Z motorjem po Sloveniji

Dol z glavne ceste!

Že veste, kam jo boste mahnili za konec tedna z motorjem? Se prepustite trenutnemu navdihu in pogledu na vremensko karto ali vse skrbno načrtujete? Sosednje dežele, Evropa in moto popotovanja po svetu nedvomno ponujajo najlepša doživetja. Kaj pa domači kraji? Veste kakšne so ceste za sosednjim hribom? Poznate skrite bisere, ki jih lahko odkrivate na enodnevnih in večdnevnih moto izletih po Sloveniji?

Kaj ponuja Slovenija

Ko sem pred leti prevozil celo Slovenijo in bližnjo okolico z namenom, da pripravim priročnik z idejami za moto izlete, sem bil mnogokrat čudovito presenečen. Spomnim se, da med raziskovanjem Brkinov tam nekje pri Tatrah celo večnost nisem srečal niti enega samega avtomobila. Skoraj nepredstavljivo, kajne?

 

Ali pa, ko sem raziskoval ceste med Kočevjem in Ribnico in sva se s staro ženičko v senci košate lipe na dvorišču pogovarjala o tem, kako kaj gre vsakodnevno življenje takole stran od ljudi v vasici z le nekaj prebivalci. Še danes se spomnim okusa piškotov in osvežitve, ko mi je postregla s hladnim malinovcem.

 

Si predstavljate, kako prijetno mi je bilo, ko sem se po neki zares stranski cesti na Bloški planoti peljal mimo otrok, ki so spravljali seno in so se za trenutek ustavili in mi pomahali, ker tam mimo pač vsak dan ne pelje prav veliko motorjev?

 

Zato vam pravim: vzemite zemljevid v roke in določite s prstom cesto, ki se komaj vidi na zemljevidu in vas bo popeljala tja, kjer je utrip življenja zelo pomirjujoč.

 

Zakaj stran od glavnih poti?

Vseeno je, ali greste za sosednji hrib ali pa na drug konec Slovenije, da le zapeljite dol z glavne poti. Nič hudega, če je asfaltna cesta široka le toliko, da se komaj srečata dva avtomobila. To je dobro. Zagotavljam vam, da boste v vsaki še tako majhni občini našli kaj zanimivega. Morda bo to le zanimiv vzpon na bližnji hrib, kjer stoji majhna cerkvica in boste poplačani z lepim razgledom, ali tam najdete gorsko kočo z dobro obaro in žganci.

 

Vprašajte v lokalni gostilni, s čim vam lahko postrežejo in če imajo kaj zanimivega za pogledat. V zadnjih letih je tudi s pomočjo evropskih sredstev v marsikateri občini prišlo do napredka in sprememb na mikro turističnih lokacijah, ki so vredne ogleda.

 

Lahko si izberete za cilj ali za vmesni postanek katero od številnih turističnih kmetij. Možnosti je res veliko, vmes lahko vključite tudi kopanje v potočkih ali rekah oziroma v jezeru, da se telo nekoliko ohladi.


Izleti so lahko dolgi eno popoldne, cel dan ali pa celo dva dni, zagotovo pa boste uživali med odkrivanjem cest, kjer je prometa dosti manj. Brez težav boste našli traso, dolgo tam okrog 100 ali pa celo prek 200 kilometrov, kar pa je ob nekoliko bolj zavitih cestah že lep izlet. Čar Slovenije je tudi v tem, da lahko kjerkoli zavijete nazaj na glavne prometnice in ste doma v zelo kratkem času.

 

V nadaljevanju pa najdete nekaj predlogov, moj izbor najboljših 5 izletov po Sloveniji.

 

1. Po cestah Martina Krpana

Začetek je na Vrhniki. Zjutraj spijete skodelico Cankarjeve kave in jo mahnete proti Bistri, kjer si lahko ogledate Tehniški muzej Slovenije. Nadaljujte proti Borovnici in se mimo Podpeči povzpnete na Rakitno, kjer boste tako med vzponom kot med spustom proti Cerknici uživali v fantastični cesti.

 

Predlagam vmesen postanek pri gradu Snežnik ali vzpon na Slivnico, kjer pogledate, če se kje skriva kakšna corpnica. Od tam naprej imate več zelo lepih možnosti za nadaljevanje izleta, a sam predlagam cesto čez Planinsko polje mimo Logatca v Rovte in nazaj skozi Smrečje proti Vrhniki, oziroma kamor vas vleče naprej. Dolžina izleta znaša 190 km, za vožnjo pa boste porabili 3 ure in pol.

 

 

2. Mimo Logarske doline čez Pavličevo sedlo na Jezersko

To je izlet skozi Kamniško-Savinjske Alpe, ki ga lahko začnete v Mengšu ali Kamniku, od koder se po ovinkasti cesti na Črnivec hitro povzpnete v hrib.

