Priročniki Prijava na e-novičnik
        • Podkasti
        • Video
        • Testi
        • Poglobljene zgodbe
        • Infografike
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      • Moja zavarovanja
      • Pregled škod
      • Plačila
      • Nastavitve
      • Zamenjaj račun
      • Odjava
      • i.triglav
      • Moja zavarovanja
      • Upravljanje premoženja
      • Moje ugodnosti
      • Škode
      • Na poti
      • Zdravje
      • Družina
      • Dom
      • Premoženje
      • Tehnologija
      • Vse bo v redu +
      • Posel
      • Vreme
      • Podkasti
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Priročniki
      • Prijava na
        e-novičnik
      {}
      start portlet menu bar

      Prikazovalnik spletne vsebine

      Display content menu Display portlet menu
      end portlet menu bar
      • Domov
      • Na poti
      • Na pomoč! Akumulator je prazen! Kaj moramo vedeti? (video)

      Na pomoč! Akumulator je prazen! Kaj moramo vedeti? (video)

      Na poti

      Na pomoč! Akumulator je prazen! Kaj moramo vedeti? (video)

      DECEMBER 2025 | čas branja:

      Zadnja sprememba: 23. 12. 2025 ob 16:11:48

      Akumulator je še vedno ključen sestavni del pogonskega sklopa vsakega avtomobila, tudi električnega. Ob vse bolj kompleksnih pogonih in vse več zahtevnih električnih porabnikih, ki jih v avtomobile prinašajo digitalizacija in sistemi umetne inteligence, je vloga akumulatorja še toliko pomembnejša. Zima je čas, v katerem se zaradi velikih temperaturnih nihanj najbolj pokažejo vse napake izrabljenega, slabo vzdrževanega ali celo napačno izbranega akumulatorja. Zato smo pripravili celovit pregled nasvetov, ki vam bo pomagal pri nakupu oziroma menjavi akumulatorja.

      Kazalo:
      • Kratki video odgovori na najpogostejša vprašanja 
      • Vloga akumulatorja 
      • Akumulator in letni časi
      • Menjava akumulatorja postopek
      • Odstranjevanje akumulatorja iz avta
      • Primerjalna tabela akumulatorjev
      • Kodiranje akumulatorja
      • Vzdrževanje akumulatorja
      • Zagon motorja "na kable" ali "kleme"



      Ključna vloga avtomobilskega akumulatorja je zagon motorja z notranjim zgorevanjem in zagotavljanje električne energije vsem porabnikom v vozilu. Poleg zagona hladnega motorja mora biti akumulator sodobnega avtomobila s sistemom start – stop prilagojen še številnim hitrim zagonom med postanki v (mestni) vožnji. Akumulator mora zagotavljati napetost tudi takrat, ko motor ne deluje in je avto parkiran v garaži, saj v pripravljenosti ohranja številne elektronske sisteme, tako tiste, ki so v avtu stalno vzpostavljeni, kot tudi tiste, ki jih je mogoče upravljati na daljavo.



      Majhen akumulator nujen tudi ob veliki shrambi elektrike v električnem avtu

      12-voltni akumulator ima enako pomembno vlogo tako pri avtomobilih z motorji z notranjim zgorevanjem kot pri električnih avtomobilih. Tam njegov tokokrog poleg oskrbe z električno energijo za vse sekundarne porabnike – to so na primer brisalci, sistemi ogrevanja stekel in zunanjih ogledal, ventilatorji klimatske naprave, multimedijski vmesniki … – predstavlja še nujno energijsko rezervo za vse ključne sisteme, ki so neposredno povezani z varnim upravljanjem avtomobila. Ob napaki na visokonapetostnem akumulatorskem sklopu, kjer se shranjuje energija za pogon električnega avtomobila, mora pomožni 12-voltni akumulator prevzeti napajanje elektromehanskega krmilnega sistema, servoojačevalnika zavor, krmilnih enot in tipal varnostnih sistemov.


      Električni zagonski sunek!

