Na poti
Zavarovanje odpovedi letalskega potovanja
JANUAR 2023 | čas branja:
Zadnja sprememba: 27. 06. 2024 ob 15:45:05
Več mesecev vnaprej ste na spletu kupili letalske vozovnice za počitnice. Ker je to velik strošek, ste na trnih: kaj, če ne boste mogli na pot? Zavarovanje za primer odpovedi poskrbi, da boste dobili povrnjeno kupnino, če zaradi različnih vzrokov ne boste mogli odleteti.
Če ste kot večina popotnikov, oddih običajno načrtujete vsaj nekaj mesecev vnaprej. V času od vplačila do potovanja pa se lahko zgodi marsikaj – od vaše bolezni ali obolenj družinskih članov do drugih nepredvidenih dogodkov.
Vedno obstaja tveganje, da na pot, ki jo načrtujete (in plačate) vnaprej, ne boste mogli zaradi dogodkov, ki jih danes ne morete predvideti. Zato je smiselno skleniti zavarovanje odpovedi turističnih potovanj v tujino za:
- aranžmaje pri turistični agenciji
- aranžmaje v hotelu in druge nastanitve,
- stroške najema vozil,
- stroške prireditev, razstav in drugih dogodkov,
- stroške prevozov (letalski, ladijski, železniški, avtobusni ...).
Odpoved turističnega aranžmaja in letalskih vozovnic krije tudi zavarovanje odpovedi večkratnih potovanj v tujino.
Ker so letalske karte običajno eden največjih stroškov za počitnice, pa smo v nadaljevanju zbrali pogosta vprašanja in odgovore, kako zavarovati odpoved letalskih vozovnic in kako dobiti povrnjeno kupnino.
Kaj potrebujem za zavarovanje letalske karte?
To kritje je vključeno v zavarovanje odpovedi turističnih potovanj. Poleg drugih kritij to zavarovanje krije tudi stroške odpovedi drugih vrst prevoza, denimo vozovnic za vlak, avtobus, trajekt ipd. Za sklenitev zavarovanja potrebujete račun oziroma dokazilo o ceni letalske karte in podatke potnikov, za katere ste kupili letalske vozovnice. Če potujete v skupini, ki je ne sestavljajo vaši ožji družinski člani, svetujemo, da vsi skupaj sklenete eno polico, saj boste tako lahko uveljavljali zahtevke, povezane z odpovedjo celotne skupine.
Zavarovanje lahko sklenete:
- v turistični agenciji,
- na spletu,
- v poslovalnici ali pri zavarovalnem zastopniku Zavarovalnice Triglav.
V katerih primerih dobim povrnjeno kupnino za neizkoriščeno letalsko vozovnico?
Na voljo sta vam dva paketa, ki krijeta stroške odpovedi, če odpoveste pot zaradi enega od nepredvidenih dogodkov, ki je nastal po sklenitvi zavarovanja in vam onemogoča potovanje.
Paket A krije odpoved/neudeležbo zaradi:
- smrti, nezgode ali nepričakovanega poslabšanja vašega zdravstvenega stanja;
- smrti vaših svojcev;
- potrebne nege ali hospitalizacije vaših ožjih svojcev, ki je posledica nezgode ali nepričakovanega poslabšanja zdravstvenega stanja;
- uradnih pozivov in
- elementarnih nesreč v kraju vašega stalnega prebivališča.
Paket B krije odpoved/neudeležbo zaradi:
- nujne sanacije obsežne škode na vašem domu (npr. ob požaru, izlivu vode, eksploziji, ropu) tik pred datumom potovanja;
- opozorila pristojnega organa zaradi elementarne nesreče, epidemije, pandemije ali ogrožene varnosti na območju potovanja;
- terorističnega dejanja do 30 dni pred načrtovanim potovanjem v kraju ali na območju načrtovanega potovanja;
- neposredne vključenosti v prometno nesrečo na poti do kraja, iz katerega je bil naročen odhod na potovanje;
- odpovedi poročnega potovanja, če se je poroka razdrla;
- začetka postopka razveze ali prenehanja zunajzakonske skupnosti, ki je pravno priznana;
- odpovedi delovnega razmerja s strani delodajalca in
- odpovedi dogodka oziroma spremembe datuma dogodka s strani ponudnika.
Zavarujete se lahko za paket A ali paket B, lahko pa tudi za oba skupaj. Imejte pa v mislih, da morate zavarovalnico o odpovedi obvestiti najkasneje v treh dneh po dogodku.
