Moto avantura po Maroku

Maroko je fantastična destinacija za motorista.

Varna in razgibana država, polna kontrastov in lepot, ki ponuja odlične asfaltne ceste prek gorskih prelazov in prvinsko doživetje puščave, ko vozite po saharskih poteh – to je Maroko. Mene je tako očaral, da se že več let podajam tja vsaj enkrat letno in priznam, da vedno doživim in odkrijem kaj novega. Zato temu lahko rečem prava moto avantura.

Kaj nudi Maroko?

Prijazni ljudje, živahne tržnice in razgibana pokrajina, kjer najdeš vse od hribov, sotesk in oaz do puščavskih ravnin, ga delajo resnično edinstvenega. Danes lahko opazujete sneg na vrhovih gorovja Atlas, že naslednji dan lahko jahate kamelo na sipinah. Fantastično! Kdor želi varno okusiti, kaj pomeni moto avantura, lahko postavi Maroko na vrh svojega seznama. 

 

Ob misli na to deželo se mi pred očmi prikaže kamnita pokrajina, kjer puščavo poživijo čudovite oaze, v katerih se bohotijo datljeve palme in živahen vrvež, ko se zapelješ z motorjem skozi mesta. Ob vonju in okusu metinega čaja pa mi misli odplavajo tudi v puščavo, kjer gospodari veter, ki nosi pesek s sipin, da ti zaškrta med zobmi in pravi: ''Dobrodošel v Sahari!''

 

 

Do Maroka s svojim motorjem ali motor najeti?

Po Maroku se lepo potuje tako z motorjem kot tudi z avtomobilom, velika prednost pred ostalimi državami na tem koncu sveta pa je, da lahko za sorazmerno dober denar priletite iz nam bližnjih Benetk ali Milana naravnost v Marakeš (ali katero od drugih večjih mest) in tam najamete motor.

 

Seveda pa se lahko lotite tudi daljše poti po cesti do Španije in prek gibraltarske ožine s trajektom pripeljete s svojim vozilom na afriško celino. Za takšno potovanje, tudi če pljujete recimo iz Genove ali katerega drugega mediteranskega pristanišča, potrebujete minimalno dva tedna.

 

Priznam, šotor in spalno vrečo sem vzel s seboj le prvič, pa še takrat nisem spal v njem niti enkrat, saj so nastanitve v Maroku lahko dostopne in cenovno ugodne.

 

 

Motoristične trase v Maroku

Moja klasična trasa je običajno krožna in me vodi od Marakeša prek Atlasa v Quarzazat in naprej do sipin v Merzorugi. Tam se naužijem puščave, peska, sonca in miru ter jo po drugi poti mahnem ob vznožju osrednjega Atlasa nazaj v Marakeš.

 

Zelo zanimiva je tudi pot ob obali Atlantika od Essauire vse do Zahodne Sahare in nazaj prek Smare in Tantana ter Zagore v osrednji del Maroka.

 

Pred moto avanturo po Maroku si privoščite moto avanturo po Sloveniji. Ne pretiravam: Slovenija ima veliko skritih kotičkov, ki jih lahko odkrivate z motorjem.

 

Moto oprema za potovanja po severni Afriki

Maroko in vse države v tem pasu imajo na severu mediteransko podnebje, nato pa, ko se spuščate proti jugu, vedno bolj puščavsko. To ne velja le za severno Afriko ampak tudi za Bližnji vzhod, ki je tudi zanimiva smer za moto avanture.

 

Zato je treba biti pripravljen na zelo nizke in tudi zelo visoke temperature.

 

Seveda govorimo o terminsko ugodnih mesecih za moto potovanja spomladi in jeseni. Konkretno v Maroku se sicer lahko vozi praktično celo leto, z izjemo julija in avgusta, ko so temperature južno od Atlasa enostavno previsoke.  

 

Oblačila

Oprema naj bo zelo podobna kot za vožnjo pri nas. Bistveno je, da lahko oblečete več slojev za različne temperature, ki segajo od 0 °C (ali manj) zjutraj do 35 °C ali več, ko enkrat prideš v Saharo!

