Nakup rabljenega avta: Preverite tehniko!

Kako pregledati motor, menjalnik in podvozje rabljenega avtomobila.

V prejšnjih dveh nadaljevanjih smo vam razložili, kako pregledati dokumentacijo rabljenega avtomobila, ki bi ga radi kupili. Sledili so nasveti o pregledu zunanjega stanja karoserije ter o pregledu notranjosti, serijo člankov pa končujemo s tistim, kar je včasih najlažje, včasih pa najtežje dobro pregledati: s tehniko. Posvetimo se torej motorju, menjalniku in podvozju.

Motor

Zaradi čedalje naprednejših motorjev, ki vsebujejo veliko dodatnih sistemov (na primer filtri DPF, sistemi start & stop ...), je stanje elektronike v novejših avtomobilih (ne samo pri motorju, temveč tudi pri preostalih napravah) izredno pomembno, zato je zelo priporočljivo, da odpeljete avtomobil na pregled k strokovnjaku. On bo uporabil avtodiagnostično opremo in tako s pregledom napak in spremljanjem določenih parametrov laže ugotovil morebitne nepravilnosti. Veliko napak se namreč ne pojavi z opozorilom na armaturni plošči, hkrati pa nekateri preprodajalci napake pred prodajo izbrišejo, ne da bi odpravili tudi vzrok zanje. Zato je zelo pomembno, da se pregled napak opravi po daljši testni vožnji.

 

 

Če pregled strokovnjaka ni mogoč, se s prodajalcem dogovorite, da je motor ob ogledu neogret. Veliko težav se namreč pojavi zgolj pri neogretem motorju. Preverite količino olja, hladilne in zavorne tekočine ter preglejte celoten motor, ali so kje vidni sledovi puščanja. Če je bil motor opran, je to znak za previdnost. Kakšen naj bi bil videti neopran motor s prevoženimi 150 tisoč kilometri, si lahko ogledate na fotografiji. Hkrati preverite, ali se stanje lažje dostopnih delov (na primer zračnega in oljnega filtra) sklada z informacijami o servisiranju. Na pokrovu za dolivanje olja preverite, ali je na njem smetana, saj je to znak morebitnih večjih težav v prihodnosti. Bodite pozorni na kakršnekoli sumljive zvoke pri delovanju motorja in preverite stanje izpušnega sistema.

 

Podvozje

Preverite stanje in starost (številka zraven oznake DOT) pnevmatik. Če so neenakomerno obrabljene, je to znak za nepravilno nastavljeno geometrijo podvozja, kar je običajno posledica močnega udarca (na primer luknje na cesti) ali pa tudi karamboliranosti avtomobila.

 

Pri zavorah bodite pozorni na neenakomerno obrabljene zavorne diske z razami, ki nakazujejo, da jih bo kmalu treba zamenjati. Kot primer je na fotografiji viden poškodovan disk z luknjo na površini, ki nakazuje na to, da je lastnik servisiral avtomobil z najcenejšimi, nekakovostnimi deli.

 

Na podvozju preverite, ali so vidne kakršnekoli nepravilnosti, udarnine, manjkajoče ali polomljene plastike in drugi deli. Hkrati bodite pozorni na dele, ki delujejo bistveno novejši, kar nakazuje, da so bili zamenjani, lahko zaradi običajne obrabljenosti ali pa tudi poškodbe vozila. Pošten prodajalec bi vam to moral omeniti že v začetnem razgovoru.

 

Testna vožnja

Testna vožnja naj ne traja zgolj en krog po bližnji ulici, temveč naj bo daljša in naj obsega tako vožnjo po dobri kot slabi cesti in vožnjo pri večji hitrosti.

 

Na dobri cesti je treba biti pozoren na tresenje volana in na morebitno čudno nihanje vozila ter opraviti test delovanja zavor in amortizerjev. Zavirati je treba močneje pri večji hitrosti (približno 100 kilometrov na uro) in biti pozoren na morebitno tresenje volana ali siljenje vozila v eno smer. Pri tem bodite zelo pozorni na dvoje: za vami ne sme biti vozil, da se ne bi pripetila nesreča, in pri zaviranju trdno držite volan, saj se je že zgodilo, da je avtomobil med zaviranjem tako sunkovito potegnilo v eno stran, da je zletel s ceste. Če avtomobil pri zaustavitvi močno zaniha naprej in nazaj, so amortizerji v izredno slabem stanju in jih bo nujno takoj zamenjati.

 

Hkrati lahko opravite tudi osnovni test porabe olja, in sicer tako, da se zapeljete v najvišji prestavi do hitrosti 100 kilometrov na uro, spustite plin in nato, ko hitrost pade na 50 kilometrov na uro, pohodite plin do konca. V veliko primerih, ko je poraba olja prevelika, pride iz izpuha moder oblak, vendar to ni vedno nujno.

 

Na slabi cesti (na primer luknjasta cesta ali vožnja čez ležeče ovire) bodite pozorni na kompaktnost delovanja amortizerjev in morebitne tope udarce ali druge zvoke iz podvozja. To nakazuje, da bo treba kakšne dele podvozja zamenjati.

 

Med testno vožnjo je treba preveriti tudi delovanje vseh elektronskih naprav, ki jih na mestu ni bilo mogoče preveriti. Na primer delovanje tempomata, opozorilnika za pas, opozorilnika za zamenjavo pasu, delovanje sistema start & stop ... Bodite pozorni tudi na delovanje samega motorja in način prestavljanja (sploh pri samodejnem menjalniku).

 

Sklep

Ocena stanja avtomobila je pri nakupu rabljenega avtomobila ključna, saj skupaj z drugimi preverbami (servisna zgodovina, število lastnikov itd.) zagotovi ustrezno oceno vrednosti avtomobila in potencialnih stroškov uporabe vozila v prihodnosti. Tako plačamo za vozilo pošteno ceno in se izognemo potencialnim visokim stroškom popravil.

 

Zaradi vedno večje zapletenosti elektronskih sistemov v novejših avtomobilih in neurejenem stanju trga rabljenih avtomobilov v Sloveniji je zelo priporočljivo, da avtomobil odpeljete na pregled k strokovnjaku. Stroški pregleda avtomobila so običajno bistveno nižji kot potencialni stroški izrednega vzdrževanja avtomobila ali izgube vrednosti zaradi nakupa odsluženega ali karamboliranega avtomobila. Če to ni mogoče, naj ima kupec s seboj na pregledu vsaj še eno osebo, ki si bo ogledala avtomobil, saj se pogosto zgodi, da kupca ob nakupu zaslepi želja po določenem avtomobilu in zato velikokrat spregleda očitne znake, da je z avtomobilom nekaj narobe.

rabljen avto
Preberite tudi