      Zlasti zagon motorja od akumulatorja zahteva veliko energije oziroma moči, saj je zaganjalnik največji porabnik. Električni zagonski tok je zelo velik, kar je treba upoštevati tudi pri zagonu z uporabo priključnih kablov povezanih na akumulator drugega vozila, da pri njem ne pride do poškodb alternatorja. Po zagonu motorja generator oziroma alternator začneta zagotavljati napetost v električni napeljavi avtomobila in polniti akumulator.



      Še vedno najšibkejši člen: več kot polovico okvar na cestah povzroči akumulator

      Brez elektrike oziroma brez delujočega akumulatorja ne gre. Napake na akumulatorju ali celo njegova odpoved so že dolgo časa glavni vzrok okvar, zaradi katerih avto obstane na cesti. V večini statistik posredovanj avtomobilskih klubov pri pomoči na cesti akumulator predstavlja največji delež okvar. Ob tem izkušeni mehaniki AMZS pomoči na cesti izpostavljajo povečano število “akumulatorskih” posredovanj predvsem pri temperaturnih prehodih med letnimi časi, še zlasti med jesenjo in zimo, pa tudi med pomladjo in poletjem. V teh obdobjih leta se največ posredovanj zgodi zaradi izpraznitve akumulatorjev. Z ustreznim vzdrževanjem in predvsem s pravočasno zamenjavo starega oziroma iztrošenega akumulatorja bi se delež teh okvar zagotovo zmanjšal.


      Okoli polovica intervencij Zavarovalnice Triglav na cesti v zadnjih 10 letih je povezanih z dotrajanim akumulatorjem.
      89 % primerov asistence zaradi akumulatorja Zavarovalnica Triglav uspešno zaključi na terenu.
      11 % primerov zahteva organizacijo vlečnega vozila do servisa.
      Zimski meseci so obdobje, ko imajo vozniki največkrat težave z avtomobilskimi baterijami.
      Neuporaba vozila lahko prav tako negativno vpliva na življenjsko dobo akumulatorja.
      Vir: Zavarovalnica Triglav


      Ob tem velja izpostaviti, da pregled zmogljivosti akumulatorja sodi med nujna opravila rednega servisa avtomobila. Ravno tako se mora vsak voznik zavedati, da akumulator podobno kot jermeni, zavorne obloge in ikpnevmatike spada med dele z višjo obrabo. Ne gre torej pričakovati, da bo tovarniško vgrajen akumulator zdržal celotno dobo trajanja avtomobila. Če svetujemo, da je pnevmatike zaradi staranja dobro zamenjati na vsaka štiri leta, četudi po globini profila ne kažejo znakov obrabe, je pričakovana doba trajanja akumulatorja največ pet let.


      Akumulator, ki poleti oslabi, pozimi odpove!

      Že res, da 12-voltni zagonski akumulator največkrat odpove v hladnih mesecih leta, a v resnici njegovo “zdravje” načne že (pre)vroče poletje. Strokovnjak opozarjajo, da se pri temperaturi 50 stopinj Celzija doba trajanja akumulatorja skoraj prepolovi. Avto, ki dlje časa stoji parkiran pod vročim poletnim soncem, v motornem prostoru in kabini zlahka doseže temperature prek 50 stopinj Celzija, ki močno oslabijo akumulator. Zato, če je le mogoče, avto na počitnicah parkirajte v senco, pa tudi doma naj bo avto v garaži, pod nadstreškom ali vsaj v senci. Bo potem tudi pozimi manj problemov.

      Kaj še morate preveriti, ko pripravljate avto na zimo.

      Menjava akumulatorja ni več enostavno opravilo

      Če je nekoč veljalo, da menjava akumulatorja ni zahtevno opravilo, saj ga praktično vsak voznik z malce tehničnega znanja lahko opravi sam doma, je danes ob vse kompleksnejših avtomobilih menjava akumulatorja postalo zahtevno opravilo. Zahteva strokoven pristop in nemalokrat tudi posebno diagnostično orodje z ustrezno programsko opremo izdelovalca avtomobila. Pri menjavi akumulatorja se je najbolje obrniti na najbližjo servisno delavnico AMZS oziroma ustrezno usposobljeno mehanično delavnico. Tam bodo z diagnostičnim orodjem najprej preverili, če je akumulator dejansko na koncu ali pa je vzrok težav kje drugje: na primer na električni napeljavi avtomobila.


