Premoženje
Zastopnik prihaja. Mu lahko zaupam?
MAREC 2016 | čas branja:
Zadnja sprememba: 06. 03. 2019 ob 11:33:19
Vsaka stvar se enkrat zgodi prvič, tudi sklepanje osebnega zavarovanja. Kako se pripravimo na obisk zastopnika in kako se prepričamo, da nam bo nekdo, ki ga prvič vidimo, lahko svetoval glede na naše potrebe?
Pozanimajte se o njem in o njegovih izkušnjah.
Zanesljivost je vrlina, ki jo zavarovalnica mora imeti. Enako velja za njene zastopnike. Od zanesljivega zastopnika najprej pričakujemo ustrezno predstavitev, iz katere bo popolnoma jasno, za koga dela. Lahko je zaposlen v zavarovalnici, morda v agenciji, ki zastopa več različnih zavarovalnic, ali pa je samostojni podjetnik. Nima težav povedati, koliko časa je že v zavarovalništvu in od kdaj ima licenco za opravljanje zastopniških storitev. Njegove delovne izkušnje kažejo na njegovo strokovnost. Kdor je že dolgo v zavarovalniškem poslu, je v preteklosti preživel tako obdobja borzne evforije kot obdobja pesimizma. Tako izkušen zastopnik vam bo, ko bo govor o sklepanju naložbenih zavarovanj, znal pojasniti dogajanja na delniških in obvezniških trgih ter predstaviti razmerje med donosnostjo in naložbenim tveganjem v okviru posameznih življenjskih zavarovanj.
Odkritost je ključ do zaupanja, potrebnega na obeh straneh.
Raznovrstnost izkušenj zastopniku pomaga pri razumevanju stranke in njenih potreb. Na primer, če ima sam (ali je imel) doma majhne otroke, dobro razume, kako živijo mlade družine. Seveda je pri tem pomembna tudi sposobnost empatije. Pri zastopnikih, ki imajo radi delo z ljudmi, to preprosto začutimo. So, kar so: odkriti, brez kakršnega koli pretvarjanja ali vsiljivosti. In to je dobra podlaga za vzpostavitev zaupanja stranke v zastopnika. Zaupanje je potrebno, saj mora tudi stranka, če želi dobiti najustreznejši nasvet, pošteno razkriti svojo situacijo. Če bomo zastopniku zamolčali kakšen pomemben podatek (na primer svoje zdravstveno stanje ali ukvarjanje s tveganim športom), se pod vprašaj postavi izplačilo dogovorjene zavarovalnine, če pride do zavarovalnega primera.
Rdeči alarm pri šarlatanih!
Pa poglejmo še z drugega konca, kateri so signali, po katerih lahko sklepamo na nevestnega zastopnika. Če vas ne posluša ali če vztraja pri svojem, ne da bi upošteval vaše potrebe in argumente, ter vam skuša na vsak način prodati »trenutno aktualni produkt«, to ni dober znak. Pretirana prijaznost ali izumetničenost ravno tako ne vzbujata zaupanja. Preden sklenete novo polico življenjskega zavarovanja, preverite, kakšna zavarovanja in zavarovalna kritja že imate ter ali imate z njimi pokrite vse svoje potrebe. Če ugotovite, da ste premalo zavarovani, je sklenitev novega zavarovanja smiselna, sicer pa ne. Lahko imate na primer sklenjeno le eno zavarovanje, pa vam to zadošča. Lahko pa imate več polic, vendar vam vrste in višine zavarovalnih kritij ne zadoščajo. Zavarovanje torej sklenite premišljeno in ne zgolj zato, ker vam ga nekdo vztrajno ponuja. Nepremišljena odločitev namreč pogosto vodi v predčasno prekinitev zavarovanja in posledično v nezadovoljstvo zaradi izgubljenih vplačanih premij oziroma zaradi nižjega izplačila, kot znaša vsota vplačanih premij.
Če zastopnika med pogovorom z vami zmoti telefonski klic, mu tega nikakor ne štejte za slabo, kvečjemu obratno. Dober zastopnik je namreč vedno na voljo svojim strankam, še posebno ko pride do škodnega dogodka. Njegov hiter odziv lahko tudi vam kdaj pride prav.
Vam bo ta nasvet prišel prav? Potem ne smete zamuditi ostalih. Vpišite svoj e-naslov in obveščali vas bomo o zanimivih zavarovalniških vsebinah.