Na poti
Vzdrževanje rabljenih vozil: Poceni pooblaščeni?
APRIL 2015 | čas branja:
Zadnja sprememba: 09. 11. 2018 ob 11:12:24
V prejšnjem članku smo na kratko predstavili najpogostejše možnosti servisiranja starejših vozil. V tem delu se bomo posvetili vprašanju, ali se sploh da in kako prihraniti pri servisiranju na pooblaščenem servisu (večina nasvetov velja tudi za vozila v garancijskem obdobju).
Lastniki vozil večinoma menijo, da je servisiranje na pooblaščenem servisu precej dražje v primerjavi z ostalimi možnostmi servisiranja. To načeloma drži, vendar:
- Rabljen avtomobil servisiran na pooblaščenem servisu običajno doseže nekoliko višjo prodajno ceno. Zagotovo pa se hitreje proda, saj ima kupec pri takšnem avtomobilu na voljo preverljive informacije o številu prevoženih kilometrov in servisiranju. Raziskave v tujini so pokazale (sicer pri novih avtomobilih, pri starejših je ta izguba vrednosti manjša), da se prihranek pri nižjih stroških servisiranja praktično izniči zaradi višje izgube vrednosti avtomobila.
- Pogosto se napake na avtomobilu pojavijo šele po poteku garancijskega obdobja. Proizvajalci v primeru pogostih napak na določenem vozilu velikokrat priznajo kulanco in na svoje stroške te napake odpravijo. Uveljavljanje kulance je običajno pogojeno z rednim servisiranjem na pooblaščenem servisu.
Pooblaščeni serviserji so pri oblikovanju cenovne politike običajno samostojni, zato se pred servisom pozanimajte za ceno servisnega posega pri različnih serviserjih. Običajno cene odstopajo, nekaj minut na telefonu pa se vam lahko hitro obrestuje z nekaj deset evri prihranka. Bodite pozorni, da primerjate cene za enak servisni poseg, zato natančno preverite, kaj posamezna ponujena cena vključuje.
V zadnjih letih je precej slovenskih zastopnikov avtomobilskih znamk ponudilo cenovno dostopnejše možnosti servisiranja, kot so:
- ponudba cenejših rezervnih delov za starejša vozila (npr. Renault z znamko Motrio)
- programi zvestobe (npr. Peugeot s programom Moj Peugeot)
- posebni servisni paketi za starejše avtomobile (npr. VW s paketi Vedno Vredno)
Pred servisnim posegom se tako temeljito pozanimajte o morebitnih ugodnostih.
Strošek olja običajno predstavlja pri manjših rednih servisih največji del stroška. Velikokrat cena na servisu preseže 20 EUR na liter, čeprav se identično olje dobi v trgovinah tudi po 8 EUR za liter. Naj vam ne bo nerodno prinesti na servis svoje olje. Poskrbite zgolj, da bo to ustrezno (preverite standard, ki ga mora izpolnjevati) in ob naročanju na servis obvestite sprejemnika, da boste prinesli svoje olje. Večina servisov s tem nima težav. Nekateri servisi vam bodo zaračunali nekaj evrov za odlaganje olja (in seveda vam bodo računali storitev menjave), skoraj vedno pa v servisno knjižico vpišejo, da je stranka prinesla svoje olje. V tem primeru poskrbite, da zraven vpišejo tudi znamko in tip olja.
Podobno kot pri olju lahko veliko prihranite tudi pri zamenjavi metlic brisalcev, žarnic in dolivanju tekočine za pranje stekel. Pred obiskom servisa sami dolijte tekočino za pranje stekel, zamenjajte iztrošene metlice brisalcev in nedelujoče žarnice. Zadnje zna biti pri nekaterih avtomobilih tudi nemogoče, saj mora menjavo zaradi nedostopnosti izvesti serviser (včasih je potrebno npr. odstraniti odbijač, itd.), pri večini avtomobilov pa so ta opravila relativno preprosta in jih lahko izvede vsak. Postopki so običajno natančno razloženi v navodilih za uporabo avtomobila.