      Nemalokrat se zgodi, da ljudje zamenjajo akumulator, vzrok pa se skriva v nepravilnem delovanju alternatorja. Napaka na sistemu polnjenja lahko v kratkem času uniči tudi nov akumulator. Nekoč je bila zamenjava akumulatorja razmeroma hitra in enostavna, danes pa tudi profesionalci za pravilno izvedeno menjavo pogosto porabijo vsaj uro časa.


      Najbolj nevarna napaka: zamenjava negativnega in pozitivnega pola akumultorja

      Pri nestrokovni menjavi akumulatorja je najbolj nevarna napaka zamenjava negativnega in pozitivnega pola. Zamenjava polaritete ob priključitvi akumulatorja v vozilo povzroči dodatne okvare električnih sklopov in lahko predstavlja celo neposredno tveganje za zdravje ljudi, saj se ob tem lahko zgodijo hude poškodbe. Ob morebitni eksploziji akumulatorja so posledice lahko zelo resne.



      Menjava akumulatorja: postopek

      Zamenjave akumulatorja se lotite le, če razumete in poznate osnovne zakonitosti tega opravila, kar vključuje tudi natančnost, zahtevane ročne spretnosti in dosledno upoštevanje navodil v uporabniškem priročniku vašega avtomobila. Če ste v dvomih, vam to odsvetujemo. Pri starejših avtomobilih bo po odklopu in ponovnem priklopu morda treba v radijski sprejemnik vnesti zaščitno kodo. Preverite, če jo imate shranjeno. Poskrbite tudi za zaščitno opremo – očala in rokavice. Spodnja navodila opisujejo predvsem mehanski postopek zamenjave akumulatorja in ne vključujejo morebitne dodatne zahteve upravljanja z naprednimi elektronskimi sistemi ob menjavi.



      Odstranjevanje starega akumulatorja:

      • odstranite ključ za zagon motorja iz ključavnice zagona in ga shranite zunaj avtomobila,
      • odstranite zaščitni pokrov akumulatorja,
      • za lažjo namestitev si še pred odklopom vodnikov fotografirajte položaj objemk ali kakšnih drugih priključkov,
      • najprej odklopite črni vodnik negativnega pola in ga umaknite tako, da se ne bo dotikal kovinskih delov ali se obrnil tako, da bi spet zdrsnil na akumulator,
      • nato odklopite še rdeči vodnik pozitivnega pola in ga enako previdno odmaknite od akumulatorja,
      • vodnika ne stikajte skupaj, najbolj varno pa bo, da vsakega posebej izolirate tako, da ga ovijete v plastično vrečko,
      • odvijte objemke oziroma spojke, ki na nosilcu držijo akumulator, če je nameščena cevka za odzračevanje, jo snemite,
      • akumulator previdno dvignite in ga odstranite tako, da se z njim ne dotikate odklopljenih vodnikov in kovinskih delov.

      Akumulator dobro držite, saj ni najlažji, in pazite, da vam ne zdrsne iz rok.


      Namestitev novega akumulatorja:

      • novi akumulator namestite na nosilec in – če je treba – uporabite priloženi adapter, da bo novi akumulator nameščen na isti višini kot stari. Pri tem pazite, da se pri nameščanju ne dotikate kovinskih delov ali odstranjenih električnih vodnikov,
      • če ste ob demontaži morali odstraniti cevko za odzračevanje plinov, jo sedaj po enakem postopku priključite nazaj,
      • pritrdite in zategnite spojke oziroma objemke akumulatorja, da bo ta varno pritrjen na nosilcu,
      • pred priklopom vodnikov očistite spojke,
      • natančno preverite, če ste pravilno obrnili akumulator, da ne boste pri priklopu vodnikov zamenjali polov,
      • najprej priključite rdeči vodnik pozitivnega pola,
      • nato priključite črni vodnik negativnega pola,
      • sponke zaščitite pred oksidacijo s kontaktnim zaščitnim razpršilom,
      • ponovno namestite pokrov akumulatorja in pri tem ne pozabite namestiti zaščitnega – pokrovčka nad spojko pozitivnega priključka, ki preprečuje kratke stike in je del pomembne zaščite, ki jo pregledajo tudi na tehničnem pregledu,
      • zaženite avtomobil in preverite, če normalno delujejo vsi sistemi. Če je treba, ponovno nastavite uro, radijske postaje …