 

Čeprav se sliši malce nenavadno, pa sam vedno svetujem kolegom, ki se mi pridružijo na moto avanturah po Maroku, da vzamejo s seboj dvodelno dežno obleko. Pa niti ne toliko zaradi dežja ali celo snega, ki sem ga že srečal visoko v Atlasu na 2650 metrov visokem prelazu Tizi'n Thichka, ampak zaradi hladnih juter in spremenljivih razmer na tem visokogorskem prelazu in vožnji preko visokega Atlasa.

 

Športne usnjene kombinezone in tudi usnjene jakne in hlače odsvetujem. Dosti bolj primerna je oprema iz tekstila, opremljena z zadrgami, oziroma odprtinami za zračenje.  V mojem kompletu opreme za vožnjo po teh krajih so obvezno rokavice za hladno vreme in rokavice za toplejše vreme.

 

Čelada

Čelada je lahko običajna integralna, zelo praktična in priporočljiva pa je uporaba ''adventure'' čelade, ki je križanec med klasično integralko in motokros čelado. Torej ima ščitnik, ki pride zelo prav pri vožnji proti soncu zgodaj zjutraj in ko se sonce začne spuščati, poleg tega pa dobro zaščiti tudi pred kamenjem, ki lahko prileti izpod kolesa drugega motorja. Nekoliko daljši predbradni del ponudi tudi več zraka med počasno vožnjo prek suhih strug in makadamskih poti.
 

Sam pa v primeru, da se vozim po Maroku v toplejših mesecih, uporabljam tudi motokros čelado in motokros očala.

 

Ob tem podam še prijazen nasvet. Po obrazu in po vratu se namažite s kremo za sončenje, ker vas bo močno afriško sonce v nasprotnem primeru precej močno pobožalo.

 

 

Motoristični škornji in ostalo

Dobri moto škornji ali robustni čevlji, ki pokrijejo gležnje, so prav tako eden od ključnih delov zaščite kakor tudi ščitnik za kolena in za hrbet.

 

Obvezna je tudi podkapa ali buf (ruta - tuba za športne aktivnosti), ker lahko na nekaterih delih tudi precej piha. V primeru peščenega viharja, ki je pogost pojav v zgodnjih spomladanskih mesecih, boste lažje dihali.


Primerno športno funkcijsko spodnje perilo (zgornji in spodnji del) naj bo prav tako del opreme in seveda predstavlja prvi sloj, ko govorimo o oblačilih za motorista.

 

Zdravila za nujne primere, prva pomoč in zavarovanje 

Predno odpotujete, se dobro prepričajte, kakšni so pogoji vstopa v državo z letalom ali prek trajektne povezave iz Španije. To lahko naredite na spletni strani www.visitmorocco.com, kjer najdete aktualne informacije tudi glede potovanj v času koronavirusa.

 

Obvezno sklenite zdravstveno zavarovanje za tujino oziroma turistično zavarovanje. Sam imam to urejeno za celo leto in ni drago, če pa gre kaj narobe, pa seveda pride še kako prav.

 

Pri roki naj bo torbica s prvo pomočjo in zdravili. V primeru hujših zdravstvenih težav je oskrba v Maroku dobra z izjemo odmaknjenih krajev. Vsekakor je treba upoštevati, da nismo v Evropi, ko vas lahko praktično kamorkoli v pol ure pride iskat reševalno vozilo. Zato je nujno, da vozite previdno in se izogibate kočljivim situacijam na cesti.

 

Pomembna je tudi higiena rok, pa ne samo zaradi okužbe s covidom, ampak zaradi prebavnih težav. Uporaba dezinfekcijskih robčkov ali gela za higieno rok je poleg rednega umivanja, ko je to možno z milom in toplo vodo, zelo pomembno. 

