Vse bo v redu +
Izbor uredništva: Ste strpni in varni na pločniku?
čas branja:
Zadnja sprememba: 04. 06. 2020 ob 14:40:20
Zadnji dve leti smo tudi pri nas doživeli poplavo električnih skirojev. Medtem ko jih nekateri obožujejo, jim drugi niso naklonjeni. Pravijo, da so prehitri, pretihi, nevarni. A v resnici ne gre le za električne skiroje. Glavno vprašanje je, ali znamo sobivati na površinah, kjer se srečujemo pešci, kolesarji, skiroisti, rolkarji, starejši, starši z vozički, sprehajalci s psi … Smo varni na pločniku?
So skupne površine in pločniki nevarni?
Ker lahko pričakujemo, da bo površin, ki so namenjene različnim oblikam mikromobilnosti, v urbanih okoljih vse več, smo na portalu Vozim se pripravili anketo Kolesarji, skiroisti in pešci – je dogovor možen?, s katero smo preverjali, kakšen je utrip na skupnih površinah ter ali znamo sobivati na njih.
Najprej osvežimo, o katerih površinah govorimo. To so:
- območja umirjenega prometa, kjer je dovoljena tudi igra otrok, zato je najvišja dovoljena hitrost na tem območju 10 km/h;
- območja za pešce oziroma »pešcone«, ki so sicer namenjena pešcem, a je dovoljena tudi uporaba prevoznih sredstev, kot so kolesa, skiroji, rolerji … vendar tako, da ne ogrožajo pešcev;
- kombinacija kolesarske steze in pločnika, kjer je srečevanje različnih udeležencev neizogibno.
Za vsa območja velja, da se na njih udeleženci gibljejo z različnimi hitrostmi, a naj bi gibanje bilo prilagojeno najpočasnejšim, to je pešcem.
Imate kot pešec, kolesar, uporabnik skiroja, starš z otrokom na poganjalcu … svoje mnenje, kako nam gre dogovor na skupnih površinah? Sodelujte v naši anketi.
Rezultati ankete, ki smo jih predstavili v članku Kako hitro smete po pločniku?, so pokazali, da več kot polovica udeležencev meni, da te površine dobro opravljajo svojo nalogo in da se manjša trenja da zgladiti. Manj kot petina jih meni, da so ta območja nevarna, 17 % pa, da te površine sploh ne delujejo.
Skoraj polovica sodelujočih v anketi je mnenja, da so do drugih udeležencev skupnih površin najmanj pazljivi kolesarji. Vas rezultat preseneča? Oglejte si še druge zanimive izsledke ankete.
Katere situacije so najbolj občutljive?
V članku smo za vse udeležence skupnih površin pripravili tudi priporočila, kako »se dogovoriti«. Ključno priporočilo je, da mora hitrejši prevzeti odgovornost za svoje ravnanje. Za situacijo, pri kateri prihaja do največ slabe volje, se je izkazalo avtobusno postajališče, kjer pešci izstopajo iz avtobusa na pločnik, v isti ravnini pa je speljana tudi kolesarska steza. Ali veste, kdo mora paziti na koga?
Uporabljate električni skiro ali drugo obliko mikromobilnosti tudi vi? Pri nas se lahko zavarujete, in sicer za odgovornost in asistenco.