      Previdno pri izbiri oziroma nakupu: neustrezen akumulator pokvari avto

      Če se nakupa in menjave lotevate sami, naj ne bosta edini merili izbire najnižja cena in zmogljivost akumulatorja. Prav izbira neustreznega akumulatorja je najpogostejša napaka, ko se vozniki sami lotijo menjave tega pomembnega dela. Ta napaka se največkrat odraža na krajši dobi trajanja akumulatorja oziroma v nedelovanju ali nepravilnem delovanju sodobnih sistemov, povezanih z varnostjo in energetsko učinkovitejšo vožnjo.


      Če se torej se sami lotevate nakupa akumulatorja, je prvo in ključno pravilo dosledno upoštevanje navodil izdelovalca, ki so zapisana v knjižici navodil za uporabo avtomobila. Poleg ustreznih dimenzij in zagonske moči oziroma zmogljivosti je pri izbiri njuno treba upoštevati tudi predpisano tehnologijo oziroma vrsto akumulatorja.


      Trije ključni AMZS nasveti pri nakupu oziroma izbiri akumulatorja

      Nasvet 1 Tehnične zahteve
      Vedno naprej v uporabniškem priročniku ali servisni knjižici preverite, kakšen tip akumulatorja predpisuje izdelovalec. Preverite ustreznost nominalnega toka oziroma električne zmogljivosti v enoti amper-ura (Ah) in vrednost CCA (Cold Cranking Amps). Ta določa največji zagonski tok, ki ga je akumulator pri sobni temperaturi (18 °C) sposoben zagotavljati vsaj 30 sekund, preden napetost pade pod 9 voltov.
      Nasvet 2 Pritrditev in položaj
      Preverite ustreznost pritrdilnih točk na akumulatorju oziroma nosilcu. Če imate starejši avto, je nosilec akumulatorja prilagojen višje postavljeni plošči z elektrodama. Prepričajte se, da ima novi akumulator ustrezen adapter, s katerim ga boste varno pritrdili tako, da bodo sponke dosegle elektrode na pravi višini. Sponke morajo biti v pravilnem položaju, da ne pride do poškodb električnih vodnikov. Nikakor ne podaljšujte prekratkih vodnikov.
      Nasvet 3 Zmogljivost in omejitve
      Glede na predpisane zahteve lahko pogojno izberete tudi za razred bolj zmogljiv akumulator, če je dimenzijsko ustrezen. To je sicer mogoče le pri običajnih akumulatorjih za avtomobile brez tipal za pametni nadzor akumulatorja. Večja zmogljivost ni nujno prednost, saj premajhen generator ne bo mogel popolnoma napolniti večjega akumulatorja. Zato je toleranca zmogljivosti navzgor omejena le na en razred.


      Tehnologija, prednosti, slabosti in cene različnih tipov akumulatorjev

      Akumulatorji se med seboj razlikujejo po tehnologiji vgrajenega elektrolita, ki pomembno vpliva na uporabnost, zmogljivost in dobo trajanja akumulatorja. Vsi novejši avtomobili morajo imeti ciklično stabilnejše EFB ali AGM akumulatorje, ki omogočajo številna hitra polnjenja in praznjenja brez izgube zmogljivosti. Svinčeno-kislinski akumulatorji so zaradi poceni tehnologije še vedno najbolj razširjeni. Lažji, zmogljivejši in najdražji litij-ionski akumulatorji so kot zagonski akumulatorji vgrajeni le v nekatere športne avtomobile visokega razreda, manjši litij-ionski akumulatorji pa v avtomobile prihajajo kot električni del blagih hibridnih pogonov (MHEV pogonske tehnologije).


