Motoristov koledar 2019

Ključ je v pravočasnem načrtovanju.

Ali se tudi vam zdi, da je minulo leto minilo kot blisk? Je kup želja ostalo neuresničenih? Se zgodi. Zdravilo, da upočasnite čas, je načrtovanje časa. To funkcionira! Potrebujete motoristov koledar.

Potrebujete koledar – motoristov koledar

Sam po ustaljenem ritualu novo leto začnem tako, da obesim na steno dva nova koledarja. Za oči in dušo mi največ pomeni Akrapovičev, ki je vsako leto znova oblikovalski presežek. Zato mi koledar iz prejšnje sezone vedno povzroča težave, ker ga ne morem kar vreči v smeti. Iz povsem praktičnih razlogov poleg obesim še koledar za pregledno vpisovanje mesečnih obveznosti. Takšni vaški, setveni koledarji se jim reče, so najbolj praktični. Letos mi ga je podaril lokalni pek. In ravno zdaj, med sestavljanjem tega prispevka, vanj vpisujem, kaj naj kdaj naredim in kam bom šel na izlet.

 

Tak sistem precej olajša družinsko, službeno in zasebno življenje. Pravočasno načrtovanje moto izletov namreč preprečuje družinske spore ali kakšna nerealna pričakovanja v zadnjem hipu na delovnem mestu.

 

Dokler si nisem delal terminskih načrtov in sem vse prepuščal naključnemu toku časa, so bili prostočasni rezultati dokaj kilavi, ker je za zabavo vedno zmanjkalo časa. Zato se je kar nekaj let zapored pripetilo, da sem se novembra na salonu motorjev v Milanu srečal z znanci iz motorističnega kroga. In običajno je bilo prvo vprašanje – pazite, bilo je novembra - ali sem letos že bil na Grobniku. Ne, je bil največkrat odgovor. Brezupno.

 

Jeseni in pozimi poskrbite za telesno aktivnost

Jesensko-zimsko obdobje je idealno za izboljšanje (ali pa ohranjanje) telesne pripravljenosti. Priporočam jogo. Ne zavijajte zdaj z očmi. Na prvi pogled in za naše mačistično okolje to ni videti nek zelo moški šport. Je pa joga učinkovita, ker ni eksplozivna in  je tveganje za poškodbe manjše. Preizkusil sem in zato trdim, da zelo razgiba in celo ojača telo. Prav zaradi tega sem na motorju (spet) postal v sedežu okreten, hitrih reakcij in zdaj ob večerih za mizo sedim manj zbit. Torej, kot prvo rezerviram v tednu en dan za jogo. Tudi vam to vadbo priporočam bolj kot kakšno sunkovito poskakovanje in prenapenjanje.

 

Vožnja motorja zahteva zbrane misli in gibčno telo. Preberite, na kakšen način lahko še poskrbite za dobro gibljivost in za moč in vzdržljivost.

 

Na začetku sezone je treba na novo kalibrirati občutke

Pol leta je dovolj časa, da ostali vozniki na cesti malo pozabijo na motoriste, motoristi pa izgubijo občutek za ustrezno hitrost. Poenostavljeno rečeno si mora motorist na začetku sezone na novo kalibrirati občutke. To je izjemnega pomena. Stroka namreč vse prerada pozablja, da čuti in zaznave sčasoma tudi otopijo ali se upočasnijo.

 

Počasna vsakodnevna cijazenja v mestnem prometu niso vožnja. Ker avtomobil voznika zelo izolira od občutenja gum na vozišču in samega odzivanja vozila, čuti zaspijo. In zato se zgodi, da v prvem delu motoristične sezone velikokrat slišimo, da voznik avtomobila motorista »ni videl« ali da je bil motorist »prehiter«.

 

Največkrat je resnica takšna, da sta oba vozila in reagirala zaspano, pa čeprav sta peljala prisebno in celo znotraj dovoljene hitrosti. Osvežitveni tečaj vožnje motorja z vajami iz zaviranja, izogibanja in odločnega nagibanja je nujen. Strošek pa je zanemarljiv. Najbolje se da na novo motoristično sezono pripraviti na poligonu varne vožnje.

 

Zavarovalnica Triglav vsako pomlad v sodelovanju z AMZS Centrom varne vožnje na Vranskem organizira brezplačen dogodek Motoristi za motoriste. Naročite se na e-novice za motoriste. Z njimi boste pravočasno prejeli tudi vabilo na dogodek Motoristi za motoriste.

 

Poletje je čas za obisk dirkališča

Hitrost je užitek, to vsi dobro vemo. A kaj, ko cesta ne nudi nekega dovolj solidnega in seveda varnega prostora. Zato je doživljanje hitrosti okrnjeno. In strašno tvegano. Sam sem velik zagovornik, pravzaprav kar vernik obiskov dirkališča.

 

Na dirkalni stezi velja najstrožji red, pravila vedenja ter same vožnje so jasna. Zato se je najbolj priročno udeležiti organiziranega dneva voženj na stezi. Seveda je treba najprej potlačiti ponos. Svet še ni videl cestnega motorista, ki bi bil na stezi takoj hiter in bi to tudi preživel. Pametneje se je prijaviti v razred počasnetov. Nekateri hitreje dojamejo slog vožnje na stezi, drugi počasneje. Bistvo pa je, da na stezi človek začuti, kaj je hitrost, začuti drugačno dinamiko, in to od zaviranja do nagibanja.

 

Vse se namreč dogaja veliko bolj ostro in v veliko krajšem času kot na cesti. Po takšni izkušnji je vožnja na cesti čisti valček. Kdor se je izživel na stezi, po cestah pelje praviloma počasneje, umirjeno in sploh neagresivno. Seveda pa obisk steze zahteva načrtovanje časa! Dirkališča okoli Slovenije so precej zasedena in potrebno je kar nekaj raziskovanja, da človek najde primeren termin, najboljši paket in tudi vreme je treba upoštevati.

