Ideja za izlet: Socerb

Obiščemo znameniti kraški rob in utrdbo nad njim.

Grad Socerb se nahaja na visokem skalnem robu, kjer Kras prehaja v valovito Šavrinsko gričevje. Njegova zgodovina je dolga in silno burna, saj je bil zaradi strateške lege nenehno prizorišče spopadov.

Zgodovina in zanimivosti

V srednjem veku in tudi kasneje je bil pomemben člen obrambne linije, katere del sta bila tudi, zaradi svoje izjemne lege, nič manj znameniti grad Črni Kal in še ohranjeni obrambni stolp v Podpeči. Blizu se nahaja Sveta jama, v kateri je po legendi prebival sveti Socerb. Grad je danes odličen izletniški in pohodniški cilj, saj se z njega odpre izvrsten razgled na Trst, Tržaški zaliv in Koprska brda.

Bi radi idejo za še kakšen izlet na jugo-zahodnem koncu Slovenije? Preverite Golič ali Veli Badin.

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, kjer potrebujete običajno pohodniško opremo. Izlet je primeren za otroke stare od 4 do 5 let. S hojo pričnete v Ospu, ki je že sam po sebi vreden obiska. Otrokom izlet popestrite z zgodbami iz dolge in burne zgodovine gradu. Sveta jama se nahaja nedaleč stran, spremljajte smerokaze. Na izlet se ne odpravite v poletni vročini.

Višina in čas

Višina: 389 m.

Višina izhodišča: 33 m.

Višinska razlika: 356 m.

Časi: Izhodišče v Ospu-Socerb: 1 ura 30 minut.

Kako do izhodišča

Po avtocesti Ljubljana–Koper se vozite do izvoza za Črni Kal, kjer avtocesto zapustite. Na prvem križišču zavijete levo proti Ospu in nadaljujete proti Ospu in Črnemu Kalu. Preden se začnejo ovinki pred Črnim Kalom, zavijete levo proti vasi Osp. V vasi se zapeljete preko mosta in zavijete levo proti kampu, kjer poiščete primerno mesto za parkiranje. Parkirišče ob kampu je namenjeno obiskovalcem kampa.

Vzpon

V središču Ospa greste proti gasilskemu domu in se nato povzpnete do vaške cerkve. Tu zavijete ostro desno nazaj in takoj za prvo hišo levo na kolovoz, ki je markiran z redkimi markacijami. Skozi gozd se vzpnete do označenega razpotja, kjer zavijete proti Kastelcu. Višje postane rastje redkejše in pot razgledna, pripelje pa vas na obsežen s kamni posut travnik.

Hodite direktno proti vasi Kastelec in ko pridete do prvega grmičevja, stopite na kolovoz. Držite se ga vse do lokalne asfaltirane ceste. Greste proti cerkvici v Kastelcu in za njo zavijete levo na cesto, ki med zmernim vzponom kmalu preide v kolovoz.

Za vodno postajo se pot položi, vodi pa vas mimo razglednih travnikov. Višje prečkate asfaltirano cesto in še pred prvo hišo zavijete desno na pešpot. Pot vas ponovno pripelje do asfaltirane ceste v bližini več pohodniških smerokazov. V dobri minuti pridete na široko parkirišče pred gradom Socerb.

Opis poti in fotografije: V naravi.

očistimo gore, pohodništvo, aktivno življenje, prosti čas, zdravje
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno zdravo in aktivno življenje, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.