Vožnja motorja zahteva zbrane misli in gibčno telo

Kako pomembna je fizična pripravljenost motorista?

Vožnja motorja je zahtevno in odgovorno opravilo. Če je človek v solidni telesni kondiciji, je tudi psihično trdnejši in ga kakšna gneča na cesti ali dež na poti z izleta ne spravita ob živce. Tudi motocikel je lažje parkirati in čelada ni več pretežka. Daljša vožnja je utrujajoča, ker zahteva popolno zbranost misli. Če vam med vožnjo misli odnaša, tvegate nesrečo!

Začenjam z lastno izkušnjo. Bilo je včeraj, sredi sončnega marca. Termometer je zjutraj kazal 7, v času kosila pa 18 stopinj. Zapakiran v usnje sem se naganjal po hribih nad obmorskim mestom Montpellier in to z motorjem brez oklepa. Zjutraj me je zeblo kot psa. Zdaj, ko tole pišem, me kuha, pokašljujem in nosljam kot Francozi.

 

Motorist potrebuje splošno odpornost …

V takšno zoprnijo se namočiš, ko imaš zmanjšano odpornost. Odpornost pa pade tudi zato, ker človek nezdravo živi: premalo gibanja, premalo kakovostne hrane, premalo pitja vode, in ko zapiha mimo odprtega okna, si že lepo bolan. Zato zdaj ne krivim čelade, v katero mi je malo pihalo, pa tudi jopič s prepišnimi elastičnimi všitki ni veliko kriv. To je le pomaknilo mejo k smrkanju, mi je razložila medicina.

 

Motorist je stalno po malem na prepihu. Včasih ga preseneti in namoči dež in že če zebe v roke, je dovolj za prehlad. Kaj pa vročina? Ko se preostali svet hladi v kopalkah, je motoristu, napravljenemu v sintetične tkanine, seveda pasje vroče, da mu kar teče po hrbtu. To pa spet ni zdravo. Zato je glavno načelo oblačenja za dobro počutje: v slojih.

 

Ko je vroče, motorista v sintetičnih tkaninah kuha neznosna vročina.

 

dobro gibljivost …

Kadar motorist težko obrne glavo, da bi preveril promet za hrbtom, postaja prepozno. In je tudi že nevarno. Če se vam to že dogaja vsak dan tudi v avtomobilu, imate resne težave z vzvratno vožnjo in samo vprašanje časa je, kdaj bo zahreščala pločevina.

 

Na motorju seveda tvegate več, ker vsako prehitevanje zahteva najprej pošten pogled nazaj, ali je cesta za hrbtom prosta. Vzvratna ogledala so premajhna, da bi jim zaupali svoje življenje.

 

Omejena gibljivost telesa pomembno ovira vožnjo. Samo pomislite, kaj se zgodi, ko nenadoma pred seboj zagledate grbo za umirjanje prometa ali udarno jamo. V hipu se morate privzdigniti v sedežu in s telesom ublažiti sunek s ceste. Bo šlo?

 

Kaj pa izogibanje nenadni oviri na cesti? Če je telo dovolj gibčno, da lahko izpeljete ostro zaviranje in nato ostro spremembo smeri, se bo izšlo.

 

ter moč in vzdržljivost

Sedenje za krmilom je le redkokdaj zares udobno in zato se začne po več urah oglašati bolečina med lopaticami, v vratu in v bokih. Vrat postaja razbolen, ker čelada in veter predstavljata pomembno obremenitev oslabelim mišicam.

 

Dobra kondicija pomeni tudi, da znate potrpeti, ko ni več prijetno. To se zgodi takrat, ko ste že utrujeni, ko se slabemu vremenu pridruži noč in je pot do doma še dolga. Na tej točki se povečuje tveganje za nesrečo.

 

Sama moč je nujna za vožnjo motorja. Moč potrebujete, da motor lahko zadržite, kadar med počasno vožnjo ali zavijanjem zaniha in zleze iz ravnotežja. Seveda ni treba takoj povezovati teže motorja in potrebe po silni telesni moči, saj ne govorimo o dviganju uteži. Lahko pa postane sitno že čisto običajno parkiranje na sredinsko stojalo. Ste sploh že kdaj poskusili ob sebi potiskati motocikel, ko ni vžgal ali je imel predrto gumo in se je bilo treba umakniti na varno?

 

In sploh ne kot zadnje – zaradi slabe telesne pripravljenosti je okrevanje po padcu ali po poškodbah daljše in boleče. Samo predstavljajte si, kako raztegne med padcem človeka, ki se težko skloni, da bi zapel zadrgo na škornjih?!

 

Ali ste sami že pripravljeni na akcijo? Kaj pa vaš konjiček? Preverite, kaj morate postoriti, da vas motor na prvem pomladnem izletu ne bo pustil na cedilu.

 

Zato začnite čimprej in vztrajajte!

Nikoli ni prepozno začeti. Čeprav, roko na srce, kmalu bo tukaj dovolj lepo vreme za vožnjo z motorjem in če ste počivali celo zimo, to sploh ni dobro. Zato pojdite ven. Jutri zjutraj. Gibanje na zraku je potrebno! A z gibanjem ne pretiravajte. Če štirideset let niste dvignili nič težjega od žlice, potem bo za začetek dovolj, če nekaj mesecev v stari trenirki in dobrih športnih copatih le lepo hodite pol ure na dan, vsak drugi dan. Nikar takoj ne začnite s kakšnim tekom, sploh če imate nekaj kilogramov preveč, ker vam bodo zanesljivo grdo zaškripala kolena.

 

Pravzaprav bo najbolje, da se včlanite na organizirano vadbo. Ne v nogometni krožek, da vas ne podre infarkt! Izberite vadbo za razgibavanje. Marsikje so takšne vadbe za zdravo življenje celo brezplačne, torej je potrebna le dobra volja. In spet dobra volja! Pa brez zadržkov. Moški na vadbi med ženskami – bo lepo sprejet.

 

Na takšni vadbi vas bodo pravočasno opozorili na gibe, ki jih ne smete delati! To je bistvenega pomena, da se izognete bolečim kolenom in ščipanju v križu.

 

Če imate možnost, izberite vadbo, ki poudarja gibčnost in ojača mišice trupa. Mišice držijo pokonci telo in pomagajo hrbtenici.

 

Ne odnehajte, ker bodo prvi treningi obupno naporni. Čez en teden namreč še ne boste opazili spremembe.

 

Po nekaj mesecih pa boste že opazili, da hlače nič več ne tiščijo in da ste po dvesto kilometrih še vedno kot rožica. Opazili boste, da lažje pretaknete prestavno ročico, da vas med sklanjanjem nad kovčki ne useka v križu. In da se zjutraj spet zbujate spočiti.

 

Ja, pa še to. Šele po treh mesecih oznanite prijateljem, da hodite redno na telovadbo. Takrat bodo namreč tudi sami opazili, da se z vami »nekaj dogaja«.

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

 

Želite naslednjo takšno zgodbo prejeti v vaš poštni nabiralnik? Prijavite se na naše e-novice posebej za motoriste:

 

motorno kolo, preventiva, aktivno življenje, pomlad
Preberite tudi