Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Osnove vožnje motocikla: Pnevmatike in trening zavijanja

      Osnove vožnje motocikla: Pnevmatike in trening zavijanja

      Na poti

      Osnove vožnje motocikla: Pnevmatike in trening zavijanja

      OKTOBER 2015 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 09. 11. 2018 ob 11:08:13

      Od pravilne izbire pnevmatike in njene obrabljenosti je odvisen oprijem koles s podlago. Če pomislimo, da je površina stika med pnevmatiko in asfaltom – in od tega je odvisna naša varnost – velika kot kreditna kartica, gledamo na gume spoštljivo in se zavedamo njihovega pomena. Pri gumah se ne varčuje!


      Zato obrabljene gume pravočasno zamenjajte. Vsaka pnevmatika ima v svojem dezenu indikatorje obrabljenosti, ki nedvoumno povedo, kdaj jo je potrebno menjati. Toda gumo lahko tudi predčasno uničite. Dva takšna primera sta priljubljeno »kurjenje« gum ali vožnja po dirkališču. Oboje povzroči pregrevanje zmesi gume in čeprav ima še dovolj profila, je taka guma v resnici nevarna, saj je izgubila prožnost in lahko preseneti z nenadno izgubo oprijema med zaviranjem ali v ostrejšem nagibu.


      Za trening občutkov med vožnjo v ovinku in zavijanje priporočamo izjemno učinkovito vajo, ki jo prikazujemo v zgornjem posnetku.


      Vajo lahko izpeljete na parkirišču ali podobnem kosu asfalta. V roke vzemite običajno šolsko kredo in od enega do drugega roba gume narišite črto. Nato se zapeljite v krogu. Za urjenje pogleda ter občutkov v sredino kroga položite kak predmet, lahko je tudi kamen, ali pa enostavno krožite recimo okrog odtočnega jaška. V drugi prestavi, s prsti na sklopki in z malo plina kontrolirajte hitrost, pogled naj bo ves čas kroženja usmerjen v sredino kroga, sami pa se skušajte čimbolj nagniti v zavoj.


      Po nekaj krogih se ustavite in poglejte označbo na gumi, ki ste jo pred tem zarisali. Pogled na to, koliko od zarisane črte vam je še ostalo od sredine tekalne površine do roba gume, vam jasno pokaže, koliko se še lahko nagnete v zavoju, oziroma koliko »rezerve« imate med vašo vožnjo po ovinkih. Vsak dober motorist mora svojo »rezervo« v ovinku poznati in jo prihraniti za morebitno nevarno situacijo.  S tem bo vožnja bolj sproščena in seveda bolj varna. Panika in strah pred tem »rezervnim« nagibom, ki lahko pelje do izleta s ceste v jarek, je motoristu nevaren sovražnik.


       

      Ne prehitro! Za trenutek se ustavite in poskrbite, da ne zamudite novih strokovnih nasvetov samo za motoriste.

       

      Vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o vsebinah iz sveta motociklizma.

       

      Peter Kavčič

      Peter Kavčič

      Motociklistični novinar in urednik portala https://www.motoavantura.si/.

      Ključne besede:

      motorno kolo, varna vožnja, video, zavarovanje motornih koles

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}