Na poti
Vse prednosti asistenčnih sistemov
MAJ 2021 | čas branja:
Zadnja sprememba: 01. 08. 2023 ob 13:46:05
Če ravno kupujete avto, ste morda ob vprašanju, s katerimi asistenčnimi sistemi želite opremiti svoje novo vozilo, v precejšnji zadregi. Nekatere avtomobilske znamke namreč ponujajo že 40 asistenčnih sistemov. Kateri so torej tisti asistenčni sistemi, ki najbolj pripomorejo k varnosti? V članku razložimo tudi, koliko popusta ste z asistenčnimi sistemi deležni pri zavarovanju.
Za večjo prometno varnost: pasivni in aktivni asistenčni sistemi
Ko govorimo o asistenčnih sistemih, večnima pomislimo na najmodernejše dosežke avtomobilske tehnologije. A v resnici asistenčne sisteme poznamo že dolgo in so del obvezne opreme v avtu. Govorimo lahko namreč o pasivnih in aktivnih sistemih. Pasivni so karoserija, ki ublaži velik del naletne energije, nasloni za glavo, varnostni pasovi, napihljive vreče (air bag) in podobno.
Na drugi strani imamo aktivne asistenčne sisteme, ki pomagajo vozniku aktivno preprečiti prometno nesrečo oziroma močno omiliti njene posledice. Najbolj poznana sta seveda ABS in ESP. In kateri aktivni sistemi so najkoristnejši? Katere sisteme torej ob nakupu vključiti v svoje vozilo?
Oglejte si posnetek dogodka Asistenčni sistemi: med varnostjo in udobjem
Katere asistenčne sisteme je smiselno izbrati, da bo vaša vožnja varnejša in udobnejša? O tem sta se pogovarjala avtomobilistična strokovnjaka Andrej Brglez, predsednik AMZS, in Jaka Klement, direktor avtomobilskih zavarovanj pri Zavarovalnici Triglav.
Posnetek dogodka je brezplačen in na voljo vsem, ki vas zanima ta tematika in želite v prihodnje prejemati e-novičnike in biti obveščeni o koristnih vsebinah ter produktih in storitvah Zavarovalnice Triglav, d.d., o vzdrževanju in zavarovanju vozil.
Za ogled posnetka vpišite svoje podatke in poslali vam ga bomo na vaš elektronski naslov.
POMEMBNO
Zavarovalnica bo vaše osebne podatke, ki jih podate ob oddaji obrazca, obdelovala za namen obveščanja o koristnih vsebinah, produktih in storitvah Zavarovalnice Triglav, d.d., ki so namenjene voznikom avtomobila, do preklica privolitve z vaše strani. Kadarkoli lahko začasno ali trajno prekličete svojo privolitev za obdelavo osebnih podatkov za trženjske namene ali ugovarjate obdelavi osebnih podatkov za neposredno trženje, oz. zahtevate dostop, dopolnitev, popravek, omejitev obdelave ali izbris osebnih podatkov s pisno zahtevo, poslano na naslov: Zavarovalnica Triglav, d.d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, ali info@triglav.si ali s pomočjo spletnega obrazca, dostopnega na spletnih straneh Zavarovalnice Triglav na triglav.si. Preklic privolitve ne vpliva na zakonitost obdelave, ki se je na podlagi privolitve izvajala do njenega preklica. Pravico imate vložiti pritožbo pri Informacijskem pooblaščencu Republike Slovenije, če menite, da se vaši osebni podatki obdelujejo v nasprotju z veljavnimi predpisi, ki urejajo varstvo osebnih podatkov. Pooblaščeno osebo za varstvo podatkov v Zavarovalnici Triglav lahko kontaktirate preko elektronskega naslova: dpo@triglav.si. Več informacij o varstvu osebnih podatkov v Zavarovalnici Triglav si lahko preberete v Politiki zasebnosti, objavljeni na spletnih straneh Zavarovalnice Triglav na triglav.si.Asistenčni sistemi kot del dodatne avto opreme ne pripomorejo le k večji varnosti, pač pa tudi k udobju, še posebej tisti, ki vozniku olajšajo ali od njega prevzamejo nekaj opravil. Taki sistemi so denimo samodejni vklop luči in brisalcev, samodejno parkiranje in podobno. V vsakem primeru pa je za optimalno delovanje avto sistemov pomembno, da voznik razume njihovo delovanje ter jih zna tudi upravljati.
Preverite, kateri asistenčni sistemi pa po mnenju avtomobilističnih strokovnjakov primorejo k večjemu udobju vožnje.
Asistenčni sistemi dokazano pripomorejo k večji varnosti
Podatki policije in Agencije za varnost prometa kažejo, da je za veliko večino prometnih nesreč kriv voznik oziroma njegove napačne odločitve. Najpogostejši vzroki za nesreče so vožnja po napačnem voznem pasu, premajhna razdalja, neprilagojena hitrost, neupoštevanje pravil o prednosti in alkohol.
