Ideja za izlet: Izliv Soče

Na obisk v slovensko zamejstvo.

Izliv Soče v Jadransko morje se nahaja v naravnem rezervatu Isola della Cona blizu Tržiča v Italiji, oziroma kot mu pravijo Italijani Monfalconeja. Številni dvojezični napisi vas opominjajo, da tu še vedno živijo slovenski zamejci. V osrednjem delu naravnega parka, dober kilometer stran od ustja reke Soče, je urejena izvrstna krožna učna pot, kjer boste lahko spoznali in opazovali številne močvirske ptice, dvoživke, žuželke, pa tudi nekaj konj, ki se prosto pasejo znotraj parka.

Zanimivosti

Ob poti so urejene številne opazovalnice ptic, kjer vas bo najbolj navdušil pisani čebelar. Z nekaj sreče boste naleteli na prestrašeno kačo, v bolj zaraščenih predelih močvirja pa boste zlahka opazovali številne barvite kačje pastirje in žabe. Sam rezervat obsega približno 2400 hektarjev in je pravi raj za ljubitelje ptic, saj jih tam stalno ali začasno prebiva približno tristo.

Lahko se sprehodite tudi povsem do ustja reke Soče, ki se lenobno vije med številnimi lagunami in zamočvirjenimi otočki in popolnoma nič ne spominja na živahno gorsko turkizno obarvano lepotico, kot jo imate v spominu obiskovalci Severne Primorske.

Številne učne table vas bodo poučile tudi o bogatem živalskem podvodnem svetu naravnega parka.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot. Ožji del poti po naravnem parku Isola della Cona je primeren tudi za najmlajše otroke, ki so komaj dobro shodili, saj je pot lepo vzdrževana in povsem položna. Zaradi dolžine poti jim po potrebi pomagate z nošenjem. Pot lahko opravite tudi z vozičkom za otroke, če ste ga pripravljeni nositi preko krajših stopnic, preko katerih prečimo ožje zamočvirjene kanale. Pot z vozičkom je mogoča le v suhem.

Iščete ideje za izlete z najmlajšimi? Nekaj smo jih nanizali tukaj.

Višina in čas

• Višina: 8 m
  • Višina izhodišča: 4 m
  • Časi: Sprehod po naravnem parku Isola della Cona na izlivu reke Soče v morje nam bo vzel 2 do 4 ure hoje, odvisno od tega, koliko se boste posvetili številnih učnim tablam ter opazovanju ptic in ostalih živali, ki jih boste srečali na poti. Začetek poti se nahaja v parku in je označen.

Kako do izhodišča

Peljete se preko mejnega prehoda Fernetiči proti Monfalconeju, kjer zapustite avtocesto na izvozu Monfalcone Ovest (Zahod), Redipuglia. Na prvih štirih krožnih križiščih sledite izvozom za Grado (Gradež), Monfalcone. Na petem krožnem križišču izberete izvoz Grado, Isola della Cona. Na šestem krožnem križišču izberete izvoz Isola della Cona, sledite rečnemu kanalu približno 1 km do prvega križišča, kjer zavijete desno v smeri table Isola della Cona.

Peljete se po makadamski cesti in pri nasipu zavijete desno ter se peljete mimo parkirišča. Prečkate nasip in zavijete takoj desno. Nadaljujete naravnost po makadamski cesti in sledite reki Soči vse do parkirišča, kjer se cesta konča. Parkirate ali prečkate nasip in parkirate na drugi strani pri stavbi, kjer je vhod v park.

Pot po naravnem rezervatu

S hojo pričnete na vstopu v park, kjer plačate vstopnino. Držite se označene poti, ki vas vodi mimo centra za obiskovalce, račjega muzeja, velike ptičje opazovalnice v treh etažah in naprej mimo številnih opazovalnic ptic. Pot je ves čas povsem položna ter občasno, ko prečkate ožje kanale, opremljena s kratkimi lesenimi stopnicami, ki so edini vzpon, ki ga boste deležni na poti. Označena je tudi pot, ki vas pripelje povsem do izliva reke Soče v morje. Ta del poti vam bo vzel približno eno uro in pol hoje. Na izhodišče se vrnete po isti poti.

Opis poti in fotografije: V naravi.

Bi radi več predlogov za izlete? Tukaj lahko najdete predloge tako zahtevnih kot manj zahtevnih, družinskih ali bolj adrenalinskih opisov poti, in to z vseh koncev Slovenije. S sogovorniki iz Planinske zveze Slovenije in Gorske reševalne zveze Slovenije pa smo pripravili tudi upoštevanja vredne nasvete za varno pot v gore.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.