 

V Gornjem Gradu si privoščite pavzo, nikakor pa ne pozabite preveriti, ali imate dovolj bencina, ker od Ljubnega ob Savinji naprej dolgo časa ni bencinske črpalke.

 

Med vijuganjem po ozki cesti ob Savinji se lahko ustavite pri katerem od naravnih kopališč in si privoščite osvežitev. Ko pa pridete do Logarske doline, zavijte desno proti Pavličevemu sedlu ali pa jo še prej mahnite na kosilo, saj je na koncu Logarske doline poleg lepe kulise čudovite doline tudi dobra gostinska ponudba.

 

A ob vstopu v dolino bo treba nekaj malega plačati. Kot rečeno vas bo pot vodila po ozki solčavski panoramski cesti naprej mimo čudovitih gorskih turističnih kmetij, malo pred mejo z Avstrijo pa se lahko okrepčate ob izviru kisle vode, ki je izredno bogata z železom in drugimi minerali. Ko se boste spuščali s Pavličevega sedla po avstrijski strani, se v dolini držite levo in zavijte proti Jezerskemu, kjer vas spet čakajo lepe ovinkaste ceste.

 

Malo pred Kranjem se lahko odločite, v katero smer boste nadaljevali: ali naprej proti Julijcem ali proti Ljubljani. Krožna pot je dolga slabih 200 kilometrov, z njo pa opravite v štirih urah čiste vožnje.

 

3. Po stranskih cestah na morje in nazaj

Obljubim, da vam tudi kilometra ne bo treba prevoziti v gneči, ko se enkrat zapustite avtocesto. Za izhodišče sem izbral Logatec, seveda pa lahko na to krožno pot zapeljete kjerkoli. Iz Logatca jo mahnite proti Rakeku in prek Knežaka do Ilirske Bistrice. A ne peljite naprej proti Reki, ampak zavijte čez Brkine, skozi Tatre in do Črnega Kala.

 

Potem pripravite osebno izkaznico, saj vas bo pot vodila skozi mali mejni prehod Starod, a tudi če bo treba malo počakati, boste zadovoljni, saj je za vami šele tretjina poti. Zagotovo boste pod vtisom lepe ovinkaste ceste skozi borove gozdove mimo Podgorja.

 

Na Hrvaški strani se peljite proti Buzetu in nato nadaljujte ob reki Mirni mimo Istarskih Toplic. Greh bi bil, če se ne bi ustavili v katerem izmed slikovitih krajev kot sta Sveta Lucija in Grožnjan. To je tudi dobra priložnost za pavzo ali kosilo. Lahko se še ustavite na obali ali pa kar nadaljujete skozi Buje nazaj proti Sloveniji v Sečovlje. Portorož in Piran sta sicer mamljiva, a če bo med izletom visoka turistična sezona, ju lahko tudi izpustite. Iz Kopra se po stari cesti naužijte ovinkov in na Kozini ne pozabite zaviti proti Sežani na Kras.

 

 

Če boste nadaljevali po ovinkasti cesti skozi Štorje in Vrabče, boste prišli v Vipavo, kjer pa vas čaka prava ovinkasta poslastica z vzponom na Col, Črni Vrh in nato s spustom v Godovič. Od tu lahko pot nadaljujete levo proti Idriji in Dolenji Trebuši, če pa se že pozna utrujenost, zavijte desno proti Logatcu in Ljubljani. Čestitam! Za vami je zanimiva moto tura, kjer bo števec pokazal okoli 500 prevoženih kilometrov.

 

Pričakujete lahko okoli 10 ur neto vožnje, kar je za en dan zelo veliko, tako da lahko z različnimi postanki in aktivnostmi, kulinariko in dodatnimi ovinki to pot izkoristite tudi za zelo lep dvodnevni izlet.

 

4. Ob zasanjani Krki na čudovite ovinke pri Osilnici

Za izhodišče lahko izberete izvir Krke in jo mahnite skozi Žužemberk v slovensko dolino gradov, kakor tudi imenujemo dolino reke Krke. V Dvoru zavijte proti Kočevju in uživate v vijugasti cesti. A to je šele uvertura v ovinke, ki vas čakajo, predno se s Kočevske planote spustite proti Kolpi po serpentinah slikovite ceste do Osilnice.

 

Verjamem, da vam bo tako všeč, da se boste po ovinkih zapeljali še enkrat gor in nato še enkrat dol.