      Tip akumulatorja Tehnologija Prednosti Slabosti Cena
      Svinčeno-kislinski
      Prvotna svinčeno-kislinska celica odprtega tipa, ki ji je zaradi izgub treba dodajati destilirano vodo. Zelo poceni. Najnižja energijska gostota, hitra samoizpraznitev, veliko vzdrževanja, nizka ciklična stabilnost, povišana notranja upornost, nevarnost eksplozije, občutljivost na tresljaje in uporaba le v pokončnem položaju. €
      Svinčeno-kislinski SLI (starting, lighting, ignition) – običajni akumulator večine vozil
      Celice brez vzdrževanja oziroma dolivanja vode. Pri polnjenju nastajata kisik in vodik, ki pa jih celica odvaja nazaj v vodo. Ugodna cena, praktično brez vzdrževanja. Nizka energijska gostota, hitra samoizpraznitev, zmerna ciklična stabilnost, omejen rok trajanja, občutljivost na tresljaje, povišana notranja upornost. €–€€
      EFB akumulator (enhanced flooded batteries)
      Izboljšan pretok kisline – prosti elektrolit – z uporabo polietilenskih oblog na površini plošč pozitivnega naboja. Zamenjava za svinčeno tehnologijo, uporabna za osnovne zahteve start – stop sistema, visoka ciklična stabilnost, manjša temperaturna občutljivost, večji polnilni tokovi. Omejen rok uporabe, dražji nakup. €€
      AGM akumulator (absorbent glass mat)
      Elektrolit v trdem stanju – s kislino napojena steklena volna oziroma vezava kisline v separator steklenih vlaken. Zelo visoka ciklična stabilnost, brez vzdrževanja, najmočnejši kislinski akumulator, visoka zmogljivost polnjenja, daljša doba trajanja. Omejen rok uporabe, višja cena. €€€
      Litij-ionski akumulator (LiFePO4)
      Litijeve spojine v vseh treh delih elektro-kemične celice – anodi, katodi in elektrolitu. Brez vzdrževanja, nizka oziroma počasna samoizpraznitev, visoka ciklična stabilnost, visoka energijska gostota, visok polnilni tok, manjša teža v primerjavi z ostalimi tehnologijami. Zelo draga tehnologija. €€€€


      Kateri akumulatorji so bolj odporni na toplotna nihanja?

      Akumulatorji se med seboj seveda razlikujejo predvsem po tehnologiji vgrajenega elektrolita, ki pomembno vpliva na uporabnost, zmogljivost in dobo trajanja akumulatorja. Vsi novejši avtomobili s sistemom start – stop morajo imeti ciklično stabilnejše EFB ali AGM akumulatorje, ki omogočajo številna hitra polnjenja in praznjenja brez izgube zmogljivosti.


      Svinčeno-kislinski akumulatorji so zaradi nizke cene še vedno najbolj razširjeni, a hkrati tudi najbolj občutljivi na vročino. Akumulator tehnologije AGM (Absorbent Glass Mat), pri katerem je z elektrolitom napojena steklena volna in ne zahteva nikakršnega vzdrževanja, je prilagojen večji obremenitvi, saj omogoča trikrat daljšo ciklično dobo trajanja od običajnega svinčenega akumulatorja.


      Visoka ciklična stabilnost tehnologije akumulatorju omogoča večkratno praznjenje in polnjenje brez izgub zmogljivosti. Ta lastnost je zelo pomembna pri motorjih, ki že omogočajo hitro polnjenje z rekuperacijo energije ob zaviranju. Raziskave so pokazale, da je AGM akumulator poleg občutno večje odpornosti na ciklična praznjenja in polnjenja tudi bolj stabilen pri termičnih obremenitvah.


      POZOR!

