Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Priprava motorja na novo sezono: Ne čakajte na maj

      Priprava motorja na novo sezono: Ne čakajte na maj

      Na poti

      Priprava motorja na novo sezono: Ne čakajte na maj

      MAREC 2016 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 09. 11. 2018 ob 11:15:17

      Vsak čas bo mimo pol leta, kar smo porinili motor v garažo in rekli »zima gre«. Pol leta! Če ste upoštevali naše nasvete, potem ste vsaj akumulator priklopili na soliden polnilec – vzdrževalec. Torej, motor mora vžgati vsaj v drugem poskusu. Vendar zagon motorja pustimo za na konec.

      Začne se s servisom

      Najprej vas moramo opozoriti, da je treba motocikel dobro pregledati, in to preden greste na cesto. Če ste jeseni varčevali in motorja niste peljali na servis, bo to treba storiti te dni. Vsi proizvajalci določajo  servisne intervale glede na število prevoženih kilometrov ali pa na čas – eno leto. Če ste se malo vozili in je motocikel skoraj nov, lahko skomignete z rameni. Tlak v pnevmatikah pa vseeno preverite.

      V kakšnem stanju je veriga?

      Seveda. Kdaj ste zadnjič oprali pogonsko verigo? Če verigo le redno namažete, ste naredili eno dobro in eno slabo stvar. Mazivo je namreč dokaj lepljivo, da ne razmetava kapljic po motociklu. Zato pa vleče nase prah in droben pesek, to pa postane brusna pasta. Zato je treba verigo oprati. To je umazano delo. Potrebujete na pol prerezano plastenko od olja, malce nafte, čopič in voljno krpo za vpijanje maščobe. Obvezno podstavite na tla in ob pnevmatiko dva kosa kartona, da ne bo vse mastno. In kam boste na koncu zlili tisti deciliter umazane nafte? Nikakor ne sodi v odtok, ampak na ustrezno mesto za zbiranje tovrstnih odpadkov.

      Pred prvo vožnjo opravite natančen pregled

      S krpo na prstih obrišite vse dele motocikla in opazujte, kaj obdeluje roka. Tako si boste v spomin vtisnili, kakšen je motocikel. In zato boste opazili vsako nenavadno spremembo, ko se bo ta pojavila: razrahljan vijak, počen zvar, sledi mezenja olja, obgrizene električne žice. Da, tudi to se zgodi – pravijo, da kunam in drugim glodavcem plastika tekne.


      Ni treba takoj v trgovino po dozo z oljem. Ali najdete doma majceno plastenko, takšno, kot so jih imele babice ob šivalnem stroju? Prava bo za mazanje s strojnim oljem. Namažite tečaje ročic na krmilu, pa zglobe pedala zadnje zavore. Kapnite nekaj olja na krpo in tako namažite cevi od vilic, izpušni sistem in parkirno oporo.


      Preverite, ali vse žarnice svetijo. Dobro preglejte čelado. Ali ima obdrgnjen vizir? Takoj ga zamenjajte z brezhibnim.


      Preden zapeljete na cesto, pomislite na ostale voznike, ki so čez zimo pozabili na motoriste. Predvsem pa brzdajte strast, da ne boste v najbolj zoprnem trenutku – prehitri.

      Mitja Gustinčič

      Mitja Gustinčič

      Motoristični novinar z več kot 40-letnim stažem, soavtor Vodičev za moto izlete in avtor Magisterija vožnje motocikla ter Akademije – Izboljšajte vožnjo motocikla.

      Ključne besede:

      motorno kolo, zavarovanje motornih koles

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}