Transport motocikla na prikolici ali v kombiju

Velika večina motoristov se s svojimi motocikli vozi po cesti. Morda se zato zdi tematika transporta motocikla na prikolici nepomembna, kar pa ne bo čisto držalo. Iz lastnih izkušenj lahko rečem, da postane zelo pomembna, ko se enkrat soočiš s tem, kako naložiti, pritrditi in varno prepeljati motocikel.

Kdaj boste potrebovali transport motocikla na prikolici?

S tem se boste srečali, če se vam motocikel pokvari na cesti, če padete in ga morate pripeljati do mehanika, ali pa če ste se odločili za nakup rabljenega, ko je zunaj premrzlo, da bi se z njim peljali domov.

 

Izven sezone so motocikli običajno cenejši, zato se marsikdo odloči za  nakup, ko je zunaj še sneg.

 

A prevoz motocikla na običajni prikolici za pesek, krompir ali drva je vse prej kot enostaven podvig. To je res izhod v sili. Pri tem pa pazite, da je prikolica dovolj dolga, da motocikel spravite nanjo vsaj diagonalno, če že ne naravnost.

 

Za varen transport motocikla potrebujete ...

Povezovalni najlonski trak

Moj nasvet je, da pozabite transport motocikla, če nimate najbolj osnovnega pripomočka, ki stane manj kot 20 evrov. Govorim seveda o povezovalnem najlonskem traku ali bolj po domače o 'gurtni.' Cela zmaga in olajšanje je, ko uporabite pravi namenski povezovalni trak za prevoz motociklov. Dobite jih pri prodajalcih moto opreme, imajo pa dva kavlja in kakovostni sistem zategovanja. Vse ostalo pozabite.

 

Nakladna rampa

Drugi pripomoček, brez katerega ne nalagajte motocikla, je nakladalna rampa oziroma klančina. Obstajajo take, ki so videti kot ozka aluminijasta lestev in so celo zložljive, da jih lahko vozite v prtljažniku avtomobila. Te so najboljše.

 

Lahko si pomagate tudi z leseno desko. Pazite le, da bo dovolj dolga. Idealna dolžina je enaka medosni razdalji motocikla, ki ga boste nalagali na prikolico. Pri klančini, ki je dolga kašen meter in pol, ne boste imeli težav.

 

Če bo prekratka, boste z dnom motocikla podrgnili po robu prikolice ali kombija in hitro bo nastala škoda.

 

Posebna prikolica ali kombi

Najboljši prevoz motocikla je na posebni prikolici za motocikle, ali v kombiju.  Kombi je tu seveda v prednosti:

  • zato ker niste omejeni s hitrostnimi omejitvami, ki veljajo za prikolico,
  • motocikel in vsa oprema je varno shranjena in zaklenjena ter skrita pred tatovi.

 

Številni motokrosisti, enduro, trial motoristi ali tisti, ki se vozijo na dirkališču s cestnimi motocikli, v kombiju varno in udobno prevažajo tudi opremo, gume in orodje, ki jim ob stezi za motokros ali na dirkališču vedno prav pridejo.

 

Nalaganje – počasi, z ugasnjenim motorjem

Pri nalaganju pazite, da je nakladalna rampa zanesljivo pritrjena, medtem ko porinete motocikel skozi zadnji del v kombi ali na prikolico. Žal se nemalokrat zgodi, da ob majhnem zaletu, ki ga potrebujete za nalaganje motocikla, rampa zdrsne naprej, motocikel pa po tleh. Rezultat je škoda na kombiju in na motociklu.

 

Zato motocikla ne nalagajte s prižganim motorjem. Zadnje kolo se lahko pri nalaganju zavrti v prazno in katapultira nakladalno rampo nazaj, motocikel pa s silo trešči ob rob kombija z dnom motorja. Če je to enduro ali slečen cestni motocikel, še ni take katastrofe. Če pa nalagate športni cestni motocikel, se pripravite na strošek popravila oklepa, plastik, oljnega hladilnika, pa še kaj bi se našlo. Zaradi neumnosti ali nepazljivosti ste lahko hitro ob recimo tisoč evrov.

 

Pritrjevanje motocikla v kombi ali na prikolico

Ko motocikel pritrjujete v kombi  ali na prikolico, najprej pritrdite sprednji del. In to tako, da se ne more v nobenem primeru zapeljati naprej.

 

Pritrdite ga v za ta namen pripravljena transportna ušesa, ki jih ima vsak kombi ali prikolica. Nujno pritrdite tudi zadnje kolo trdno na tla.

 

Če dobite zaradi nenadnega zaviranja ali že manjšega čelnega trčenja v hrbet 100 ali 200 kilogramsko gmoto železa in plastike, se vam ne obeta nič dobrega.

 

Zadnje kolo morate zanesljivo privezati k tlom.

 

Enako velja za opremo, dodatne gume, kolesa ali orodje, ki morajo biti varno shranjeni v kombiju.

 

Posebne prikolice za transport motocikla

Pri specializiranih prikolicah za prevoz motocikla je zadeva še bolj preprosta. Te so narejene tako, da imajo spredaj pritrdilna mesta za prvo kolo kot pri kolesarnici, namesto dna pa imajo le en, dva ali tri žlebove, v katere zapeljete motocikel med nalaganjem. Taka prikolica je tudi zelo lahka. 

 

Najboljši način pritrjevanja jermenov na držalo je s karabini.