      Če z ustreznim diagnostičnim orodjem ni bila vzpostavljena pravilna podatkovna komunikacija, pride do izpadov delovanja različnih sistemov in posledično tudi do večjih okvar.



      Kodiranje akumulatorja nujno opravite na servisu

      Pri nekaterih avtomobilih je zamenjava akumulatorja – kot smo že poudarili – resen servisni poseg, ki ga ne morete opraviti sami. Določeni izdelovalci avtomobilov pri menjavi zahtevajo kodiranje oziroma prenos podatkov za upravljanje akumulatorja v centralni računalnik motorja. Podatkovno spoznavanje s kodiranjem glavni nadzorni enoti avtomobila omogoča pametno upravljanje z energijo glede na sprotne zahteve različnih sistemov. Če z ustreznim diagnostičnim orodjem ni bila vzpostavljena pravilna podatkovna komunikacija, pride do izpadov delovanja različnih sistemov in posledično tudi do večjih okvar.


      Če se torej menjave akumulatorja pri novejšem avtomobilu, opremljenim s tipalom za nadzor akumulatorja, lotevate sami, morate zagotoviti tudi zunanji vir napajanja, ki bo po odklopu akumulatorja v ostalih napravah zagotavljal energijski minimum, da ne boste izgubili shranjenih nastavitev. Če tega ne naredite, bo zaradi padca napetosti najverjetneje treba z diagnostičnim orodjem povrniti nastavitve za nemoteno delovanje različnih sistemov.



      AMZS priporočila voznikom: pravilno vzdrževanje akumulatorja prepreči (pre)zgodnjo odpoved

      V akumulatorjih potekajo fizikalno-kemični procesi, na katere močno vpliva tudi okolje. To pomeni, da je učinkovitost akumulatorjev odvisna od številnih dejavnikov. Akumulator se stara, četudi ni v uporabi. Zato je velika verjetnost, da bo slabo vzdrževan akumulator povzročil težave ob prvih hladnih zimskih dnevih. To pa je mogoče preprečiti z rednim vzdrževanjem in prilagojeno uporabo:

      • Ne samo nizke, tudi visoke temperature vplivajo na delovanje akumulatorja. V poletni pripeki avto parkirajte v senci ali v garaži. Nekateri akumulatorji imajo nameščeno izolacijsko oblogo. Če glodalci ali kune poškodujejo zaščitno izolacijo, jo zamenjajte.
      • Globoka izpraznjenja lahko močno poškodujejo akumulator. Zato se v stanju pripravljenosti avtomobila za zagon, ko imate vklopljen le “kontakt”, izogibajte veliki oziroma (pre)dolgi porabi energije ob izklopljenem motorju – denimo predvajanju glasbe na pikniku v naravi, razsvetljevanju parkirišča ali igrišča in daljši uporabi klimatske naprave ob ugasnjenem motorju.
      • Če se z avtom vozite le na kratkih razdaljah, vsaj enkrat mesečno z ustreznim zunanjim virom napolnite oziroma dopolnite zalogo energije v akumulatorju.
      • Pri vožnji na kratkih razdaljah ne puščajte prižganih velikih porabnikov elektrike (ogrevanja sedežev in volana ter ogrevanja oziroma odmrzovanja stekel) dlje, kot je treba.
      • Redno preverjajte stanje sponk vodnikov (klem), povezanih z elektrodami akumulatorja. Stik mora biti trden, čist in brez vidnih znakov oksidacijskih procesov. Za zaščito pred oksidacijo uporabljajte pršila ali maziva, ki jih priporoča izdelovalec.

      Ker težave z akumulatorjem pogosto presenetijo in se zgodijo v neugodnih razmerah – na mrazu ali na poti – je dobro razmisliti tudi o tem, kako hitro lahko v takšni situaciji pridete do pomoči na cesti. Pravilno vzdrževan akumulator namreč zmanjša tveganje, ne more pa ga povsem odpraviti.