Kaj pa, če na potovanje ne morem, ker zboli moj otrok, ki sicer ne potuje z mano?
Ker je to vaš ožji družinski član (kot so tudi starši in krušni starši, zakonec, prav tako zunajzakonski partner, krušni otroci, bratje in sestre), zavarovanje krije odpoved tudi za ta primer. Pogoj je, da vam nega, ki jo te osebe potrebujejo, ali njihova hospitalizacija onemogoča potovanje. Zavarovanje primera ne bi krilo le, če je bil otrok (oziroma drug družinski član) bolan že v času nakupa in sklenitve zavarovanja, saj to ni več nepričakovan dogodek oziroma stanje.
Ali zavarovanje velja le zame ali tudi za druge?
Zavarovalnica krije stroške odpovedi tudi vašim ožjim družinskim članom (zakonec, partner, mladoletni otroci ali potomci do 26. leta, če se še šolajo), s katerimi potujete in so navedeni na isti polici. Stroške pa krije tudi, če bi morali na potovanje sami, ker se ga vsi drugi (na isti polici navedeni) sopotniki, ki niso vaši družinski člani, ne morejo udeležiti zaradi enega od navedenih vzrokov. Kupnino bi tako denimo dobili vrnjeno, če bi kupili letalsko vozovnico za potovanje s prijatelji in nobeden od njih ne bi mogel na pot.
Kdaj moram skleniti zavarovanje odpovedi letalske karte?
Zavarovanje odpovedi letalske karte lahko sklenete od trenutka, ko kupite vozovnico, in to ne glede na to, ali to opravite na spletu ali v agenciji. Če ga ne sklenete takoj ob nakupu, lahko to storite tudi kasneje, a najpozneje do 21 dni pred odhodom na potovanje. Če vozovnico kupite manj kot 21 dni pred odhodom, pa morate zavarovanje skleniti najkasneje v roku 48 ur od nakupa. Če jo kupujete, ko so poslovalnice zaprte, bo prišla prav možnost sklepanja na spletu.
Vozovnico kupujem na spletu. Jo lahko odpovem brez stroškov ali moram nakup zavarovati?
Ločiti morate med možnostmi, ki vam jih ponujata letalska družba in zavarovalnica. Letalska družba vam že ob nakupu po svojih vnaprej znanih in objavljenih pogojih ponuja različne vrste vozovnic. Te so lahko nepovratne, fleksibilne z možnim premikom datuma potovanja ali tudi take, ki jih lahko vrnete, če jih ne izkoristite. Praviloma pa so tiste, ki omogočajo več varnosti, dražje.
Pri zavarovalnici pa lahko zavarujete vsako letalsko vozovnico, neodvisno od tega, koliko ste zanjo plačali letalskemu prevozniku ali agenciji. Ne glede na to, kakšna odpovedna pravila ima letalska družba, lahko torej dobite povrnjene stroške odpovedi zaradi prej naštetih vzrokov.
Ali lahko sklenem zavarovanje za nakup več različnih, nepovezanih letalskih vozovnic?
Lahko. Če si vnaprej sestavite potovanje, na katerem si denimo omislite polet v Nemčijo in od tam v ZDA, lahko sklenete zavarovanje za obe vozovnici, tudi če nista povezani. Temu pa lahko dodate še zavarovanje za najem avtomobila, če načrtujete »road trip«, kak izlet in celo vstopnico za koncert.
Če sklepam družinsko zavarovanje odpovedi letalskih vozovnic, ali moram navesti vsako posebej?
Če so vse letalske vozovnice enake, kar pomeni, da so bile kupljene skupaj in da vsi zavarovanci potujejo z istim letom, potem lahko navedete skupni znesek vozovnic in podatke, lahko pa navedete tudi vsako vozovnico posebej.
Kaj pa, če letalski prevoznik datum mojega poleta tako zamakne, da kupljena letalska vozovnica zame ni več zanimiva in jo moram odpovedati?
V takem primeru urejate morebitna vračila z letalsko družbo oziroma s ponudnikom prevoza. Zavarovanje namreč krije le primere, v katerih vozovnico odpoveste, ker se vam je nekaj zgodilo, letalska družba pa mora urediti oziroma povrniti vse stroške, ki nastanejo zaradi dogodkov na njeni strani. Tako je na primer rop v vašem stanovanju ne zanima in ga ne šteje kot argument za vračilo denarja.