Kaj pa vozilo? Vas je kdaj zanimalo, kateri objektivni dejavniki, ki se nanašajo bodisi na vozilo bodisi na voznika, vplivajo na pogostost prometnih nesreč? Kaj vse v svojo presojo oziroma analizo vzamejo zavarovalnice?
Pri Zavarovalnici Triglav opazujemo vsaj 50 različnih faktorjev. Pri vozilu so to novonabavna vrednost, moč motorja, prostornina motorja, starost vozila, tip goriva, znamka vozila … ter seveda asistenčni sistemi. Pri vozniku pa njegova starost, kraj prebivališča, v kateri premijski razred se uvršča … Izrišejo se zanimive koleracije, kot je denimo korelacija med stilom vožnje in znamko vozila oziroma tipom vozila.
Po podatkih Zavarovalnice Triglav lahko rečemo, da se ob uporabi asistenčnih sistemov zmanjša pogostost prometnih nesreč za 10 % do 40 % - odvisno od znamke vozila in samega asistenčnega sistema.
Temu podatku pritrjujejo tudi evropske in ameriške raziskave. A kaže si zapomniti, da eno izmed velikih tveganj za prometno nesrečo predstavlja kombinacija, na katero nimata veliko vpliva ne voznik in ne asistenčni sistemi. To je kombinacija ceste in avtomobilske pnevmatike. Če je oprijem slab, zdrsa ali naleta ne bosta mogla preprečiti niti najbolj izkušen voznik niti noben asistenčni sistem. Zato so izbira pravih pnevmatik, pravočasna menjava in skrb ustrezen za tlak še kako pomembni.
Koliko popusta ste deležni z asistenčnimi sistemi?
Na podlagi podatkov in analiz naše zavarovalnice k zmanjšanju tveganja za prometno nesrečo v okviru zavarovanja AO največ prispeva sistem za preprečevanje naleta (city stop oz. city break). K varnosti pa močno prispevajo tudi: radarski tempomat, sistem za nadzor and smerjo vozila oz. lane assist in asistenca za mrtvi kot. Zato ste za vozilo, ki je opremljeno vsaj z enim od teh asistenčnih sistemov, deležni popusta.
Pri Zavarovalnici Triglav priznamo do 20-odstotni popust na AO, zavarovanje splošnega kaska in AO+ za vozila, ki imajo vgrajene asistenčne sisteme.
20-odstoni popust priznamo tudi pri delni kombinaciji kaska K – kraja, če ima vozilo vgrajeno alarmno napravo.
Verjetno pa si zastavljate vprašanje, če asistenčni sistemi prispevajo k večji varnosti, zakaj potem niste deležni večjih ugodnosti.
Čeprav ti sistemi dokazano pomagajo zmanjšati verjetnost za nastanek škode, pa lahko ob določenih škodnih dogodkih pomenijo večjo povprečno škodo.
Radarski tempomat denimo pomaga vzdrževati varnostno razdaljo, zato je manj verjetnosti za trke na avtocestah ter hitrih in regionalnih cestah. Kot voznik lahko pričakujete, da vas bo obvaroval kakšne škode iz AO in zavarovanja splošnega kaska, pričakujemo pa tudi manjše telesne poškodbe voznika, kar krije zavarovanje AO+.
A na drugi strani, ker se ta občutljivi sistem nahaja za sprednjim odbijačem, je lahko višina škode iz naslova zavarovanja splošnega avtomobilskega kaska, če se trku vseeno ne bi dalo izogniti, višja. Prav tako so škode višje, če se v vaš odbijač zaleti neznano vozilo na parkirišču, ki jo krije delni kasko kombinacija H - parkirišče.
Takemu dogodku po vsej verjetnosti sledi ne le popravilo odbijača, pač pa tudi zamenjava radarskega tempomata in njegova ponovna kalibracija. Kar pomeni kar od 3 do 4 krat višjo škodo v primerjavi z vozilom brez tempomata. Enako velja za druge asistenčne sisteme, denimo za parkirne senzorje, nadzor nad smerjo vozila (lane assist), sistem za opozarjanje na mrtve kote in podobno.
Tudi asistenčne sistemi imajo svoje pasti
Asistenčni sistemi lahko močno pripomorejo k preprečevanju prometnih nesreč. Postajajo vse bolj dovršeni in vozila z njimi vse bolj aktivna in avtonomna. Čeprav znajo že sami opaziti, opozoriti, zavirati, zavijati, je do avtonomne vožnje je še daleč.
Čeprav v določenih delih že omogočajo samostojno vožnjo, so za zdaj »le« namenjeni pomoči vozniku. Zato se lahko zgodi, da voznik zapade v katero od pasti pri njihovi uporabi: pretirano se zanaša nanje, s tem pa lahko postopoma slabi njegova vozniška kondicija. Namesto na vožnjo svojo pozornost usmerja na delovanje in uravnavanje sistemov ali pa namerno preizkušanja njihove zmožnosti in meje.
Odgovornost voznika za varnost je še vedno trdno v rokah voznika.