gornike.

Če bi se na pot radi odpravili z otroki, lahko pot zaključite pri Domu na Zelenici, ki se nahaja nekaj manj kot na polovici poti do vrha Vrtače. Do tja vodi lahka označena pot, vmes pa se lahko spočijete tudi pri Koči Vrača. Za vzpon boste potrebovali uro in pol.

Višina in čas

Višina: 2181 m

Višina izhodišča: 1055 m

Višinska razlika: 1126 m

Časi: Izhodišče – Dom na Zelenici: 1 ura 30 minut; Izhodišče - Vrtača: 3 ure 30 minut

Kako do izhodišča?

Vozite se po gorenjski avtocesti. Zapustite jo na izvozu za Tržič in nadaljujete proti Ljubelju. Vozite se vse do istoimenskega mejnega prehoda z Avstrijo, kjer tik pred prehodom zavijete levo na veliko parkirišče, kjer parkirate.

Vzpon

Na parkirišču poiščete pohodniške table, ki vas usmerjajo na gozdno cesto  proti Vrtači, Stolu in Domu na Zelenici. Sledite markacijam, ki vas deloma po makadamski cesti, deloma po pešpoti pripeljejo skozi gozd do roba smučišča. Od tu nadaljujete po smučišču navzgor mimo Koče Vrtača, ki se nahaja  na višini 1288 metrov.

Za kočo nadaljujete proti ruševju, kjer vas pot v ovinkih pripelje do Doma na Zelenici. Dom obhodimo desno in nadaljujete po smučišču navzgor, vendar že po slabih 100 metrih zavijete desno čez progo v gozd. Kmalu ponovno prečkate smučarsko progo. Pot vas vodi preko gozdnih jas smrekovega gozda in skozi ruševje na južnih pobočij grebena Vrtače.

Pešpot sledi terenu in se občasno kratko spusti ali bolj strmo vzpne. Po približno 30 minutah hoje prečkate melišče, kjer pobočje postaja vedno bolj razgledno. V nadaljevanju pridete do razpotja, kjer je levo smer za Stol, vi pa zavijete desno proti Vrtači. Te poti se sedaj držite vse do vrha gore.

Višje prečkate travnata pobočja, ki z vzponom postajajo vedno bolj skalnata in občasno tudi krušljiva. Ko pridete do krajšega ozkega pomola, pot zavije desno nazaj in se prične strmo vzpenjati. Na posameznih mestih si po potrebi pomagate z rokami in se varujete zdrsa. Ko pridete na greben gore, se teren položi. Razgled, ki je med vzponom po južnih pobočjih vlekel predvsem proti sosednji Begunjščici, se sedaj odpre tudi na druge strani neba. Do cilja imate še približno 15 minut lahke grebenske hoje.

Spust

Na izhodišče se vrnete po isti poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.