 

 

Neokrnjena narava v deželi Petra Klepca vas bo navdušila. Nadaljujte proti Črnomlju in mimo Metlike zavijte proti Novemu mestu, a vmes skočite še do Šentjerneja in nato še na Otočec. Izlet lahko zaključite po cesti skozi Mokronog in Litijo ali pa se obrnete proti štajerski skozi Sevnico in Laško. Tak krog vam bo vzel dobrih pet ur vožnje, v dolžino pa meri med 250 in 300 kilometri, odvisno pač od tega, kam jo boste obrnili za zaključek.

 

Da bo vožnja v ovinek šla gladko, pomaga nekaj znanja in vaje.

 

5. 1000 kilometrov po Sloveniji

Se sliši čudno kajne? Pa je mogoče. Kolega motorist jih je prevozil v enem kosu, a je pri tem spal zelo zelo malo, kar seveda odsvetujem.

 

Za ta podvig si je treba vzeti dva dni, še raje tri.

 

Govorim namreč o krogu po mejah naše lepe domovine. Menim, da je tura v obliki kokoši dober izziv za vsakega motorista, predvsem pa nekaj, kar si lahko zadaš za cilj. Podobno kot recimo vzpon na Triglav. Turo si lahko prilagodite po lastni želji, v vsakem primeru pa predlagam, da si vzamete dovolj časa in spoznate tudi tiste kotičke, kamor redko zavijete.

 

Predlagam, da si rezervirate tri dni in če je le mogoče, potujte med tednom.

 

1. dan

Na to krožno pot se lahko odpravite z domačega dvorišča in zavijete v katerokoli smer želite. Vsekakor pa skušajte vključiti naše najlepše lokacije ob meji s sosednjimi državami. Če začnete iz osrednje Slovenije, za izhodišče vzemite Kamnik in se zapeljite na zahod, proti Gorenjski skozi Bled in Kranjsko Goro na Vršič.

 

Nadaljujte v Posočje  skozi Bovec, Kobarid, Tolmin in zaključite dan v Gorici. Seveda ni nič narobe, če se vmes zapeljete še na kak bližnji vrh ali zaplavate v smaragdni reki.

 

 

2. dan

Drugi dan si vzemite čas, saj vas bo pot vodila ob južni meji čez Kras proti Kopru skozi Kozino in nato na vzhod čez Brkine v Ilirsko Bistrico. Od tu naprej sledite v smer Pivke, skozi Postojno, Ribnico in Kočevje, kjer se po fantastičnih ovinkih pripeljete do Kolpe. Nadaljujte skozi Vinico, Metliko, Novo mesto, Čatež ob Savi in zaključite na Kozjanskem.

 

3. dan

Tretji dan vas bo vodil ob meji s Hrvaško, Madžarsko in Avstrijo, zato krenite skozi Podčetrtek, Rogaško Slatino in Lemberg, kjer morda ujamete našega najboljšega motokrosista Tima Gajserja med treningom na tamkajšnji motokros stezi. Nadaljujte proti Slovenski Bistrici, Ptuju, Ormožu in skozi Ljutomer do Lendave, kjer se lahko zapeljete tudi po naši majhni, a zabavni stezi Lindau ring za cestne motocikle.

 

Nadaljujte na skrajni sever in obrnite nazaj na zahod proti Murski Soboti, Radgoni, kjer sledite smeri za Sladki vrh. Čaka vas še zadnji del od Maribora proti Dravogradu, kjer boste po ovinkih prišli do Črne na Koroškem. Svoj krog sklenete skozi Mozirje proti osrednji Sloveniji.

 

Še nasvet ali dva

V poletnih mesecih bodite pozorni na morebitne plohe, zato imejte s seboj tudi dežno obleko. Včasih se lahko izognete kratkemu nalivu tudi, če spremljate radarsko sliko padavin in naredite postanek, da se dež zlije ali pa zavijte okoli lokalne plohe. Predvsem pa bodite pozorni, da ob rednih postankih na vsako uro ali uro in pol popijete dovolj tekočine. Alkohol, pa četudi je to samo eno pivo, med postanki ne sodi med osvežilne pijače!

 

Kako voziti po makadamu? Kaj pa poletna ploha? Preverite nasvete v posnetku Osnove vožnje motocikla.

 

In za konec še namig vsem, ki se boste odpravili na izlet z motorjem z namenom odkrivanja novih poti in še ne tako zelo raziskanim kotičkom naše dežele. Zmerno s plinom, uživajte v lepi, tekoči vožnji znotraj varnih omejitev, saj so te stranske ceste ozke, z malo prometa, ljudje, ki tam živijo pa ne marajo prehitrih in hrupnih motorjev.

Fotografije: osebni arhiv avtorja.

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

motorno kolo, varna vožnja, potovanja, aktivno življenje, preventiva, zavarovanje motornih koles
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.