Na poti
Koliko vas stane točenje napačnega goriva?
JULIJ 2017 | čas branja:
Zadnja sprememba: 20. 02. 2024 ob 11:17:11
Vsak voznik zase misli, da je spreten, natančen, varen, previden in tudi zbran. In četudi vse našteto načeloma drži, nas življenjski tempo in vsakdanjik tu in tam vendarle vržeta iz tira. Ker je del vozniškega vsakdanjika tudi točenje goriva, se je marsikomu že zgodilo, da je v rezervoar svojega avtomobila natočil napačno gorivo. Kolikšna je cena te napake in kako težavo rešiti?
V sezoni počitnic na vsaki večji črpalki 3 do 4 primeri dnevno
Da se to dogaja pogosteje, kot si mislite, vam bodo povedali na praktično vsakem bencinskem servisu. Ujeli smo informacijo, da v času počitniških migracij na bencinskih črpalkah, predvsem tistih v neposredni bližini mejnih prehodov, dnevno naštejejo 3 do 4 takšne primere. Asistenčni center Zavarovalnice Triglav pa je denimo med letoma 2012 in 2016 obravnaval kar 1875 primerov točenja napačnega goriva.
Če imate smolo in nimate asistence na poti, potem računajte na to, da boste zaradi enega samega trenutka zapravili kar nekaj denarja.
Cena vleke vozila, ki je obtičalo, bo okrog 100 evrov. Prištejete še vsaj 60 evrov za napačno gorivo, ki ga bo treba izčrpati iz rezervoarja. Prištejte pa še vsaj 60 evrov za novo zalogo pravega goriva ter dobrih 100 evrov za strokovno izčrpavanje in ekološko uničenje mešanice goriva.
Če imate srečo, bo cena napačno natočenega goriva torej skupaj okrog 300 evrov.
Bencin v dizla brez težav, obratno nekoliko težje
Obstaja precej večja možnost, da boste natočili bencin v rezervoar avtomobila z dizelskim motorjem kot obratno. Ročka za točenje dizelskega goriva ima namreč debelejšo cev, ki je za grlo nalivne odprtine pri bencinarjih novejših letnikov enostavno preširoka.
Ni sicer nujno, a strah pred tem, da boste zaradi te napake uničili motor, je najverjetneje odveč.
Čeprav sodobni sistemi za vbrizg goriva in sesanje zraka veljajo za občutljive sklope avtomobila, resna škoda na motorju v takih primerih nastane le redko.
Za odpravo težav zaradi napačnega goriva v večini primerov zadostuje že spiranje sistema za transport goriva do valjev motorja, vsak sistem pa ima seveda svoje specifične lastnosti.
Večina voznikov si v takih situacijah ne more in ne zna pomagati samih. Z nekaj znanja in poznavanja tehnike ter ustrezno opremo pa strokovne pomoči niti ne bi potrebovali.
Zgodilo se je. Kaj pa zdaj? Trije scenariji:
1. Le nekaj litrov napačnega goriva
Če boste imeli nekaj sreče v nesreči in boste po nekaj iztočenih litrih goriva sami ugotovili svojo zmoto, potem le brez panike. Svoj 'greh' enostavno zalijte z obilno porcijo pravega goriva (do vrha seveda). Tako boste v največji meri poskrbeli za razredčenje.
Postopek ponavljajte na nekaj deset kilometrov, stvari pa se bodo potem kmalu uredile same od sebe. Lahko, da se bo prižgala kakšna opozorilna lučka za delovanje motorja. Možno je tudi, da bo motor tu in tam malce zakašljal, vendar je to tudi vse, kar se bo groznega zgodilo.
2. Poln rezervoar napačnega goriva, vendar še niste zagnali motorja
Z nekaj več smole boste rezervoar svojega avtomobila do vrha napolnili z napačnim gorivom.
Če to ugotovite, preden vžgete motor in prevozite nekaj kilometrov, bo dovolj, če boste iz rezervoarja izčrpali gorivo in ga ponovno napolnili s pravim. Sliši se enostavno, vendar se vam mora v praksi za to ujeti kar precej stvari.
