Ideja za zeleni izlet: Na Resevno iz Šentjurja

Odpravite se po poteh, o katerih govori stara legenda o svetem Juriju, ki je premagal zmaja.

Raziščite poti na območju Šentjurja, ki se razteza med Bohorjem in Konjiško goro. Iz Šentjurja se lahko odpravite do cerkve Sv. Jurija in vse do Resevne, ki leži na jugozahodnem delu občine Šentjur, do nje pa vodijo različne poti.

Zanimivosti

Šentjur je zaznamovan z zgodovino celjskih grofov, ki so kraju leta 1384 podelili trške pravice. V času slovenskih kmečkih uporov se je zgodilo kar nekaj ropov in pobojev po Šetnjurju, med leti 1759, 1807 in 1973 pa so ga močno prizadeli požari.

Kraj Šentjur seveda nosi ime po cerkvi sv. Jurija in legendi, ki pravi, da je bilo v teh krajih jezero, v katerem je živel strašen zmaj. Zmaja je premagal sveti Jurij, na skali pa je zrasla kapelica in naselje, ki je dobilo ime Šentjur.

Vrh Resevna je dobil ime po modrocvetnem resju, v zgodovini pa je bil vezan na kamniti most, ki je predstavljal prehod z gradu Ploštjan do gradu Rifnik. Pod vrhom stoji planinski dom na Resevni iz leta 1981, ki je danes med planinci zelo priljubljen in obiskan. Na Resevni stoji tudi 20 metrov visok kovinski stolp, s katerega lahko uživate ob čudovitih razgledih na Rifnik, Donačko goro in Boč.

Grad Rifnik

Med naravne posebnosti območja sodi velikonočnica na Boletini, ki jo je občina leta 1993 zavarovala kot botanični naravni spomenik.

Med kulturne spomenike v Šentjurju štejemo cerkev sv. Jurija, ki je bila prvič omenjena leta 1430. Na zgornjem trgu stojita baročno župnišče in rojstva hiša skladateljev in zdravnikov Ipavcev: Benjamina, Gustava, Josipa in Lojzeta. Hiša je bila zgrajena leta 1760, v začetku 20. stoletja pa jo je kupil dr. Herbert Kartin iz Šetnjurja in naročil obnovo hiše pri Jožetu Plečniku. Kasneje so na vrtu hiše pod lipo zgradili tudi vodnjak.

Velikonočnica

Zahtevnost in oprema

Gre za lahko označeno pot, za katero potrebujete običajno pohodniško opremo. Pot je primerna tudi za otroke, starejše od 3 leta.

Nasvet Očistimo gore: ne ubirajmo bližnjic preko privatne lastnine, zapirajmo lese in ne rabutajmo sadja.

Višina in čas

Izhodišče: Hruševec.
Višinska razlika: 339 m.
Vrh: Planinski dom na Resevni.
Čas hoje: 1 ura 30 min.

Kako do izhodišča

Štajersko avtocesto zapustite na izvozu Dramlje in zapeljete v Šentjur. V centru pri semaforjih nato peljete naravnost proti podvozu in zavijete proti Hruševcu. Mimo osnovne šole nadaljujete pot v gozd, kjer na desni strani zagledate manjše parkirišče.

Vzpon

Pot začnete iz Hruševca, kjer zagledate kažipot za Planinski dom Resevna. Sledi zložni vzpon po gozdu vse do razpotja, kjer zavijete levo po grebenčku. Tabla vas usmeri južno mimo domačije, ki jo zagledate na desni strani. Prečite kolovoz in nadaljujete strmo navzgor.

Pred vami je široka pot, ki vas vodi okoli hriba do počivališča. Pot nadaljujete vse do novega razpotja, kjer zavijete desno do asfaltne ceste, ki jo prečite in nato se odpravite desno navzgor, vse do stika poti s Svetine. Čaka vas nekoliko strmejša pot, ki vas pripelje do razglednega stolpa.

V okviru Zelene transferzale se lahko podate še na Čreto in Ženiklovec v Lomski dolini.

Resevna

Sestop

Sestopite po kolovozu mimo planinskega doma in zavetišča na Resevni do asfaltne ceste, ki pripelje iz Šentjurja. Nadaljujete po cesti mimo studenca in razpotja za strmo pot navzdol. Kmalu ste pri stiku s potjo, ki ste jo opravili pri vzponu. Sestopite po poti vzpona vse do izhodišča.

Zelena Transverzala – v hribe in gore varno, brez gneče in brez smeti je skupna pobuda: AMZS, Planinska zveza Slovenije, Očistimo gore v okviru Zavarovalnice Triglav in Hyundai Avto Trade, da skupaj odkrivamo manj obiskane planinske in pohodne poti po Sloveniji, in to na zelen način. To pomeni, da bomo vsak izlet skrbno in premišljeno izbrali in se nanj pripravili s ciljem, da bi čim manj obremenjevali rastlinski in živalski svet, tam živeče prebivalce in druge obiskovalce.

Opis poti in fotografije: AMZS.

očistimo gore, preventiva, zdravje, pohodništvo, aktivno življenje, družina, otroci
Ne zamudite ničesar!

Izbor najnovejših zgodb in nasvetov za brezskrben vsakdan enkrat na mesec v vašem e-nabiralniku.