 

Ker obstajajo prikolice za prevoz različnega števila motociklov, je tudi od tega odvisno, koliko teh nosilcev (žlebov) je na prikolici.

 

Če se še odločate za nakup, vam vsekakor priporočamo, da vzamete prikolico za prevoz treh motociklov.

 

Nekatere motoristične prikolice imajo že vgrajeno izvlečno klančino (rampo), ki se jo samo potegne iz ležišča in namesti na rob, kar je še dodaten plus.

 

Pri nalaganju na prikolico še posebej pazite, da vam motocikel ne pade na bok.  Če vas pri tem motocikel podre, lahko nerodno stopite v luknjo med dva žlebova in motocikel se zvrne na vas. Ni prijetno. V kombiju pa vam bo motocikel poškodoval stranico.

 

Če motocikel nalagate in pripenjate sami ….

  • Pazite, da je potem, ko ga pripnete na eni strani, rahlo nagnjen na nasprotno stran. Vedno ga spredaj pripenjajte ali za krmilo ali še bolje za 'križe'. Torej tam, kjer je spodnje vpetje sprednjih vilic.
  • Pripnite ga še na drugi strani in že nekoliko bolj zategnite jermen.
  • Zopet zategnite na tisti strani, kjer ste ga pripeli najprej.
  • Poglejte, ali motocikel lepo stoji pokonci, in naravnajte jermene.

 

Spredaj motocikel privežite okrog spodnjega dela križev. Pri tem pazite, da z jermeni ne poškodujete kablov ali plastike.

 

Motocikla na prednjem delu ne stisnite preveč, saj boste s tem obremenili vzmetenje. Najboljši preizkus je, da ga na silo skušate potresti levo-desno. Pri tem se ne sme premočno zazibati, le rahlo, morda vsega skupaj za par centimetrov.

 

Če jermeni niso dovolj zategnjeni, obstaja nevarnost, da se vam bodo sneli iz pritrdilnega mesta, ko boste zapeljali prek grbine, in bo motocikel zanihal levo-desno. 

  • Na koncu se posvetite še zadnjemu delu. Motocikel se vedno pripne na treh točkah, spredaj levo in desno, zadaj pa se fiksira kolo, zato da kolo na prikolici ne bi poskočilo, ko zapeljete prek neravnine, in se premaknilo levo ali desno. Sicer pa tako pritrjevanje narekuje tudi zakonodaja. Pogosto videvam napake, da so motocikli na prikolicah privezani kar prek sedeža. To je narobe, poleg tega se tako uniči sedež.

 

Motocikel in avtodom – težava je v največji skupni masi

Si želite polepšati dopust s tem, da bi se nanj odpravili z avtodomom, na lokaciji pa bi se vozili naokoli na krajše izlete? Žal zakonodaja določa, da skupna masa avtodoma z vso prtljago, vodo in opremo ne sme presegati 3500 kilogramov, če ga vozi voznik z izpitom B kategorije.

 

Težava je tudi v tem, da so avtodomi sami po sebi narejeni na meji dovoljene skupne mase in večina jih ne dovoljuje transporta motocikla ali skuterja, ki bi presegal 100 ali morda 150 kilogramov. Kazni za kršitelje so visoke, preverjanje pa poteka s tehtanjem, zelo podobnim tehtanju tovornjakov.

 

Opozoriti pa moram tudi na samo konstrukcijo avtodoma in na nosilnost prtljažnega dela. Če ga preobremenite ali če se poškoduje konstrukcija, se lahko poslovite od uveljavljanja zavarovanja za nastalo škodo.

 

So pa izjeme, tu so v prednosti manjši avtodomi, narejeni na osnovi večjih kombijev. Tak primer je Adrijin model Van Twin 640 SGX, ki je prav narejen za to, da lahko v zadnjem delu tovorite kolesa oziroma motocikel.

 

Pri avtodomu ne smete preseči najvišje dovoljene skupne mase, ki znaša 3500 kilogramov.

 

Sicer obstaja še ena možnost za transport lažjih motociklov ali skuterjev (do 150 kg), in sicer s transportom na posebnih nosilcih, podobno kot to poznamo za transport koles. Tu upoštevajte dovoljeno nosilnost avtodoma z zadnjo osjo in omejitve samega sistema nosilcev, ki se jih pritrdi na zadnji del šasije ali na vlečno kljuko. Če se vam nosilec odlomi, ne boste samo ob motocikel, ki se bo kotalil po cesti, povzročili boste veliko tveganje za prometno nesrečo.

 

Tako kot če vam pade karkoli iz tovorne prikolice med vožnjo, tudi s transportom motocikla ni šale.

 

Poleg visokih kazni je problematična še možnost povzročitve hude prometne nesreče iz malomarnosti.

 

Moj zadnji nasvet je zato zelo pragmatičen. Raje poskrbite za dobro rešitev, saj vas improvizacija lahko pripelje v težave. Srce parajoč je pogled na motorista, ki je ravnokar ugotovil, da je njegov motocikel razbit in uničen do konca. Kolikor poznam nas motoriste, vedno po padcu najprej pogledamo motocikel, šele nato ugotavljamo, ali kaj boli. Če seveda padec ni prehud.

 

Nadaljujte z branjem in preverite, kako manevrirati z in na motorju, da ne pade po tleh, kako ga pobrati in kakšna je lahko škoda?.

 

vir naslovne fotografije: Volkswagen

 

motorno kolo, varna vožnja, zavarovanje motornih koles, potovanja
Preberite tudi