Najprej potrebujete primerno posodo, v katero boste iztočili gorivo iz rezervoarja. Ker dvomimo, da s seboj vozite za približno en rezervoar praznih in ustreznih posod za gorivo, bo pomoč asistence na poti hitro na seznamu vaših opravil.
Če ste vztrajni in take posode najdete, potem sledi črpanje goriva iz rezervoarja. Pozabite na staro dobro klasično prečrpavanje z gumijasto cevjo in ustvarjanjem podtlaka z usti. Posoda za gorivo je namreč vedno nameščena nizko, pogosto precej nižje, kot je vrh posode, v katero nameravate gorivo prečrpati.
Izvajalci asistenčnih storitev si za ta namen največkrat izdelajo lasten aparat za prečrpavanje (nekaj kablov, stara avtomobilska črpalka za gorivo in cev).
Če ste še vedno vztrajni, lahko z ustrezno premostitvijo električne napeljave za bencinsko črpalko vašega vozila napačno gorivo prečrpate kar skozi cevi lastnega avtomobila. Poskrbeti morate, da s filtra goriva snamete ustrezno cev. Črpalka tako ne bo zaznala ustreznega tlaka goriva, zato bo delo prečrpavanja v približno pol ure opravila sama.
3. Poln rezervoar napačnega goriva, avtomobil je obtičal na cesti
Tretji, najmanj prijeten scenarij pa se zgodi, ko svojo zmoto pri točenju goriva ugotovite šele, ko motor ugasne. V tem primeru je asistenca več kot dobrodošla, saj bo treba avto odvleči do delavnice ali pa vsaj nazaj na bencinski servis.
Pri nas so cene za takšno storitev žepu relativno prijazne, na nemški ali italijanski avtocesti pa vam avtovlekar samo za dober dan zaračuna vsaj 200 evrov. Sklenjena avtomobilska asistenca krije točenje napačnega goriva tako doma kot v tujini.
Za rešitev zagate po tem, ko avto obstane, načeloma zadostuje, da izvedete enak postopek kot pri prejšnjem scenariju, s to izjemo, da je treba očistiti oziroma zamenjati tudi filter goriva. Tudi po tem se bo še nekaj deset kilometrov dogajalo občasno pokašljevanje in vklapljanje opozorilnih lučk, a sčasoma bo vaš avto na to neprijetno izkušnjo pozabil.
Kakorkoli, ko zaznate in ugotovite, da so težave z delovanjem motorja posledica napačnega goriva, nikar ne silite motorja v to, da bo zdržal še nekaj prevoženih kilometrov. Ker ne bo. Dizelski motor ne gre na bencin, bencinski pa ne gre na dizel.
Sploh pri dizlih je pomembno, da je gorivo pravo, saj mastno dizelsko gorivo opravlja tudi funkcijo mazanja črpalk in šob vbrizga goriva. Prevelika vnema na vaši strani bo slej ko prej naredila resno škodo na vašemu motorju.
Se lahko napačno točenje goriva prepreči?
Priporočamo, da sami razvijete sistem, ki vas bo opomnil na izbiro pravega goriva. Morda bi pomagala nalepka na vratcih rezervoarja, v zeleno obarvan pokrov goriva, na vrvico pokrovčka za gorivo navezana bela vezalka ali kakšen podoben opomnik, ki bo za tisti kratek, vendar kritični trenutek, zbistril vaše misli.
Obstajajo tudi posebni pokrovčki oziroma nastavki, ki jih namestite na nalivno odprtino rezervoarja.
Pod črto se glede na izkušnje serviserjev vse tegobe, povezane z napačno izbiro goriva, večinoma rešijo brez večjih zapletov in težav.
Vseeno pa velja, da k točenju goriva na bencinskem servisu pristopite umirjeno in brez naglice. Predvsem pa brez uporabe mobilnika, ki je po raziskavah najpogostejši vzrok za izbiro napačnega goriva.
Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.