 

Letos jo z motorjem pičim do …

Vreme je pomembna komponenta tudi pri načrtovanju potovanj in izletov. Priporočam dve moto potovanji: Maroko in francosko Riviero in Alpe.

 

1. Z motorjem po Maroku

Maroko je zadnja leta silno privlačen cilj  in je ta hip v severni Afriki edina zares varna destinacija. Toda treba je upoštevati, da je daleč.  Vsaj štiri, pet dni je potrebno za pot tja in nazaj, pa če to počnete z ladjo ali po cesti. Oboje stane in na koncu se celo zdi, da je najbolj praktično s trajektom.

 

Za Maroko je en teden premalo. Deset dni je komaj dovolj, da človek tudi kaj doživi. Ker je barvita in po funkcioniranju (birokracija, hrana, ulični vrvež) vseeno drugačna država, je vsaj za prvič primerno tja potovati z vodičem, torej organizirano. Vožnja tam  je naporna za telo. Zato tega ne počnite v času največje vročine. Najbolj sta idealna april in prva polovica maja. Poleti je najlepše doma ali na potovanjih na sever. Toda pozor, če se nameravate odpraviti vse do Nordkappa.

 

2. Po prelazih Tour de France

Kaj rečete na Francijo in to sredi julija? Zamislite si smer Torino – Cuneo in čez mejo v Francijo. Ustavimo se pred namišljeno linijo Nica – Grenoble. Tu je eldorado gorskih prelazov. Do štarta pravega izleta je 800 kilometrov etape v eno smer.

 

V tamkajšnjih gorah bodo kolesarji peljali Tour de France 2019.  18. etapa dirke se pelje 26. julija na prelaz Col du Galibier (2642 m), naslednji dan na Col de'lIseran, 2.779 metrov visoko. Gore in številni prelazi so dogodek že sami po sebi. V kombinaciji s kolesarsko dirko pa je tak izlet čisti presežek.

 

Gorska prelaza Col du Galibier in Col de'lIseran sta le dva v naboru recimo desetih tam okoli, ki jih mora motorist popotnik vsaj enkrat v karieri odpeljati.

 

Višje v Evropi pač ne gre! Pravzaprav bi šlo. Povabim vas v Chamonix pod Mont Blancom, niti 200 kilometrov vožnje od Grenobla. Seveda bo tam treba prespati in upati na idealno vreme, kajti zjutraj si lahko privoščite vožnjo z gondolo na goro Aiguille du Midi. V 20 minutah vas potegne s tisoč metrov nadmorske višine na višino 3842 metrov. Vožnja vzame dih zaradi razgledov in zaradi bližine skalne stene. Zgoraj je čisto na vrhu gore prostorna razgledna terasa, ki so ji pred nekaj leti dodali še stekleno ploščad za zelo pogumne.

 

To je nepozabno doživetje! Pred nosom se dviga še tisoč metrov višji Mont Blanc, obkrožajo vas neskončne gorske verige Francije, Švice in Italije, horizont je že ukrivljen … če boste prehitro stopali po stopnicah do WC-ja, bo dihanje težko.

 

Kaj pa krajši izleti in sejmi?

Iz načrtov pa ne smete izpustiti tudi krajših izletov. Recimo slovenska Brda ali italijanski Dolomiti. Tam, med gorami se vedno nekaj dogaja. Izredno slikoviti so turistični reliji za starodobnike ali za klasične avtomobile. Pobrskajte za datumi in si jih zabeležite v koledar. Od takšnega izleta boste imeli več.

 

Nenavaden izlet, ki ga tudi toplo priporočam in si ga lahko privoščite skozi celo leto, je obisk tovarne Ducati v Bologni in njihovega tovarniškega muzeja, ki je prav tako znotraj tovarniških zidov. Naslov je Via Cavalieri Ducati 3.

 

Za voden ogled proizvodnje, kjer izdelujejo motorje, ki so izjemen oblikovalski dosežek, se je treba predhodno prijaviti. Vodič skupino odpelje v proizvodnjo. Hodili boste med delavci ob strojih in ob montažnih trakovih, skozi pripravo motorjev in sestavnih delov  vse do konca, kjer končane motocikle preizkusijo. Tura traja dobro uro. Ob prijavi je potrebno izbrati jezik, v katerem obiskovalci poslušajo razlago. Razlaga praviloma teče v italijanskem ali angleškem jeziku. Če je zanimanja dovolj, tudi v nemškem.

 

Po obisku proizvodnje je priporočljivo stopiti tudi v tovarniški muzej, ki je v isti stavbi in meji na pisarne, kjer načrtujejo nove motocikle … a tja ne pustijo. V muzeju se da videti in potipati prav vse, od prvih Ducatijevih motociklov do zadnjega dirkalnega stroja za MotoGP.

 

Jeseni in pozimi pa, ko motor sicer počiva, naš nemirni motoristični duh nikakor ne spi. V sosednjih državah organizirajo nekaj dobro obiskanih motociklističnih sejmov. Naj vam jih nekaj naštejem:

 

  • IMOT, München, od 15. do 17. februarja 2019;
  • IMOLA, Mostra Scambio, od 6. do 8. septembra 2019, to je sejem, kjer zasebniki prodajajo in menjujejo dele ipd.;
  • Salon motorjev EICMA, Milano, od 5. do 10. novembra 2019,
  • Motor Bike Expo, Verona, sredi januarja 2020.

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

motorno kolo, varna vožnja, preventiva, aktivno življenje, zavarovanje motornih koles
Preberite tudi