      Prva pomoč: zagon motorja "na kable" ob pomoči drugega avtomobila

      Precej previdnosti svetujemo tudi pri prvi pomoči ob zagonu motorja z izpraznjenim akumulatorjem. Pri tem si vozniki nemalokrat pomagamo z energijo drugega vozila, ki jo na spojke izpraznjenega akumulatorja pripeljemo preko kablov za zagon motorja ali pogovorno – uporabiom kleme. Pri tem seveda pazimo, da ne povzročimo kratkega stika in pravilno povežemo akumulatorja: črna negativna (minus) vodnika s črnim kablom in rdeča pozitivna (plus) vodnika z rdečim kablom.


      V avtomobilu, ki ga zaganjamo, izklopimo vse nepotrebne električne porabnike. Avto, ki je priklopljen na gostujoči akumulator, najprej nekaj minut pustimo, ne da bi zagnali motor. Ta čas na motor v avtomobilu, ki predstavlja vir električne energije, teče v prostem teku. Po nekajminutnem polnjenju akumulatorja preko kablov se lotimo zagona motorja. V tistem trenutku motor avtomobila, ki predstavlja vir zagonskega toka, izklopimo, da pred električnim sunkom zaganjalnika iz avtomobila s praznim akumulatorjem zaščitimo alternator v avtomobilu, ki je zagotovil elektriko.


      Če voznik ni povsem prepričan v pravilen postopek ali če gre za sodoben avtomobil z občutljivo elektroniko, je varneje počakati na strokovno pomoč na cesti kot tvegati dodatne okvare.


      Kako naročiti Triglav avtomobilsko asistenco

      Jure Gregorčič

      Jure Gregorčič

      Avtomobilski novinar pri AMZS Motoreviji, ki s širokim pogledom išče zanimive zgodbe sodobne mobilnosti, soustvarja tudi pri Atmosfercih.

      Ključne besede:

      avto, avtomobilsko zavarovanje, asistenca, varna vožnja

      Povezana vsebina

      Image

      Na poti

      Test: Ste vozilo pripravili na zimo?
      Image

      Na poti

      Avtomobilska asistenca: Kjerkoli po Evropi v 45 minutah
      Image

      Na poti

      Avtomobilska asistenca: Prva pomoč na cesti

      PRIJAVA NA E-NOVICE

      Ne zamudite ničesar!

      Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan dvakrat na mesec v vašem e-nabiralniku.

      Izberite novičnik, ki ga želite prejemati:

      POMEMBNO
      Priročniki Prijava na e-novičnik
      icon-facebook icon-linkedin icon-instagram icon-youtube icon-contact
      • Dom
      • Družina
      • Na poti
      • Zdravje
      • Premoženje
      • Vreme
      • Tehnologija
      • Posel
      • Vse bo v redu +
      • Video
      • Testi
      • Poglobljene zgodbe
      • Infografike
      • Ponudba Zavarovalnice Triglav
      • Digitalna poslovalnica i.triglav
      • Informativni izračuni
      • Pravno obvestilo
      • Piškotki
      • Politika zasebnosti

      Skupina Triglav
      Vse pravice pridržane. © Zavarovalnica Triglav, d. d., Miklošičeva cesta 19, 1000 Ljubljana, Slovenija.
      Okrožno sodišče v Ljubljani, reg. vl. 1/10687/00, osnovni kapital: 73.701.391,79 EUR, matična št.: 5063345, davčna št.: 80040306

      Spletišča Aplikacije Nasveti i.triglav.si
      • Zavarovalnica Triglav
      • Skupina Triglav
      • Triglav Skladi
      • Triglav Svetovanje
      • Triglav, pokojninska služba
      • Pozavarovalnica Triglav Re
      • Triglav Avtoservis
      • Triglav upravljanje nepremičnin
      • Triglav INT, Holdinška družba
      • Triglav tek
      • Triglav LAB
      • Mladi upi
      • Zavod Vse bo v redu
      • DRAJV
      • Vreme
      • Vozim se
      • Vse bo v redu
      icon-triglav_brandbook Ostale strani icon-triglav_brandbook Ostale strani
      Complementary Content
      • ${title}${badge}
      ${loading}