Potovanja z motorjem: Velika Britanija

Vožnja po levi, otok Man in skriti motoristični zakladi, ki jih ponuja Otok.

Kaj motoristu ponudi Velika Britanija? Predlagam, da se izognete Londonu in izberete podeželje. Če ste že na Otoku, pa ne smete zamuditi ogleda znamenitih dirk ali obiskati kakšnega od legendarnih dirkališč.

Kaj in zakaj je v Veliki Britaniji za motorista drugače?

Velika Britanija je otok presenečenj. Po eni strani spoštuje in neguje bogato zgodovino imperija, v katerem sonce ni nikoli zašlo. Po drugi strani postajajo mesta hipermoderna, kar lahko obiskovalca tudi prizadene češ, »to ni več Anglija«.

 

Zato si je treba postaviti motoristični cilj – kaj bi na Otoku radi videli? Londonske poslovne steklene palače in veliko razgledno kolo na Temzi so podoba današnje družbe. To se nam dogaja tudi doma in zato morda nima smisla voziti 1500 kilometrov v eno smer.

 

Če pa bi motorist rad užil sledi časa izpred sto ali še več let, je Velika Britanija dežela, kjer bi se dalo mirno vsaj pol leta klatiti, pa bi bilo še premalo.

 

Kot izziv ponujam izlet na zahodne obale Otoka, torej v državo Wales. Wales je ena od štirih držav (Anglija, Škotska in Severna Irska), ki tvorijo Veliko Britanijo. Valižani pač niso Angleži.

 

Od doma do angleških tal nas peljejo avtoceste, kar je dolgočasno, vendar najhitreje. Cilj naj bosta Calais in trajekt, ker je oboje zanimivo in pusti vtis. Do trajekta se bo na števcu obrnilo najmanj 1400 kilometrov. Ker je Velika Britanija otok, je popotnikov prvi korak na angleških tleh vedno ustavila resna carinsko-policijska kontrola. Seveda je tako tudi danes, ko Britanci niso več del EU.

 

Vožnja motorja po levi

Čeprav je bila Velika Britanija članica EU od januarja 1973, se je striktno držala svojih tradicionalnih obrazcev, od denarja (funt), trirogeljnih električnih vtičnic (imeti je treba adapter), do vožnje po levi strani ceste.

 

Motor in vožnja po levi sta lep izziv. A je manj naporno kot vožnja po levi z avtomobilom z volanom na levi.

 

Če je motorist ves čas pozoren, ni težko. Ker motor dovoljuje vijuganje v prometu, se da lepo opazovati promet spredaj in tudi prehitevati. Tu pa se hitro zgodi, da se motorist v žaru akcije spozabi in priučeno reagira po domače, kot bi vozil po desni. Moj nasvet motoristu je: Sledi toku, opazuj in predvidevaj. Na avtocestah je sprva malce nenavadno, ker tam cijazimo po »našem prehitevalnem pasu«. V večjih mestih zna biti stresno, pa spet ne preveč, ker so Britanci vljudni.

 

Kje še vozijo po levi in katere posebnosti prometnih režimov je treba upoštevati po različnih državah in celinah? Preverite moje nasvete.

 

Zakaj priporočam Wales?

Podeželje je drugačno od mest. Obmorsko podeželje pa je dobesedno čarobno. Zato je dnevne etape težko načrtovati za mizo. Ko sem se poznega aprilskega dne tam klatil po obalah, sem v enem dnevu odpeljal le petnajst kilometrov. Oseka namreč razkrije kilometrske sipine, ki kar vabijo, da se motorist ustavi na čaju in opazuje v blato prevrnjene čolne, ptice, uživa mir in podobe pročelij, ki pašejo dve stoletji nazaj v času.

 

Wales je razgiban. Po površini je velik kot Slovenija, a ima krepko čez dva tisoč kilometrov hribovite in divje obale. Kamorkoli potisneš nos, je lepo in je prav.

 

Ker so kraji izjemno slikoviti, nima smisla hiteti.

 

Fino je posedeti na kakšnem trgu ali pristanišču, pokramljati z lokalci, opazovati življenje. Šele tako začneš zares doživljati kraje in ljudi, sicer je potovanje le hitro vrteči se nemi film in zlahka prideš do zmotne ugotovitve, da so »vse vasi enake«.

 

Med Slovenci se je usidralo prepričanje, da se na Otoku slabo je. Ne slabo, prav je reči drugače. Kdor ima rad ribe in rake, ne bo lačen. Celo v papir zavita mastno pečena riba s pomfrijem (fish and chips) odlično tekne. Če vam morska jed smrdi, pač zavijte h Kitajcu ali Indijcu. A tam se pazite, zna peči kot sam hudič, zato si dajte svetovati, kaj se zraven pije in prigrizuje. Zelo priročno je pogledati, kakšni javni dogodki so v obmorskih krajih takrat na sporedu, saj je Wales turistična destinacija in kraji skrbijo, da se stalno nekaj dogaja, od glasbe do lokalne ponudbe hrane na cesti.

 

Wales se na severu konča z otokom Anglesey, ki se končuje s kamnito in divjo obalo, kjer veter rad hudo vleče in zavija, da zaboli glava. Divje, skratka, in zato vredno obiska. Kako naprej? Naprej na sever je že Škotska.

 

Kaj pa obisk dirk in pist?

Vprašanje je, kdaj bi radi bili v Veliki Britaniji? Pozno aprila zna biti sveže in vlažno in samo zelo pogumni Slovenci bodo noge namočili v morje do gležnjev. Takrat se lokalni otroci v mrzlem morju igrajo pol dneva dolgo, da so že čisti vijoličasti.

 

Maj je že zelo prijeten in kar kliče, da bi se človek zapeljal v bližnji Liverpool in skočil na otok Man.

 

A pozor! Če boste hoteli na dirke, ki bodo od 29. maja do 10. junija, ste za Man z naskokom prepozni. Trajekti in postelje so razprodani.

 

Zanimivo bi bilo potovati proti koncu junija, ko bodo na dirkališču Donington od 30. junija do 2. julija dirke serijskih motociklov za svetovno prvenstvo superbike (WSBK). To je treba doživeti. Donington (Castle) je staro krasno dirkališče, ki ponuja lepe poglede na pisto.

 

Derby in Nottingham so kraji, nam znani iz srednjeveških povesti o vitezih in Robinu Hoodu. Tu lahko obiskovalec v eni potezi zaobjame preteklost in sedanjost. Zanimivo, da imaš v manjših krajih občutek, kako jim čas teče počasneje, mirneje. A naj to ne uspava vaših čutov! Kraje motorjev so v Veliki Britaniji silno zoprn problem, proti kateremu policija celo brutalno nasilno ukrepa. Imejte motor dvakrat zaklenjen in na očeh. Preverite še nekaj dodatnih nasvetov.

 

Članek izraža stališča avtorja in ne nujno tudi stališč Zavarovalnice Triglav, d.d.

motorno kolo, varna vožnja, potovanja, aktivno življenje, preventiva, zavarovanje motornih koles
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrbno pot z vašim motorjem, enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.