Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Vožnja motorja v skupini in s sopotnikom

      Vožnja motorja v skupini in s sopotnikom

      Na poti

      Vožnja motorja v skupini in s sopotnikom

      APRIL 2016 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 12. 11. 2018 ob 08:31:49

      Vožnja s prijatelji motoristi je lahko prijetno druženje, ki pa se ob nepoznavanju ali neupoštevanju zakonitosti vožnje v skupini lahko hitro spremeni v nočno moro. Pravila so preprosta in jih mora upoštevati vsak član skupine, vedno pa se je treba prilagoditi najšibkejšemu členu, torej motoristu z najmanj znanja in izkušnjami.

      V skupini določite vodjo

      Skupina je lahko tako hitra, kot je hiter njen najpočasnejši ali bolje rečeno najmanj izkušen motorist ali motoristka. V pravi skupini, kjer vlada spoštovanje in kolegialen odnos, ta ne bo poslušal zbadljivk in 'pametovanja', predvsem pa se bo z vožnjo v dobri skupini hitreje naučil vseh veščin motociklizma.


      Bistveno je, da skupina pred vožnjo jasno določi vrstni red vsakega posameznega motorista. Na čelu je vodja, torej motorist z veliko izkušnjami, ki tudi pozna pot. Ima predvsem trezno glavo glede upoštevanja cestno prometnih predpisov in je vešč branja vsakršnih situacij, ki se zgodijo pred skupino. Na repu skupine, torej čisto zadnji, mora biti prav tako zelo izkušen motorist, kajti ta bo moral loviti stik s skupino, kar pa manj izkušenim običajno predstavlja oviro in jih po nepotrebnem sili v nevarnost.

      Kakšen je dober vodja skupine?

      Manj izkušeni motoristi naj se vozijo v sprednjem delu skupine takoj za vodjo, ki s svojo pravilno izbiro linije in reakcijami nudi odličen zgled za učenje vožnje. Vsa ustavljanja v skupini je potrebno jasno in dovolj zgodaj nakazati, najbolje z dvignjeno roko. Vrstni red je svet in se ga med vožnjo ne sme spreminjati, ker sicer prihaja do nesporazumov in prehitevanj, ki pa so v skupinski vožnji nevarna.

      Vedno cikcak

      V skupini vedno vozite v zamaknjeni formaciji (cikcak) in nikdar v koloni neposredno drug za drugim oziroma v isti liniji.

      V zgornjem video posnetku prikazujemo vožnjo v formaciji cikcak v različnih prometnih situacijah.

      Vožnja v formaciji cikcak omogoča varno zaviranje v primeru nenadnega zaustavljanja, saj ima drugo vozeči voznik dovolj časa in predvsem prostora za reakcijo. Če se vozite v 'gosjem redu' bodo zadaj vozeči motoristi morali vedno močneje zavirati in je verjetnost naleta zelo velika.

      Pravilno sedenje sopotnika

      Kako sedi sopotnik na motorju, vsekakor ni zanemarljivo! Ko ste na motociklu v paru, morate vedno delovati kot eno. Vsi nagibi so vedno usklajeni, vsakršno nagibanje v nasprotno smer, kot se nagne voznik, je izredno nevarno, saj podira ravnovesje motocikla.


      Pomembno je tudi, kako se sopotnik drži na motociklu. Če motocikel nima ročajev za ta namen, mora sopotnik z obema rokama objeti voznika, tako da se oprime svojega zapestja. Med zaviranjem sopotnik ostane v tem položaju, s prosto dlanjo pa se opre v posodo za gorivo in prenese nekaj svoje teže na motocikel. S tem poskrbi, da sam nosi svoje breme med zaviranjem in da se njegova teža ne prenese na voznika. Voznik s tem ostane bolj spočit, lahko pravilno upravlja z motociklom, predvsem pa bo vožnja v dvoje tako bolj udobna.

      Če na cesti naletite na oviro, bo ta pritegnila vaš pogled, a vedno glejte v smer rešitve!

      Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

      Peter Kavčič

      Peter Kavčič

      Motociklistični novinar in urednik portala https://www.motoavantura.si/.

      Ključne besede:

      motorno kolo, varna vožnja, potovanja, video, zavarovanje motornih koles

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}