 

Oprema, orodje in gorivo

Nekoč mi je na reliju Pariz–Dakar, ko sem še s terenskim avtomobilom spremljal Mirana Stanovnika, nek izkušen mehanik dejal: ''V Afriki postane majhen problem velik.'' Kaj to pomeni? Če vam pri nas spusti guma ali odpove akumulator, enostavno pokličeš asistenco in je zadeva v uri ali dveh rešena. V Afriki ni tako. Zato imejte s seboj osnovni paket za manjša popravila:

 

  • Komplet za krpanje pnevmatike je nujen. Še bolje je s seboj vzeti zračnico ustrezne dimenzije, pa četudi ima motocikel pnevmatike brez zračnice. To je rezerva, ki jo lahko izkoristite, ko ne morete več zakrpati pnevmatike in lahko nadaljujete do prvega servisa, ki ima ustrezno moto pnevmatiko.
  • Del opreme so tudi mali moto ''pajserji'' in orodja za premontažo gume ter večnamensko orodje – klešče z različnimi nastavki, da lahko na motorju kaj privijete ali odvijete. To orodje morate znati tudi uporabiti, sicer ne pomaga kaj dosti.
  • S seboj je vedno dobro vzeti tudi eno manjšo vlečno vrv – ''gurtno'' in gumijasto cevko za pretakanje bencina.

 

Še zelo pomemben nasvet: vedno vzemite dovolj rezerve pri tem, kdaj in kje boste dolivali gorivo.

 

Bencin v Maroku ni drag in tudi ni slab, ampak lahko se zgodi, da vam bodo na bencinski črpalki rekli, da ga preprosto nimajo in boste morali odpeljati naprej.

 

Do naslednje točke za dolivanje goriva pa je lahko tudi 50 kilometrov. Torej poln tank – mirna glava, vedno natočite gorivo do vrha. Plačevanje opravite z denarjem in ne s kartico. Po Maroku je sicer v vseh mestih na voljo veliko bankomatov, kjer lahko sproti dvigate gotovino, evre pa lahko zelo dobro menjate na letališču oziroma v menjalnicah, kjer ni provizije.

 

 

Načrtovanje poti in navigacija

Dobra priprava je osnova za prijetno moto avanturo. Sam sem se prvič pripravljal in raziskoval prek zemljevidov in raznih spletnih strani nešteto ur, prav tako pa se maksimalno posvetim in poglobim v raziskovanje, ko načrtujem odpeljati nove ceste ali prečkanja čez puščavo. Tu šteje vsaka ura, ki je dragocena investicija. Tako boste vedeli, kaj se splača ogledati in kaj lahko pričakujete.

 

Vse glavne cestne povezave so v Maroku zelo dobre in mnogokrat sem bil prijetno presenečen, po kakšnih dobrih cestah in fantastičnih ovinkih smo se vozili.

 

Priporočam GPS z aktualno mapo, saj Maroko zelo hitro in dobro gradi cestno infrastrukturo.  Vedno pa imam s seboj tudi avtokarto Maroka, kjer so označene tudi piste oziroma makadamske poti čez puščavo.  

 

Če si boste za navigacijo pomagali s telefonom in zemljevidi, ki delujejo preko prenosa podatkov, nujno zamenjajte SIM kartico za njihovo lokalno (na letališču ali pri enem od telekomunikacijskih operaterjev) in si zagotovite nenehen dostop do interneta in predvsem preprečite bolečino, ko dobite račun za telefonijo z vašega potovanja.

 

Če ste pri vašem potovanju vezani na določene datume in ure, pa si tako v Maroku kot tudi kje drugje vzemite dovolj časovne rezerve, da boste lahko v primeru težave na poti še pravočasno vse skupaj uredili.

 

Že uporabljate DRAJV ob vožnji z motorjem? Preverite, kako lahko vozite varno in ob tem prihranite pri zavarovanju.

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

 

Fotografije: Peter Kavčič. 

motorno kolo, varna vožnja, potovanja, aktivno življenje, preventiva, zavarovanje motornih koles,
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.