V Evropski uniji so z uredbo EU o pravicah letalskih potnikov in drugimi akti pravice letalskih potnikov zelo jasno določene. Tako lahko preverite, kaj se zgodi, če je polet odpovedan, prestavljen, če zamudite povezovalni let, če je za polet prodanih preveč vozovnic (overbooking) in podobno.
Precej manj dorečena so pravila pri poletih zunaj EU. Če potujete na druge celine, je zato močno priporočljivo, da sklenete zavarovanje odpovedi pri zavarovalnici, saj boste tako vsaj v primeru nenadnih dogodkov, ki jih krije zavarovanje, lahko pričakovali povrnjene stroške za nakup letalskih vozovnic.
Kaj pa, če na pot ne bom mogel iti zaradi nove epidemije koronavirusne ali katere druge bolezni?
Če boste zboleli vi ali vaš ožji družinski član, bodo stroški nakupa vozovnice ob odpovedi povrnjeni. Kupnina pa ne bo povrnjena, če bo do odpovedi prišlo zaradi ukrepov v zvezi z epidemijo oziroma pandemijo v Sloveniji ali v državi, v katero potujete. Če torej na pot ne bi mogli, ker je država, v katero potujete, zaradi pandemije zaprla meje za tujce, stroška nakupa ne bi dobili povrnjenega.
Ne morem na polet. Kaj moram narediti, da zavarovalnica krije stroške odpovedi?
Če nastopi razlog, zaradi katerega ne morete na polet, morate takoj, ko izveste zanj, to pisno sporočiti ponudniku storitve, denimo agenciji ali letalski družbi. Zavarovalnico morate obvestiti najkasneje v treh dneh po odpovedi.
Za uveljavitev kritja stroška odpovedi potrebujete račun iz agencije (če sklepate aranžma tam) oziroma potrdilo o nakupu, če ste storitev plačali na spletu. Za uveljavljanje zavarovanja pa potrebujete tudi dokazilo, da se je zgodil eden od nepredvidljivih dogodkov, za katere ste sklenili zavarovanje.
Priporočamo, da si dokumente (vozovnice, zavarovanja in drugo) varno shranite tudi v digitalni obliki, denimo v oblaku. Tako boste imeli dostop do njih, če se kaj nepredvidljivega zgodi že kmalu po začetku poti. Če ste denimo sklenili zavarovanje dveh časovno ločenih poletov, ga lahko uveljavljate kar s poti. Svoja zavarovanja najlažje upravljate in uveljavljate prek digitalne poslovalnice i.triglav.
Kaj pa, če moram ob poletu odpovedati še hotel in koncert?
V okviru zavarovanja odpovedi potovanj v tujino lahko zavarujete tudi hotelski aranžma in koncertno vstopnico. Kupnino tako dobite povrnjeno v primeru odpovedi zaradi opravičljivih razlogov. Če v sklopu zavarovanja zavarujete samo letalsko vozovnico, pa vračila za hotel in koncertno vstopnico ne morete uveljavljati.
Kakšna je razlika med zavarovanjem odpovedi turističnih potovanj in zavarovanjem potovanj v tujino?
Z zavarovanjem odpovedi turističnih potovanj poskrbite za kritje stroškov za prevoze, nastanitve, vstopnice ali najem vozil, če morate te odpovedati.
Zavarovanje potovanj v tujino pa je drugačno. Z njim se zavarujete, če se vam kaj zgodi na poti v tujini. Med drugim lahko krije primere, ko potrebujete zdravstveno oskrbo, nujne posege ipd., vključuje zavarovanje odgovornosti (da ste kriti, če na primer na smučišču poškodujete drugega smučarja), zavarovanje prtljage in osebnih stvari, prekinitev potovanja, ščiti v primeru zlorabe kartic ali če potrebujete nadomestne dokumente. Je pa med kritji tudi eno, povezano s poleti: zavarovanje stroškov zaradi zamude oziroma odpovedi letalskega poleta.
Kot razširitev zavarovanja potovanj v tujino pa lahko sklenete še zavarovanje odpovedi večkratnih potovanj v tujino. V tem primeru zavarovalnica krije le nevarnosti iz paketa A, zavaruje samo letalske vozovnice in storitve, ki jih organizira turistična agencija, njihova cena pa ne sme presegati izbrane zavarovalne vsote.
Vsekakor se je pred vsakim potovanjem koristno seznaniti s pogostimi vprašanji o turističnem zavarovanju. Pa srečno pot brez zapletov vam želimo!